حقوق مدیران وزارت جهاد کشاورزی منتشر شد


حقوق مدیران وزارت جهاد کشاورزی منتشر شد

عصر اعتبار- مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اطلاعات مربوط به حقوق، مزایا، رفاهی ­و پرداختی های مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر روی سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، خسرو پالیزگر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی جزء نخستین دستگاه هایی است که اطلاعات حقوقی، رفاهی و مزایای فروردین ماه سال جاری مدیران و کارکنان را در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور ثبت کرده است.

وی افزود: طبق تکلیف ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه، این اطلاعات در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پس از طرح موضوع حقوق های نجومی، مجلس خواستار شفاف سازی و ثبت حقوق، مزایا و رفاهیات و هر گونه پرداختی به کارکنان دولت به ویژه مدیران شد و به این منظور سامانه ای در سازمان امور اداری و استخدامی کشور راه اندازی شده است و سازمان ها و دستگاه های دولتی هر ماه باید این اطلاعات را در این سامانه ثبت کنند.

پالیزگر درباره اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مالی در سال گذشته­ گفت: ما سال 96 نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از محل اوراق خزانه اسلامی با کارمزد 8 درصد جذب کرده ایم.

وی افزود: اوراق خزانه اسلامی به عنوان یکی از منابع مالی است که دولت به علت وضعیت نقدینگی از این محل تامین مالی برای اجرای طرح های تملک دارایی‌های سرمایه ای کرده است.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال نیز اوراق خزانه اسلامی با کارمزد 15 درصد ارایه می شود.

وی با بیان این که در­­چند سال اخیر در راستای شفاف سازی نظام مالی کشور، اطلاعات در بخش‌های مختلف در قالب سامانه های الکترونیکی به مراجع مربوط ارسال می شود افزود:­­ سامانه سماد برای ثبت بدهی ها و تعهدات دستگاه های اجرایی در راستای اجرای ماده (1) قانون رفع موانع تولید راه اندازی شده است و وزارت جهاد کشاورزی، مبلغ بدهی ها و مطالبات خود را در این سامانه ثبت می کند.

پالیزگر همچنین از ثبت اطلاعات اموال غیر منقول دولت در سامانه سادا و ثبت اطلاعات مربوط به حساب های ماهیانه وزارت جهاد کشاورزی در سیستم سناما خبرداد و گفت: اطلاعات ثبت شده در سیستم سناما به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می شود.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در راستای شفاف سازی نظام مالیاتی نیز سیستم ثبت معاملات فصلی داریم که موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم است­و معاملات وزارتخانه به طور فصلی در قالب این سامانه ثبت و به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می شود.

وی درباره تسویه بدهی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان تامین اجتماعی گفت: در­دو سال گذشته نزدیک به 5 میلیارد تومان از بدهی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان تسویه شده است.

پالیزگر تصریح کرد: یکی از تکالیف برنامه ششم، شفاف سازی مباحث مالی و تمرکز حساب های بانکی همه دستگاه ها در بانک مرکزی است که در این زمینه سال گذشته همه­­ حساب های وزارت جهاد کشاورزی از بانک کشاورزی به بانک مرکزی منتقل شده است.

وی افزود: این اقدام، امکان نظارت خزانه داری کل کشور را بر میزان نقدینگی دستگاه ها افزایش می دهد.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی، مکاتبات از طریق سامانه اینترنتی را از دیگر اقدامات امور مالی این وزارتخانه به منظور سرعت در اطلاع رسانی و حذف مکاتبات کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها عنوان کرد و گفت: بیش از 90 درصد مکاتبات به سازمان های ملی و استانی توسط سامانه اینترنتی انجام می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها