ساعات کار گمرکات مرزی آستارا، بیله سوار و جلفا 24 ساعته شد


ساعات کار گمرکات مرزی آستارا، بیله سوار و جلفا 24 ساعته شد

آستارا- با توجه به حجم بالای تردد بین دو کشور ایران وجمهوری آذربایجان ، ساعت کار گمرکات مرزی آستارا، بیله سوار و جلفا به صورت رسمی 24 ساعته شد.


به گزارش خبرنگار مهر، فعالیتهای گمرکی در بخش های حمل و نقل، واردات، صادرات و مسافری در گمرکات مرزی آستارا در استان گیلان، بیله سوار در استان اردبیل و جلفا در استان آذربایجان شرقی از عصر پنجشنبه و با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان به صورت رسمی ۲۴ ساعته شد.

مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران در این رابطه و در جریان سفر به شهر مرزی آستارای جمهوری آذربایجان که با حضور ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندر آستارا و به جهت بازدید از روند چگونگی اجرای طرح ۲۴ ساعته شدن در گمرک آستارای آذربایجان انجام شد، در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان که در سال گذشته در تهران برگزار شد، فعالیت های گمرکی در مرزهای آستارا، بیله سوار و جلفا از ۲۰ اردیبهشت ۲۴ ساعته شد.

حسین کاخکی با بیان اینکه افزایش ساعت کاری گمرک آستارا یک امر ضروری برای تسهیل تردد بین دو کشور بود که اجرای آن به طور جدی پیگیری شد، افزود: دو کشور روابط بسیار خوبی در حوزه اقتصادی دارند.

وی با اشاره به فعالیت گمرک ریلی آستارا گفت: گمرک آستارا در بخش ریلی فعال است و تنها نیاز به توسعه زیر ساخت ها و ایجاد امکانات در زمینه ارتباطات و اطلاعات گمرکی دارد.

مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرگ جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت فنس کشی محوطه ریلی و همچنین مشخص شدن شرکت تحویل گیرنده کالا و انجام زیر ساخت های گمرکی در بخش مربوط به طرف آذری تاکید کرد و گفت: به رغم وجود موارد فوق، حمل و نقل کالا در حال انجام است و با هماهنگی های به عمل آمده کاستی های موجود رفع خواهد شد.

کد خبر 4293040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد