رئیس جمهور آفریقای جنوبی: اقدام ترامپ یک قدم به عقب است


رئیس جمهور آفریقای جنوبی: اقدام ترامپ یک قدم به عقب است

رئیس جمهور آفریقای جنوبی ضمن ابراز نگرانی عمیق از اقدام رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام، آن را یک قدم به عقب دانست.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری نیوز۲۴، «سیریل رامافوزا» افزود: بعنوان یک اصل که ریشه عمیقی در سیاست خارجی آفریقای جنوبی دارد، ما همواره از دیپلماسی چندجانبه و حل و فصل صلح آمیز مناقشات حمایت می نماییم.

وی عنوان کرد: برجام یک دستاورد بزرگ است که چارچوبی از اعتماد را مهیا می نماید تا در قالب آن جمهوری اسلامی ایران فعالیتهای هسته ای خود را در جهت اهداف صلح آمیز توسعه دهد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی افزود: این قطعنامه در جهت منافع منطقه و جهان تنظیم شده است و چنین پیشرفتی که در طی سالها مذاکره و تلاش دیپلماتیک بدست آمده است نباید از بین برود. این توافق از زمان امضاء سهم بسزایی در کاهش تنشها در خصوص برنامه هسته ای ایران داشته و هنوز هم نقش بسیار مهمی در ایجاد صلح و ثبات و عادی سازی روابط دارد.

رامافوزا اضافه کرد: دولت آفریقای جنوبی از تمامی طرفهای دیگر این موافقتنامه می خواهد تا به تعهدات خود در چارچوب این برنامه احترام بگذارند و خروج آمریکا نه تنها نباید سایر طرفها را از اجرای تعهدات خود در این موافقتنامه بازدارد، بلکه همچنین نباید تاثیری منفی بر سازوکارها و مکانیزمهای ایجاد شده توسط برجام داشته باشد.

کد خبر 4293187

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان