درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی


درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که چشم‌ها و پلک‌ها حساس و آسیب‌ پذیر هستند. عفونت‌ها و سایر عوامل محیطی می‌توانند باعث مشکلات متعدد چشمی از جمله شالازیون شوند. شالازیون (ژاله‌ چشم / برآمدگی پلک) وقتی اتفاق می‌افتد که غدد چربی چشم بر اثر باقیمانده مواد آرایشی مسدود و ملتهب می‌شوند. درمان شالازیون بسیار مهم است زیرا در پلک‌ها باعث ورم، خارش و درد...

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که چشم‌ها و پلک‌ها حساس و آسیب‌ پذیر هستند. عفونت‌ها و سایر عوامل محیطی می‌توانند باعث مشکلات متعدد چشمی از جمله شالازیون شوند. شالازیون (ژاله‌ چشم / برآمدگی پلک) وقتی اتفاق می‌افتد که غدد چربی چشم بر اثر باقیمانده مواد آرایشی مسدود و ملتهب می‌شوند. درمان شالازیون بسیار مهم است زیرا در پلک‌ها باعث ورم، خارش و درد می‌شود. این بیماری ممکن است بر اثر باقیمانده‌ی مواد آرایشی یا نیش حشرات به وجود بیاید. بعضی از بیماران مبتلا به شالازیون می‌توانند به لطف وجود درمان‌های طبیعی آن را مداوا کنند اما بعضی از موارد و ناراحتی‌های جدی‌تر به جراحی یا راه‌حل آنتی‌بیوتیک نیاز دارند. مهم است که شالازیون به موقع و سریع و قبل از بدتر شدن آن درمان شود.

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

اگر به خوبی درمان نشود، می‌تواند به مشکلات و ناراحتی‌های جدی مانند از دست دادن بینایی منجر شود. انواع بسیار زیادی از اختلالات چشمی وجود دارند. شالازیون یک نوع بخصوص از این اختلالات است. بیماران مبتلا به شالازیون همیشه احساس ناراحتی می‌کنند. درمان ژاله چشم از اهمیت بالایی برخوردار است. اثبات شده است راه‌حل‌ها و درمان‌های جایگزینی که می‌توانید در خانه انجام بدهید راه‌های موثری برای درمان طبیعی شالازیون بدون عمل جراحی هستند.

مطلب مرتبط: درمان گل مژه: علت ها، علائم و ۲۶ موثرترین درمان خانگی گل مژه

چگونه شالازیون را به صورت طبیعی و بدون جراحی درمان کنیم – تکنیک‌های موثر و درمان‌های خانگی

شالازیون (ژاله چشم) توده‌ای است که به سبب بسته شدن مجرای غدد چربی درون پلک‌ها تشکیل می‌شود. بعد از چند روز، این توده بزرگ‌تر و قرمز و دردناک خواهد شد. پلک‌ها ۳۰-۴۰ عدد از این غده‌ها دارند. وقتی غدد چربی مسدود می‌شوند، ترشحی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه، توده‌ای قابل رویت با اندازه‌ای رو به افزایش تشکیل خواهد شد. هرچند شالازیون و گل مژهعلائم مشابهی دارند، اما شالازیون گل مژه نیست. دلیل احتمالی آن ممکن است این باشد که شالازیون التهاب محسوب می‌شود در حالی که گل مژه عفونت است.

غدد چربی درون پلک‌ها چربی تولید می‌کنند که در قالب اشک از چشم جاری می‌شود. وقتی این چربی بیش از حد غلیظ باشد، نمی‌تواند از غدد خارج شود. غدد چربی درون پلک‌ها مسدود و ملتهب می‌شوند، چربی درون آن‌ها انباشته می‌شود. یک توده تشکیل می‌شود. بعضی از عواملی که باعث شالازیون و تشکیل توده درون پلک‌ها می‌شوند عبارتند از عدم رعایت بهداشت، مالیدن چشم‌ها و آرایش غلیظ. به علاوه، اثبات شده‌ است کسانی که جوش می‌زنند، پوستی چرب دارند یا دچار مشکلات کورک هستند در معرض خطر بیشتر ابتلا به شالازیون قرار دارند.

وقتی این علائم ازجمله ورم در قسمت بالا یا پایین پلک‌ها، توده‌ی مشخص و پلک‌های قرمز دردناک را دیدید،‌ معنی‌اش آن است که به شالازیون مبتلا شده‌اید.

راه‌حل‌های جایگزین و درمان‌های خانگی بسیاری برای معالجه‌ی شالازیون به صورت طبیعی و بدون جراحی وجود دارد که آن‌ها را با شما در این نوشتار در میان می‌گذاریم. اما، اگر این علائم بعد از درمان‌های طبیعی بسیار بهبود پیدا نکردند، باید برای درمان قطعی به پزشک مراجعه کنید.

شالازیون، که با عنوان کیست پلکی نیز شناخته می‌شود، توده‌ی کوچکی است که زیر پوست پلک‌ها و به سبب مسدود شدن غدد چربی به وجود می‌آید. این ناراحتی ممکن است در پلک بالا یا پایین اتفاق بیفتد. این مشکل در افراد مسن نسبت به کودکان رایج‌تر است. از مشخصه‌های شالازیون (ژاله چشم) توده‌ی سفت و ورم هستند که می‌توانند به سایر نواحی اطراف چشم نیز سرایت کنند. همچنین می‌تواند باعث خارش و درد بشود. وقتی عفونی شود متورم، دردناک و قرمز می‌شود.

مطلب مرتبط:۲۰ درمان خانگی آبریزش چشم ناشی از آلرژی

شالازیون معمولا جدی نیست و به ندرت مشکلات جدی برای چشم‌ یا قدرت دیدتان به وجود می‌آورد. بخش اعظمی از این ناراحتی به خودی خود ظرف ۲-۸ هفته درمان می‌شود. اما، می‌توانید برای بهبود کامل و درمان سریع‌تر شالازیون از برخی درمان‌های خانگی زیر نیز استفاده کنید.

۱. ماساژ

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

ماساژ یکی از بهترین توصیه‌ها برای درمان طبیعی شالازیون در خانه است که افراد درگیر با این ناراحتی بسیار بد نه تنها نباید از آن غفلت کنند بلکه باید از همین امروز استفاده از آن را آغاز کنند. در واقع، این درمان برای همه‌ی ما بسیار آشنا است چون می‌تواند به ما کمک کند بعد از روزهای کاری سخت استراحت و آرامش داشته باشیم و می‌تواند به کاهش بیماری‌ها و امراض کمک کند. به علاوه، همه می‌توانند آن را بدون انجام اشتباه یا مواجه با هیچ مشکلی در خانه اجرا کنند.

ماساژ خفیف و آرام پلک‌های مبتلا به شالازیون می‌تواند به تسریع فرایند خشکسازی آن کمک کند. این عمل درمان را سریع‌تر خواهد کرد. فقط کافی است دستان‌تان را با آب و صابون ضد باکتری بشویید. بعد، یک کمپرس گرم را به مدت ۵ دقیقه روی پلک‌ بسته‌ی‌تان بگذارید. با استفاده از انگشت‌ها، آرام این ناحیه را به مدت ۲-۳ دقیقه ماساژ بدهید. این روش را چند بار در روز تکرار کنید تا به بهترین نتایج برسید.

ماساژ در واقع درمانی معجزه‌آسا برای شالازیون است، پس آن را امتحان کنید!

درمان شالازیون ۲: روغن کرچک

روغن کرچک حاوی خواص ضد التهابی بالایی است که می‌تواند به کاهش التهاب و درد مربوط به شالازیون کمک کند. این روغن می‌تواند به کوچک‌ کردن سریع اندازه‌ی ژاله چشم کمک کند،‌ که این به معنی درمان سریع آن است. در ابتدا، یک کمپرس گرم را به مدت حدودا ۵ دقیقه روی پلک‌تان بگذارید. از یک گوش پاک کن برای مالیدن چند قطره روغن کرچک بر روی پلک مبتلا استفاده کنید. این روش را به مدت دو هفته ۲ بار در روز تکرار کنید. یا اینکه، می‌توانید یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با مقدار کمی روغن کرچک مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. بعد از شستن ناحیه‌ی مبتلا با آب گرم، این خمیر را روی شالازیون بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. تا رفع کامل شالازیون‌ این روش را سه بار در روز تکرار کنید.

۳. جعفری

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

جعفری می‌تواند به بیرون کشیدن مواد سمی از شالازیون کمک و در نتیجه درمان را تسریع کند. همچنین به عنوان یک ضد باکتری ملایم عمل و با عفونت مبارزه می‌کند.

در ابتدا، مشتی جعفری را داخل یک پیاله بریزید. بعد یک فنجان آب داغ روی آن بریزید، و بگذارید آب خنک شود. یک تکه پارچه را درون این محلول بزنید و بعد آب اضافه‌ی آن را بگیرید. سپس این پارچه‌ی نمناک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پلک مبتلا قرار دهید. این روش را به مدت یک هفته و سه بار در روز تکرار کنید. برای پی بردن به توصیه‌های دیگری درباره‌ی نحوه‌ی درمان شالازیون در خانه به خواندن ادامه این مقاله بپردازید.

مطلب مرتبط: ۲۶ درمان طبیعی و خانگی قرمزی چشم ها

۴. سرکه سیب

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

بسیاری از مبتلایان به شالازیون بعد از استفاده‌ی کمپرس سرکه‌ی سیب برای درمان شالازیون‌شان نتایج مثبتی را گزارش کرده‌اند. این به خاطر آن است که سرکه‌ی سیب حاوی خواص ضد عفونی و ضد التهابی است که به کاهش التهاب و درد و همچنین مبارزه با عفونت کمک می‌کند.

فقط کافی است ۲ قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب خام ارگانیک را در یک فنجان آب جوش بریزید. بعد، یک گلوله‌ی پنبه را در این آب بخیسانید و آن را به مدت ۱ دقیقه روی شالازیون بگذارید. این درمان را سه بار در روز به مدت یکی دور روز انجام دهید. همچنین، می‌توانید ۱ قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب خام را در یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. از این محلول به مدت چند هفته و دو بار در روز بنوشید تا ببینید که چگونه به صورت طبیعی شالازیون را درمان می‌کند.

۵. جوش شیرین

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

جوش شیرین یک عامل ضد باکتریایی طبیعی است. این ماده به شما کمک می‌کند عفونت موجود در شالازیون‌تان را درمان کنید. به علاوه، درمان خانگی مفیدی برای کاهش التهاب و خارش است. فقط کافی است خمیری از جوش شیرین را روی شالازیون بگذارید. و بعد می‌توانید از دست این مشکل و ناراحتی نفسی راحت بکشید.

درمان شالازیون ۶: عسل

می‌توانید کمی عسل روی پلک‌هایتان بمالید. خاصیت ضد باکتریایی موجود در عسل به شما کمک می‌کند از عفونت جلوگیری کنید. همچنین، عسل باعث تسکین التهاب و درد شما می‌شود. این در واقع یکی از بهترین درمان‌های شالازیون است، پس بهتر است آن را یاد بگیرید و از عسل برای درمان سریع شالازیون (ژاله‌ی چشم) استفاده کنید.

۷. روغن اسطوخودوس

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

چند قطره روغن اسطوخودوس را روی شالازیون بمالید تا درد و التهاب را درمان کند. استفاده از روغن اسطوخودوس در کاهش اندازه‌ی ژاله چشم نیز تاثیرگذار است.

مطلب مرتبط: ۲۵ درمان خانگی عفونت چشم که بسیار موثر هستند

۸. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل بر روی پلک‌ مبتلا می تواند اندازه‌ی کیست را به طرز چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این، روغن نارگیل پر از خواص ضد التهابی است که می‌تواند به طرز موثری از علائم خارش و ورم جلوگیری کند. بهترین چیز در مورد این درمان خانگی آن است که می‌توانید تا زمان بر طرف شدن کامل کیست پلکتان آن را چندین بار انجام دهید. در واقع، این روش در بین موثرترین توصیه‌های درمان شالازیون قرار دارد، پس برای رهایی سریع از این مشکل باید درمان مذکور را دنبال کنید.

درمان شالازیون ۹: آلوئه ورا

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

آلوئه ورا راه موثر دیگری برای درمان طبیعی شالازیون است که باید از آن آگاهی داشته باشید. خواص ضد التهابی موجود در آلوئه ورا می‌تواند به کاهش ورم، التهاب، و سرخی کمک کند. به علاوه خواص ضد باکتریایی دارد که می‌تواند با عفونت مبارزه کند.

به منظور انجام این درمان، لازم است یک برگ آلوئه ورای تازه را ببرید و ژل آن را خارج کنید. این ژل را روی ناحیه‌ی مبتلا بمالید. بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. بعد، آن را با آب گرم بشویید. این درمان را چند بار در روز انجام دهید تا به نتایج مثبتی دست پیدا کنید. همچنین، می‌توانید یک گلوله‌ی پنبه را در این ژل به مدت ۵ دقیقه بخیسانید. بعد آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی شالازیون بمالید. باید دو ساعت صبر کنید و بعد دوباره این ژل را استعمال کنید. این درمان را برای حدودا یک هفته انجام دهید. یادتان باشد باید برگ آلوئه ورا را قبل از گرفتن ژل آن خوب بشویید.

۱۰. آب لیمو

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

آب لیمو نیز به درمان التهاب و درد کمک می‌کند و به طور همزمان باعث رهایی از عفونت می‌شود. بنابراین، استفاده از آب لیمو بر روی پلک‌تان یک روش توصیه شده برای درمان کامل شالازیون است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با سایر درمان‌های شالازیون به دست آورید به خواندن بقیه‌ی مقاله ادامه دهید.

درمان شالازیون ۱۱: تخم گشنیز

تخم گشنیز حاوی عوامل ضد التهابی است که به کاهش درد، قرمزی، و ورم کمک می‌کنند. فقط کافی است ۱ قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک فنجان آب در حال جوش بریزید. آب را از روی شعله بردارید و بعد بگذارید خنک شود. بعد، این محلول را صاف و از آن برای شستن ناحیه‌ی اطراف چشم و روی شالازیون استفاده کنید. تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید این درمان را ۲-۳ بار در روز انجام دهید.

۱۲. شیر و زردچوبه

زردچوبه دارای عامل‌های ضد قارچی است. نوشیدن مخلوط شیر زردچوبه می‌تواند در درمان شالازیون موثر باشد. همچنین فرایند درمان و التیام را بهبود می‌بخشد. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

درمان شالازیون ۱۳: آب سیر

سیر به خاطر اثرات دارویی و شفابخشی که دارد معروف است. استفاده از آن راهی ساده و راحت است در نتیجه می‌توانید آن را در خانه انجام دهید. می‌توانید با مالیدن کمی آب سیر با استفاده از پنبه بر روی ناحیه‌ی مبتلا شده شالازیون را درمان کنید. بعد، آن را با آب بشویید.

۱۴. سیب زمینی

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

کمی سیب زمینی را پوست بکنید، بکوبید و از آن خمیر درست کنید. این خمیر را روی یک پارچه‌ی تمیز پهن کنید و آن را روی شالازیون بگذارید تا ورم را کاهش دهد.

۱۵. میخک

یک عدد میخک را در آب گرم بیندازید. بعد، محلول حاصله را بر روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید تا شالازیون (ژاله‌ چشم) را درمان کند.

۱۶. فلزات هم کارساز هستند

این درمان خانگی طبیعی قدیمی از طریق مالیدن فلزاتی مانند میخ آهنی یا حلقه‌ی طلایی روی چشم مبتلا شده انجام می‌شود. این روش در رفع سریع شالازیون موثر است.

درمان شالازیون ۱۷: شامپو بچه

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

پاکسازی شالازیون ممکن است به پیشگیری از ابتلا به گل مژه در مراحل بعد کمک کند. شما می‌توانید از یک شامپو بچه‌ که چشم را نمی‌سوزاند استفاده کنید. آن را با آب گرم مخلوط و با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز یا گوش پاک کن مقداری از آن مخلوط را روی شالازیون خود بمالید. به آرامی آن را به عقب و جلو بکشید. این درمان را روزی یک بار تکرار کنید.

۱۸. به چشمان‌تان استراحت بدهید

هنگامی که چشمان‌تان درمان می‌شوند لازم است که استراحت کافی داشته باشید. وقتی می‌خوابید، سیستم ایمنی بدن‌تان پروتئین‌هایی به نام سیتوکین‌ تولید می‌کند که با التهاب و عفونت به مبارزه می‌پردازد. شب‌ها خواب کافی داشته باشید و از مطالعه‌ی بیش از حد یا انجام کارهای دیگری که به بینایی‌تان فشار می‌آورد اجتناب کنید. کاهش فشار وارده بر چشم‌ها می‌تواند سریع‌تر شالازیون شما را درمان کند. همچنین، سعی کنید در طول هفته مرتبا به چشم‌های‌تان استراحت بدهید. چشم‌هایتان را یکی دو دقیقه ببندید و سعی کنید درد ناشی از پلک زدن را کاهش دهید.

۱۹. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به شما کمک کند از شالازیون (ژاله چشم) پیشگیری کنید. سعی کنید اسیدهای چرب امگا۳، تخم کتان، سبزیجات تازه و میوه را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید. همچنین، مهم است که برای کمک به اجتناب از شالازیون چربی‌های اشباع شده دریافت کنید. به علاوه، سعی کنید مایعات تمیز و شفاف زیادی در روز بنوشید. بیش از اندازه مکمل‌های ویتامین مصرف نکنید چون ممکن است پاسخ و واکنش ایمنی‌تان را افزایش دهد. با وجود این، مصرف روزانه‌ی مولتی ویتامین راه خوبی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است.

۲۰. بهداشت فردی را رعایت کنید

وقتی به شالازیون مبتلا می‌شوید، باید بهداشت فردی و شخصی را رعایت کنید تا روند بهبود را تسریع کنید. این کار به مبارزه با عفونت نیز کمک می‌کند.

– هرگز دستمال، حوله، و قطره‌ی چشم خود را با شخص دیگری، حتی از اعضای خانواده به صورت مشترک استفاده نکنید.

– شالازیون را حداقل دو بار در روز با شامپو بچه‌ی مخلوط در آب گرم بشویید.

– قبل از لمس کردن ناحیه‌ی مبتلا دستان‌تان را خوب بشویید.

– ناحیه‌ی اطراف قسمت آسیب دیده‌ی چشم را همیشه تمیز نگه دارید.

– سعی نکنید چشم‌ها را لمس کنید یا بمالید چون این کار باعث التهاب می‌شود و می‌تواند باکتری‌ها را به داخل چشم‌ها منتقل کند.

– در صورتی که از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، سعی کنید این کار را متوقف کنید. از استفاده‌ی مشترک لوازم آرایشی مربوط به چشم خودداری کنید. خط چشم، ریمل و سایه‌ی خود را هر ۴-۶ ماه یک بار عوض کنید.

– برس‌های فعلی را بعد از هر چند بار استفاده با شامپو بچه بشویید.

– همیشه قبل از خواب شب آرایش چشم‌ها را پاک کنید.

– از گذاشتن لنز‌های تماسی خودداری کنید.

– از چشم‌ها در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت کنید.

– از خراشیدن یا فشار دادن شالازیون خودداری کنید. بگذارید خودش به صورت طبیعی سر باز کند.

پس از دنبال کردن درمان‌های خانگی که ذکر کردم، اگر شالازیون همچنان به قوت خود باقی بود، باید برای معاینات کامل به پزشک مراجعه کنید. درمان صحیح و تشخیص زودهنگام بسیار مهم هستند چون قطعا دلتان نمی‌خواهد دچار مشکلات بینایی شوید.

درمان شالازیون ۲۱: کمپرس گرم

طبق گفته‌ی دکتر مونیکا ال. مونیکا، که چشم‌ پزشکی در نیو اورلان است، بهتر است از کمپرس گرم به عنوان اولین راه درمان شالازیون استفاده کنید. وقتی اولین علائم شالازیون را مشاهده کردید، باید یک تکه پارچه را درون آب گرم فرو کنید. آب آن را بچلانید و پارچه‌ی گرم و مرطوب را روی چشم‌هایتان بگذارید. اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند. این درمان را باید چهار بار در روز تکرار کنید. می‌توانید بعد از ۲ هفته شاهد درمان و رهایی از شالازیون باشید. پارچه‌ی گرم شالازیون را به خود جذب و آن را درمان می‌کند. کمپرس گرم به شما کمک می‌کند غلظت چربی مسدود شده در غدد را کم کنید. به علاوه، این درمان چربی را بیرون می‌کشد و مشکلات را به درستی درمان می‌کند.

۲۲. برگ گواوا

اگر از من درباره‌ی راه‌هایی برای درمان‌های خانگی طبیعی شالازیون بپرسید، برگ‌های گواوا را به شما معرفی خواهم کرد. برگ‌های گواوا اغلب به عنوان کمپرسی برای درمان شالازیون استفاده می‌شوند. برگ‌ها را خوب بشویید و آن‌ها را در یک پارچه‌ی گرم و نم‌دار بپیچید. بعد آن را روی پلک‌هایتان بگذارید. برگ‌های گواوا به شما کمک می‌کنند از قرمزی، ورم و درد پلک‌ها بکاهید.

۲۳. برگ آکاسیا

علاوه بر برگ گواوا، برای معالجه‌ی شالازیون بدون عمل جراحی برگ‌های آکاسیا نیز درمان خانگی موثری به حساب می‌آیند. ابتدا، برگ‌های آکاسیا را در آب جوش فرو کنید. به مدت چند دقیقه صبر کنید. برگ‌ها را خشک کنید. بعد یک پارچه را در آب بخیسانید. برای درمان شالازیون (ژاله چشم) پارچه را روی پلک‌هایتان بگذارید. این درمان به کاهش درد و ورم نیز کمک می‌کند.

۲۴. گلاب و عسل

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

عسل حاوی خواص ضد التهابی است و این ماده در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. اکثر زن‌ها از گلاب به منظور داشتن پوستی زیبا و درخشان استفاده می‌کنند. گفته می‌شود ترکیب عسل و گلاب درمان موثری برای شالازیون است. این ترکیب می‌تواند به از بین بردن کیست‌ها کمک کند. بنابراین، باید این دو ماده را با هم مخلوط کنید و بر روی چشم آسیب دیده و مبتلا بگذارید.

درمان شالازیون ۲۵: شیر

بیماران مبتلا به شالازیون (ژاله چشم) بعد از شستن چشم آسیب دیده با شیر سرد از این ناراحتی نجات پیدا می‌کنند. این درمان به شما کمک خواهد کرد درد ناشی از شالازیون را تسکین دهید و به سرعت و به نحو موثری کیست‌ها را از بین ببرید.

۲۶. کیسه چای

راه دیگر برای درمان شالازیون (ژاله چشم) به صورت طبیعی استفاده از درمان کیسه چای است. قبل از استفاده‌ی کیسه‌ی چای برای معالجه‌ی شالازیون، باید با پزشک مشورت کنید تا بدانید آیا عوارضی برای سلامتی‌تان دارد یا خیر. چای بابونه به شدت توصیه می‌شود. ابتدا باید کیسه‌ی چای بابونه را به مدت چند دقیقه سرد کنید و بعد آن را به مدت ۵-۱۰ دقیقه روی چشم مبتلا و آسیب دیده بگذارید. راه دیگر استفاده از این چای برای خیس کردن پنبه یا گوش پاک کن است. آب اضافی آن را بگیرید و بعد پنبه را روی چشمان بسته‌ی خود بمالید.

۲۷. آب پیاز

درمان شالازیون: 27 توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

اثبات شده است که انداختن چند قطره آب پیاز بر روی پلک‌هایتان در درمان کیست‌ها موثر است. چند پیاز را ببرید و آب آن‌ها را بگیرید. این درمان برای معالجه‌ی شالازیون ارزش امتحان کردن را دارد.

این‌ها فهرستی از ۲۷ درمان خانگی شالازیون بدون نیاز به جراحی بودند که با شما در میان گذاشتم. با وجود این، اگر بعد از امتحان کردن راه‌حل‌های متعدد به بهبودی و نتیجه‌ی مطلوب نرسیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. ممکن است مشکلات چشمی دیگری داشته باشید که نیاز به درمان پزشکی داشته باشند. به عنوان راهی جهت پیشگیری از شالازیون (ژاله چشم)، باید رژیم غذایی سالم بهمراه مصرف انواع مختلفی از میوه‌های تازه، سبزیجات و روغن تخم کتان داشته باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: vkool

درمان شالازیون: ۲۷ توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی

درمان شالازیون: ۲۷ توصیه برای درمان طبیعی ژاله چشم بدون جراحی
به این نوشته رای دهید.
۲۴ قویترین آنتی بیوتیک طبیعی
اختلال نعوظ : ۵۲ بهترین خوراکی برای نعوظ بهتر و قوی در مردان
خواص سیاه دانه: ۴۱ فایده شگفت انگیز سیاه دانه برای سلامتی + مضرات
جوش صورت نوزاد: ۹ درمان خانگی جوش نوزادان
۱۰ درمان خانگی آروغ زدن زیاد که بسیار موثر است
رشد ابرو: ۳۰ راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی
۲۷ درمان خانگی و طبیعی برای تنگ کردن واژن
۲۱ درمان خانگی آروغ یا باد گلو که شما را از این مشکل خلاص می‌کند
تند خوانی: ۱۴ فن هوشمندانه برای درک مطلب سریع
۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی که شگفت‌انگیز است
درمان کورک:۲۱ درمان خانگی کورک در تمام قسمت‌های بدن تان
۱۱ تاثیر منفی اینترنت بر دانش آموزان و نوجوانان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!