17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند


17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

به طور کلی، قد ژنتیکی است اما با مصرف مواد خوراکی سالم می‌توان آن را تا حدی افزایش داد. به عنوان مثال بهتر است برای افزایش قد بعد از 25 سالگی مواد معدنی، کلسیم، پروتئین و ویتامین‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. مواد خوراکی مختلفی وجود دارند که می‌توانند قد شما را به طور طبیعی افزایش بدهند. آیا دوست دارید بدانید که کدام ماده خوراکی به شما...

به طور کلی، قد ژنتیکی است اما با مصرف مواد خوراکی سالم می‌توان آن را تا حدی افزایش داد. به عنوان مثال بهتر است برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی مواد معدنی، کلسیم، پروتئین و ویتامین‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. مواد خوراکی مختلفی وجود دارند که می‌توانند قد شما را به طور طبیعی افزایش بدهند. آیا دوست دارید بدانید که کدام ماده خوراکی به شما کمک خواهد کرد که قدتان را به طور موثر و سریع افزایش بدهید؟ اگر پاسخ شما “بله” است، پس بهتر است این مقاله را بخوانید.

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

ما در این مقاله به شما ۱۷ خوراکی که برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی معجزه می‌کنند معرفی خواهیم کرد. این نوشتار فهرستی از چند راه‌حل مطمئن و بدون خطر را از منابع قابل اطمینان، گردآوری کرد‌ه‌است. با این حال، هدف از این نوشتار ارائه‌ی توصیه‌های پزشکی نیست و فقط با هدف اطلاع‌رسانی در اختیار شما قرار گرفته‌است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

۱۷ ماده‌ی خوراکی برتر که به افزایش قد پس از ۲۵ سالگی کمک می‌کنند

در این‌جا ۱۷ ماده‌ی خوراکی برتر را که به دنبال‌شان هستید، می بینید:

۱. گیلاس زمستانی برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

گیلاس زمستانی یا کاکنج که جینسنگ هندی نیز نامیده می‌شود. این داروی گیاهی یکی، از بهترین مواد خوراکی است که باعث افزایش قد می‌شود. گیلاس زمستانی در فروشگاه‌های داروهای گیاهی موجود است. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، باید آن را به صورت زیر استفاده کنید:

– پودر گیلاس زمستانی (دو قاشق غذاخوری) را با یک لیوان شیر گاو گرم مخلوط کنید.
– مقداری شکر قهوه‌ای یا شکر بنا به ‌ذائقه‌ی خودتان اضافه کنید و سپس خوب هم بزنید.
– ترکیب حاصل را باید قبل از رفتن به رختخواب به مدت حدود ۴۵ روز بنوشید تا قدتان افزایش بیابد.

* نکته: برای رسیدن به نتایج مطلوب باید از مصرف فست‌فودها به طور کامل اجتناب کنید.

۲. شیر بنوشید

همان‌طور که می‌دانید، شیر حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای رشد استخوان‌ها اهمیت زیادی دارد. کلسیم همچنین روی افزایش قد تاثیرگذار است. شیر به غیر از کلسیم، حاوی پروتئین و ویتامین A است که برای رشد قد ضروری هستند. برای افزایش قد به طور موثر، باید هر روز سه لیوان شیر مصرف کنید.

۳. فرآورده‌های لبنی برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

فرآورده‌های لبنی نیز برای افزایش قد بسیار مفید هستند. شما به غیر از شیر، باید سایر محصولات لبنی را نیز مصرف کنید. فرآورده‌های لبنی عبارتند از ماست، پنیر، بستنی، خامه و غیره. این مواد خوراکی غنی از ویتامین A، B، D و E هستند. به علاوه کلسیم و پروتئین نیز در آن‌ها یافت می‌شود. چنان‌چه، ویتامین D و کلسیم عوامل مهمی برای رشد هستند.

۴. میوه ها و سبزیجات برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

میوه‌ها و سبزیجات برای افزایش قد عالی هستند. آن‌ها یکی از منابع قدرتمند فیبر، ویتامین‌ها و پتاسیم محسوب می‌شوند. ویتامین A در توسعه‌ی استخوان‌ها و بافت‌ها بسیار مفید است. میوه‌ها غنی از ویتامین A هستند مانند گریپ‌فروت، گرمک، ​​پاپایا، انبه، هندوانه، میوه‌ی گل ساعتی و زردآلو. سبزیجات مانند هویج، نخود فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، کدو تنبل، سیب‌زمینی شیرین، کلم برگ، و غیره به میزان فراوانی ویتامین A دارند. علاوه بر این، انواع توت‌ها، سیب زمینی، میوه‌های خانواده‌ی مرکبات و گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین C هستند که همگی نقش مثبتی در قد دارند و به رشد مناسب استخوان‌ها کمک می‌کنند.

۵. مرغ

مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که به افزایش قد بعد از ۲۵ سال کمک می‌کند. به ویژه که مرغ مقدار زیادی پروتئین به بدن‌مان می‌رساند که برای ساخت عضلات و بافت ضرورت دارد.

۶. گوشت گاو برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

در کنار مرغ، گوشت گاو نیز منبع خوبی از پروتئین و چربی است که به افزایش قد کمک می‌کنند. گوشت قرمز به طور معمول به شما در کسب توده‌ی بدن کمک می‌کند.

۷. نشاسته و غلات

نشاسته و غلات از غذاهای مهمی هستند که می‌توانند قد را افزایش بدهند. به خصوص که آن‌ها فیبر، آهن، ویتامین B، منیزیم و سلنیوم را برای بدن فراهم می‌کنند. پاپ کورن، برنج قهوه‌ای، ماکارونی تهیه‌شده از غلات کامل و گندم کامل از جمله غذاهایی هستند که به رشد قد کمک می‌کنند.

۸. تخم‌مرغ برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

تخم‌مرغ نیز به عنوان منبع خوبی از پروتئین در نظر گرفته می شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ حاوی ۱۰۰٪ پروتئین است. با این حال، باید از خوردن زرده‌ی آن پرهیز کنید زیرا حاوی چربی است. علاوه بر این، تخم‌مرغ همچنین دارای ویتامین B2 (که به نام ریبوفلاوین شناخته می‌شود) است. برای افزایش قد، توصیه می شود که روزانه ۳ تا ۶ تخم‌مرغ مصرف کنید.

۹. دانه سویا برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

یکی از مواد غذایی که باعث افزایش قد می‌شود، سویا است. سویا غنی از پروتئین‌هایی است که به بهبود توده‌ی استخوانی و بافت کمک می‌کنند. برای افزایش قد، توصیه می‌شود ۵۰ گرم سویا به طور روزانه مصرف کنید.

۱۰. جوی دوسر

جو دوسر نیز یک منبع عالی از پروتئین است. این ماده‌ی خوراکی به کاهش وزن و افزایش توده‌ی عضلانی کمک می‌کند.

۱۱. ماهی

ماهی غنی از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها است. این ماده‌ی خوراکی مانند ماهی تن و ماهی سالمون به میزان فراوانی پروتئین و ویتامین D دارد که به طور موثر باعث افزایش رشد قد می‌شوند.

۱۲. توفو برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

توفو یکی از بهترین مواد غذایی است که قد را پس از ۲۵ سالگی افزایش می‌دهد، زیرا کالری کمی دارد و غنی از کلسیم است. علاوه بر این، توفو کم چرب است، و به همین دلیل باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

۱۳. تخمه کدو تنبل

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

تخمه‌ی کدو تنبل به تقویت ساخت بافت‌های جدید و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، اسیدهای آمینه‌ی موجود در این دانه‌ها به رشد بدن کمک می‌کنند.

۱۴. هویج برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

هویج غنی از ویتامین‌های A و C است. ویتامین A، استخوان‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارد و کلسیم را در استخوان‌ها حفظ می‌کند. غذاهای غنی از ویتامین A همچنین به درخشش پوست و تقویت قوه‌ی بینایی کمک می‌کنند.

۱۵. اسفناج

ماده‌ی خوراکی دیگری که به رشد قد کمک می‌کند، اسفناج است. این گیاه برگ‌دار سبز غنی از مواد مغذی ضروری و ویتامین است. بهتر است این گیاه خوراکی و سایر سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی را در رژیم غذایی روزانه‌تان داشته باشید.

۱۶. موز

17 خوراکی که برای افزایش قد بعد از 25 سالگی معجزه می‌کنند

برای داشتن استخوان‌های سالم و قوی، باید موز را به طور منظم مصرف کنید. این ماده‌ی خوراکی به غیر از این‌که رشد قد را سرعت می‌بخشد، برای حرکات روده و هضم نیز مفید است.

۱۷. لوبیا سبز برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی

چنان‌چه می‌دانید، مواد معدنی باعث افزایش رشد استخوان، ایجاد بافت استخوانی و کمک به بهبود جریان خون در بدن می‌شوند. برای افزایش قد به طور طبیعی، پیشنهاد می‌شود که لوبیا سبز مصرف کنید چرا که غنی از مواد معدنی و پروتئین است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

۱۷ خوراکی که برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی معجزه می‌کنند

۲۴ قویترین آنتی بیوتیک طبیعی
مالاریا: ۲۰ برترین درمان خانگی تب مالاریا
درد عصبی: ۲۴ درمان خانگی درد نوروپاتیک یا عصبی در پاها و دست ها
۲۲ درمان خانگی بیماری های مقاربتی
۱۱ درمان خانگی ترک های پوستی سینه
۱۳ درمان خانگی خراشیدگی پوست
پلورزی: ۳۰ درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها
۲۶ درمان خانگی زخم لثه بعد از کشیدن دندان
۲۴ درمان خانگی کم شدن قوه شنوایی
خواص ذرت: ۲۵ بهترین فواید ذرت برای سلامتی و درمان
مزایا و معایب نور خورشید: ۳۸ فایده و ضرر اشعه خورشید برای سلامتی
درمان زخم: ۱۶ درمان خانگی زخم ها که باید بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس