برجام بستری برای نهادینه شدن تحریم‌ها شد/ اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مبارزه با توطئه دشمنان است


برجام بستری برای نهادینه شدن تحریم‌ها شد/ اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مبارزه با توطئه دشمنان است

به گزارش کارگرآنلاین، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز که صبح امروز 23 اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح بزرگ جشنواره ملی بسیج همگام با...

به گزارش کارگرآنلاین، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز که صبح امروز 23 اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح بزرگ "جشنواره ملی بسیج همگام با کشاورز" در راستای تأمین امنیت غذایی کشور با کمک مردم و بسیج انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح در ابتدای انقلاب نیز با روحیه ‌انقلابی که در آن موقع در کشور حاکم بود و با حضور جهاد سازندگی فعالیتی عمومی داشت، اما متأسفانه با نگاهی غیر انقلابی و انحلال جهاد سازندگی این نوع نگاه تعطیل شد.

جعفری با اشاره به اینکه این طرح به دنبال آن است که حرکت انقلابی اوایل انقلاب را احیا کند، ادامه داد: در 40 سالگی انقلاب وقایع بسیاری در عرصه‌های مختلف امنیت، اقتصاد، سیاست شاهد بوده‌ایم و هستیم،‌ دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی‌کنند، به خاطر آن که ما با نظام سلطه درگیر هستیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: محور اصلی پیشرفت انقلاب، ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظلم به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

وی با بیان اینکه جوهره اصلی این ایستادگی و زیر بار ظلم نرفتن به خاطر درس گرفتن از مکتب امام حسین(ع) است، تأکید کرد: این مکتب به ما آموخت که نباید زیر بار ظلم رفت و از مظلوم باید دفاع کرد.

جعفری تصریح کرد: ظالم بزرگ و شیطان بزرگ آمریکا است که با تسلط بر اقتصاد، سیاست و مسائل نظامی در جهان به دنبال توسعه قدرت و منافعش در دنیا می‌باشد و هیچ رحمی به مسئولان و ملل جهان نمی‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در طول این 40 سال مردم ایران در برابر دشمنان و در رأس آنها آمریکا ایستادگی کردند، افزود: دشمنان هرچه تهدید و توان داشتند در عرصه‌های مختلف دفاعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز به کار گرفتند، اما از تمامی آنها شکست خورده بیرون ‌آمدند.

وی تأکید کرد:‌ جنگ اقتصادی سخت ترین جنگ با دشمنان است و در این عرصه نیز با مقاومت،‌ ایستادگی و همت همه باید عبور کنیم و خواهیم کرد.

جعفری با بیان اینکه دشمنان انقلاب از ابتدا فشار اقتصادی را به کار برده‌اند،‌ ادامه داد: حتی در طول دفاع مقدس نیز این جنگ بود و بعد از آن نیز در مورد مسائل فرهنگی و سیاست دشمنان توطئه کرده و به عرصه‌ها دامن زدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نزدیک به یک دهه دشمنان در مسائل اقصادی تمرکز می‌کنند، تأکید کرد:‌ امروز شاهد شدت گرفتن این جنگ بین خودمان و نظام سلطه هستیم و دشمنی آنها علیه امنیت، سیاست و فرهنگ امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: اگر روزی دشمنی آمریکا با ما تمام شود، باید در حقانیت انقلاب و راه آن شک کنیم.

جعفری بیان کرد: ما ظرفیت‌ و توانمندی‌های بسیار زیادی داریم که این توانمندی‌ها شامل ذخایر، معادن، آب و خاک و غیره است، اما مهم ترین آنها دارا بودن مردم بصیر، هوشمند، توانمند و با استعداد از ظرفیت‌های بالا است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: غفلت استراتژیکی که در کشور وجود دارد توجه نکردن به توانمندی داخلی از سوی مسئولان است و توجه به این توانمندی از سوی آنان به خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد:‌ به جای نگاه به درون و تمرکز به توانمندی‌های داخلی متأسفانه، نگاه‌ها به بیرون است که این غفلت بسیار بزرگ و استراتژیکی می‌باشد، البته در شرایط کنونی این در حال اثبات شدن برای آن دسته از افرادی است که این نوع نگاه را داشتند ولی اگر دیر بجنبیم فرصت‌ و برنامه ریزی‌ها و استفاده از توانمندی را از دست می‌دهیم.

جعفری با اشاره به اینکه باید نگاه به بیرون را دفع کنیم، ادامه داد: باید از توانمندی‌های داخلی استفاده شود، به ویژه در عرصه کشاورزی که زمینه برای خود کفایی وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه متأسفانه در کشور بعد از جنگ با غفلت استراتژیک مواجه شدیم، ادامه داد: بعد از جنگ نگاه به بیرون به جای تمرکز به موضوع کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته به آن تمرکز بر روی صنعت و صنعتی شدن کشور بود.

وی با بیان اینکه این اشتباهات و غفلت‌ها توسط برخی از مسئولان در تمامی دوره‌های اجرایی صورت گرفت، تأکید کرد: این امر موجب عقب ماندگی در کشاورزی و خودکفایی در آن شد که باید به سرعت جبران شود.

جعفری با اشاره به اینکه این غفلت‌ها و عقب ماندگی باعث شد دشمنان قادر به استفاده از اهرم تهدید علیه کشورمان شوند و ملت را در فشار اقتصادی قرار دهند، ادامه داد: اگر این مسیر به آن صورتی که طی شد انجام نمی‌گرفت و تمرکز بر روی خودکفایی کشاورزی می‌شد، امروز دشمنان نمی‌توانستند از اهرم تحریم‌ها استفاده کنند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان چند سالی است تمرکز کردن بر روی موضوع توانمندی ایران و انرژی هسته‌ای کشورمان را بهانه کرده و مدعی ساخت سلاح شدند و کشورهای دیگر را نیز علیه ایران بسیج کردند تا نگذارند ما به انرژی صلح آ‌میز هسته‌ای برسیم.

وی تأکید کرد: نتیجه مذاکرات و توافق نامه برجام به جای اینکه مانعی در برابر تحریم‌ها باشد، بستری برای نهادینه سازی تحریم‌ها علیه کشور شد که این مسئله از همان ناحیه شیطنت دشمن و قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها است.

جعفری تصریح کرد: بار دیگر شاهد اثبات این واقعیت هستیم و به همه دنیا ثابت شد که کسی نباید به آمریکا اعتماد کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام که با هدف شکست مقاومت مردم ایران صورت گرفت، یک موضوع جدیدی نیست، ادامه داد: سال هاست درگیر چنین جنگ، توطئه و خباثت از سوی دشمنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مبارزه با توطئه دشمنان است، تأکید کرد:‌ متأسفانه به دلیل تفاوت نگاه و مبانی در رویکرد اقتصادی و مدیریتی کشور مانع از آن شد که اقتصاد مقاومتی به صورت فراگیر و کامل از سوی همه اجرا و پیاده شوند.

جعفری با برشمردن اصول محور اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: مردم محور بودن اقتصاد و متمرکز بر توانمندی‌های مردم، نگاه به ظرفیت‌های داخلی، دانش بنیان بودن و کار عملی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه کشاورزی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنان یک اندیشمند سوئیسی ادامه داد: این اندیشمند سوئیسی می گوید که پس از خروج ترامپ از برجام هیچ اتفاقی برای اقتصاد ایران رخ نخواهد داد و ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است و موفقیت بسیاری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: اندیشمند سوئیسی می گوید خروج ترامپ از برجام یک هدیه به ایران است و مشکل ایران تنها کسانی هستند که نمی خواهند بفهمند که غرب فایده ای برای اقتصاد ایران ندارد.

جعفری ادامه داد: ما با نگاه به داخل هیچ نیازی به کشورهای غربی و اروپایی نخواهیم داشت، ولی متاسفانه کارشناس سوئیسی درست می‌گوید و نگاه برخی مسئولان ما به خارج است که امیدواریم اتفاقات اخیر منجر به اعتماد نداشتن به غربی ها و حتی اروپایی ها شود که زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود و با توجه به سخنان صدر اعظم آلمان نباید انتظار داشته باشیم اروپا با آمریکا مقابله کند.

جعفری خاطرنشان کرد: بارها اروپایی ها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های آمریکا بایستند. به هرحال فرصتی به اروپا داده شده، اما باید تضمین بدهند که بعید می‌دانیم و در آن صورت ما باید مسیر خودکفایی ملی و صنعت هسته ای را با ظرفیت های داخلی دنبال کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی