تداوم بارش‌ها تا اواخر هفته/رشد 3 درصدی بارش‌ها در همدان


تداوم بارش‌ها تا اواخر هفته/رشد 3 درصدی بارش‌ها در همدان

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان همدان از تداوم بارش‌های بهاری تا اواخر هفته در استان خبر داد.

محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی امروز آسمان استان نیمه‌ابری بوده و گاهی با وزش باد و غبار رقیق همراه است، خاطرنشان کرد: در بعدازظهر و امشب شاهد افزایش ابر و سرعت وزش باد و همچنین وقوع رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای شهرستان همدان با 5 و 17 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، یادآور شد: تقریبا تا اواخر هفته به ویژه در بعدازظهر و شب‌هنگام شاهد بارش‌های رگباری موقت در سطح استان خواهیم بود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش در ایستگاه شهرستان اسدآباد و شورین همدان با 12 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است، افزود: در ایستگاه شهرستان همدان نیز 8 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه تا اواخر هفته تغییرات محسوسی در دمای هوا رخ نمی‌دهد، ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته گل‌تپه با 4 درجه سانتیگراد بالای صفر و شهرستان فامنین و قهاوند با 17 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از رشد 3 درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت خبر داد و گفت: میزان بارش‌های سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد منفی بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان افزایش بارش در شهرستان فامنین و کمترین میزان بارندگی در سالجاری در شهرستان تویسرکان نسبت به سال گذشته رخ داده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟