طرز تهیه دلمه کلم قالبی


انواع دلمه رو میشه هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو کرد و مخصوصا برای مهمونی‌ها گزینه‌ای مجلسی و دلچسبی هستش اگر با مدل جدید پخته بشه.

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :
انواع دلمه رو میشه هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو کرد و مخصوصا برای مهمونی ها گزینه ای مجلسی و دلچسبی هستش اگر با مدل جدید پخته بشه.

مواد لازم :

برنج 1 پیمانه لپه یک‌سوم پیمانه سویا خشک یک‌دوم پیمانه روغن به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم زردچوبه یک‌دوم قاشق چایخوری ادویه یک قاشق چایخوری سبزی دلمه خرد کرده 300 گرم (تره، شوید، گشنیز، ترخون، مرزه) خلال بادام یک‌دوم پیمانه خلال نارنج شیرین کرده یک‌دوم پیمانه پیازداغ 3 قاشق سوپخوری شکر به میزان لازم سرکه به میزان لازم کلم برگ 1 کیلو زعفران حلکرده 3 قاشق سوپخوری پنیر موزارلا کم چرب دالیا 150 گرم

طرز تهیه دلمه کلم قالبی

طرز تهیه:

برنج، لپه و سویا را جداگانه بخیسانید، ‌برنج را آبکش کنید. آن‌گاه لپه را بپزید و سپس سویا را در صافی بریزید و قدری بفشارید. حالا در تابه مناسبی قدری روغن بریزید، سویا، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه را بیفزائید و سویا را تفت دهید. اینک سبزی را بیفزائید و 5 دقیقه دیگر آن را تفت دهید حالا لپه، برنج، خلال بادام، خلال نارنج و پیازداغ را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. اکنون با شکر و سرکه شهد درست کنید. سپس قابلمة مناسبی را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید. قدری نمک به آن بیفزائید. قسمت ریشه‌ای کلم را بصورت مخروطی ببرید و از همان طرف داخل آب جوش قرار دهید. به مدت تقریبی یک‌ربع هر اندازه از برگ‌ها که نرم شد را جدا سازید و در سینی قرار دهید به همین صورت برگ کلم‌های نیم‌پز و نرم شده را جدا سازید. قسمت برجسته و سفت را نیز با کارد جدا کنید. حالا قالب مناسبی را چرب کنید و برگهای کلم را درون آن به شکلی قرار دهید تا از لبه‌ها بیرون نزنند. اینک شهد، زعفران و پنیر را به مواد فراهم کرده اضافه و مخلوط نمائید و آن را داخل حفره قالب بریزید و با پشت قاشق بفشارید یک لایه از برگ کلم رویش قرار دهید و لبه‌ها را روی آن برگردانید. سپس قدری روغن رویش بریزید و روی آن را با فویل بپوشانید. حالا در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد در طبقه وسط به مدت تقریبی 45 دقیقه دلمه را بپزید. اکنون دلمه قالبی را برای پذیرائی در ظرف مناسبی برگردانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان