برنا-ایلام ;معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا خروج آمریکا از برجام را یک کار احمقانه دانست و گفت؛ کشوری که خود را سردمدار دموکراسی در جهان می داند امروز مروج هرج و مرج در عالم دیپلماسی شده است.

وی ادامه داد؛ پرواضح است که خروج آمریکا از برجام بیش از آنکه به منافع ایران لطمه بزند هزینه ها و خسران زیادی برای خود آمریکایی ها در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول سپس کار رئیس‌جمهور آمریکا را یک اشتباه تاریخی در عرف دیپلماسی دانست و اظهار داشت؛ در این شرایط نبایست این خطای آشکار آمریکایی ها را به حساب تیم مذاکره کننده ایران گذاشت و آنان را سرزنش کرد بلکه برعکس این نشان دهنده کار درست دستگاه دیپلماسی کشور بوده است که دشمنان نظام حاضر به پذیرش آن نشدند.

دکتر نوذری سپس به نظام سیاسی حاکم بر آمریکا اشاره داشت و گفت؛ کشوری که خروجی آرا و عقاید مردمانش در شخصیتی احساسی و خلق الساعه چون ترامپ تبلور پیدا می کند باید هم دست به چنین تصمیمات غیرمتعارف در نظام بین المللی بزند.

وی ادامه داد؛ نظام سیاسی آمریکا مثل یک سگ وحشی است که اگر فرار بکنید دنبالت می کند و اگر محکم مقابلش بایستید خار و زبون می گردد.

معاون سیاسی استاندار ایلام به تبعات حقوقی خروج آمریکا از برجام پرداخت گفت؛ این دیگر قدرت و توان دیپلماسی کشورمان است که باید تا می تواند هزینه های عهدشکنی آمریکایی ها را در مجامع بین الملی بالا ببرد تا در نهایت به انزوای آنان در روابط بین‌الملل مبدل گردد.

دکتر نوذری در پایان به ضرورت کنار گذاشتن اختلافات و سلائق سیاسی در شرایط کنونی اشاره داشت و گفت؛ در چنین اوضاع و احوالاتی که پای تهدید یک عامل خارجی در میان است به شدت نیازمند اتحاد و وحدت همه گروه ها و جناح ها حول محور منافع ملی هستیم.

وی سپس ادامه داد؛ اتحاد و وحدت بین آحاد مختلف مردم با مسئولان رمز عبور از هر مانع و مشکلی است و قطعا ملت بزرگ ایران یک بار دیگر با پیروز از این پیج تاریخی عبور خواهند کرد.