اجرای طرح سپاس در استان زنجان


اجرای طرح سپاس در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در امر تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: فعالیت تنها سه دستگاه‌ در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت کافی نیست .

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس در سال 61 که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، 110 شهید و تعداد شهدای این استان در خردادماه همان سال 199 شهید تقدیم نظام کرده است.

وی افزود: به مناسبت سالروز سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی در راستای معرفی اهمیت این حماسه تاریخی در استان برگزار می‌شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های فعال در امر ترویج فرهنگ و ایثار دوشادوش سایر دستگاه‌ها حرکت می‌کند .

کاظمی ادامه داد: یادواره‌ها و طرح سپاس یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد محسوب می‌شود که امسال 400 یادواره، هرکدام به یاد یک شهید و جمعا 6000 دیدار در قالب طرح سپاس در استان برگزار می‌شود .

وی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها فعالیت دو یا سه دستگاه شناخته شده کافی نیست،بلکه عموم دستگاه‌ها در این حوزه باید فعالیت جدی داشته باشند،اختصاص اعتبار 20 درصدی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود که باید بدان توجه داشت .

کاظمی یادآورشد: برنامه‌های مختلف بنیاد شهید استان زنجان همزمان با سوم خرداد برگزار خواهد شد که شامل رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای «روزهای خدایی» مربوط به عملیات بیت‌المقدس،دیدار با پنج آزاده عملیات بیت‌المقدس و برگزاری مسابقات فرهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟