اتحادیه اروپا باید حاکمیت خود را ارتقا دهد


اتحادیه اروپا باید حاکمیت خود را ارتقا دهد

وزیر دارایی فرانسه در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران عنوان داشت که اتحادیه اروپا باید حاکمیت خود را ارتقاء دهد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور به دنبال دریافت مدت‌ زمان طولانی‌تر از آمریکا برای شرکت هایی مانند رنو و توتال است. وی در عین حال تاکید کرد که حاکمیت اتحادیه اروپا در درازمدت باید ارتقا یابد.

وزیر دارایی فرانسه گفت: کشورهای اروپایی باید موضع محکم تری علیه دولت آمریکا با توجه به اقدام این کشور در زمینه توافق هسته‌ای اتخاذ کنند و به بندگان آمریکا تبدیل نشوند.

وی افزود: «آیا ما می‌خواهیم در حالی که سر مان را به زیر انداخته‌ایم ، فرمانبردار آمریکا باشیم یا می‌خواهیم بگوییم که منفعت اقتصادی داریم و همچنان به تجارت با ایران ادامه خواهیم داد.»

لومر گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده که شرکت‌های اروپایی چشم‌های خود را باز کنند. اروپا نیازمند ساختار مالی جدیدی است که از آمریکا مستقل باشد.»

وی همچنین خواستار تشکیل یک سازمان اروپایی مشابه وزارت دادگستری آمریکا، برای مقابله با اقداماتی که واشنگتن علیه فعالیتهای تجاری شرکتهای خارجی اتخاذ میکند، شد.

این مقام فرانسوی در جریان تماس تلفنی با «استفان منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا از وی خواسته است که برای شماری از شرکت‌های فرانسوی مدت زمان بیشتری در نظر بگیرد و یا اینکه در مورد آنها استثنا قائل شود.

کد خبر 4293621
اتحادیه اروپا باید حاکمیت خود را ارتقا دهد عبدالحمید بیاتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !