کم صداترین جاروبرقی، ظرفشویی و لباسشویی را بخرید


 کم صداترین جاروبرقی، ظرفشویی و لباسشویی را بخرید

به گزارش بهداشت نیوز، در هنگام خرید لوازم خانگی نکات زیادی را در نظر می گیریم، چه برندی است؟ ساخت کجاست؟ قیمت آن چقدر است؟ چه کارایی دارد و... اما اولین شبی که در خانه از آن استفاده می کنیم، تازه به یاد می آوریم که لوازم خانگی باید کم...

به گزارش بهداشت نیوز، در هنگام خرید لوازم خانگی نکات زیادی را در نظر می گیریم، چه برندی است؟ ساخت کجاست؟ قیمت آن چقدر است؟ چه کارایی دارد و ... اما اولین شبی که در خانه از آن استفاده می کنیم، تازه به یاد می آوریم که لوازم خانگی باید کم صدا هم باشند. این نوشته به شما یاد می دهد که چطور کم صدا یا پر صدا بودن یک وسیله را تشخیص دهید و البته چند مدل از کم سر و صدا ترین لوازم خانگی که قبلا صدای آزار دهنده ای داشتند را نیز معرفی می کند.

آیا این وسیله کم صدا است؟
شاید خیلی ها حواسشان به سر و صدای اطرافشان نباشد، اما دلیل این که در افراد زیادی هنگام میانسالی سنسورهای شنوایی ضعیف تر می شود، این است که در دوران جوانی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا به مدت طولانی فعالیت کردند. یک راه آسان برای تشخیص صدای مناسب ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی یا هر وسیله دیگری که سر و صدای آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد، وجود دارد. شدت صدا با واحد دسیبل اندازه گرفته می شود و منظور از شدت صدا، کم و زیاد بودن آن است. هر چه عدد دسیبل بیشتر باشد یعنی شدت صدا بیشتر است، مثلا صدای یک مکالمه ساده بین دو انسان حدود 50 تا 60 دسیبل و صدای اره برقی حدود 100 دسیبل است و شما می توانید همین جمله را به عنوان یک معیار در نظر بگیرید. به این ترتیب فقط کافیست هنگام خرید اینترنتی و انتخاب مدل علاوه بر رنگ و شکل ظاهری، برنامه های کاربردی و برند، روی برچسب سطح صدای وسیله مورد نظر را که یک عدد در واحد دسیبل است، بخوانید و با توجه به معیاری که دارید بسنجید. به همین راحتی ....

خراب نیست فقط کم صداست
صدای ماشین لباسشویی به ویژه اگر در آشپزخانه باشد، بسیار آزار دهنده است. اگر از افرادی هستید که کار شست و شوی لباس را در آخر شب انجام می دهید، صدای آن می تواند آزار دهنده تر هم باشد. کمپانی بوش به تازگی از نسل جدید لباسشویی خود به نام HomeProfessional WAY287W5 رونمایی کرده است. بلندی صدای این ماشین لباسشویی در حالت شست و شوی معمولی تنها 44 دسیبل است و در حالت خشک کردن به 58 دسیبل خواهد رسید. این لباسشویی بوش در حال حاضر کم صدا ترین لباسشویی تولید شده در بازار است.

هیچ چیز شما را متوقف نمی کند
همه تمیزی خانه را دوست دارند اما جاروبرقی پر سر و صدا را نه. آیا تا به حال شده تمایل داشته باشید زمانی که فرزندتان خواب است، از جاروبرقی استفاده کنید؟ از قدیم جارو برقی مساوی بوده با صدای بلند موتور، گرچه استفاده از جاروبرقی مداوم نیست ولی سر وصدای زیاد آن در همان زمان کوتاه هم می تواند آزار دهنده باشد. تولیدکنندگان جاروبرقی‌ های جدید بر حذف یا کاهش صدای موتور تمرکز زیادی داشته‌اند و حالا با تکنولوژی منحصر به فرد کاهش صدای سامسونگ که در برس و موتور و فیلتر هوای خروجی جارو برقی سامسونگ در مدل SC6200 Canister به کار برده شده، می توانید از یکی از کم صداترین جاروبرقی های دنیا لذت ببرید. زمانی که این جارو برقی روشن است دیگران به راحتی می توانند تلویزیون تماشا کنند، با تلفن صحبت کنند یا حتی بخوابند.

یخچال
پر صدا ترین وسیله یخچال، موتور آن است. قطعه ای که بیشترین اهمیت را دارد. بهترین کمپرسور ها از نوع خطی هستند چون علاوه بر کارایی بالا دارای کم ترین میزان صدا هنگام کار کردن هستند. بنابراین یخچال های مجهز به این نوع موتور مانند یخچال ال جی یا یخچال سامسونگ در مقایسه با یخچال های دیگری که با کمپرسور رفت و برگشتی (پیستونی) کار می کنند بی صداتر هستند. با سنجش صدای قسمت جلوی یخچال مشخص شد که کمپرسورهای مبدل خطی به اندازه 22 دسی بل صدا ایجاد می کنند که این میزان معادل سطح صدا در یک اتاق خواب آرام است.

منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی