فرمول یک اسپانیا؛ قهرمان کامل برای مرسدس بنز


فرمول یک اسپانیا؛ قهرمان کامل برای مرسدس بنز

رقابت جایزه بزرگ بارسلون کاتالونیا، با مقام‌های اول و دوم برای لوئیس همیلتون و والتری بوتاس همراه بود.

قهرمانی همیلتون در مسابقه‌ی آذربایجان، با چاشنی شانس و حوادث متعدد برای رقبا، رقم خورد. برخلاف فرمول یک باکو، شاهد رقابتی نسبتا آرام در بارسلون بودیم که موفقیت کامل برای رانندگان مرسدس بنز در پی داشت. هرچند که ۳ راننده‌ از تیم‌های کم‌اهمیت هاس، تورو روسو و رنو به دلیل برخورد در دورهای ابتدایی، مسابقه را ترک کردند، اما دیگر شرکت کننده‌ها و خصوصا راننده‌‌های مدعی از تیم‌های مرسدس، فراری و ردبول؛ بدون حادثه‌ی شدید به رقابت ادامه دادند. ناکام اصلی این مسابقه، کیمی رایکونن از تیم فراری بود که ضمن دور ۲۷ به دلیل نقص فنی، مجبور به ترک رقابت شد.

فرمول یک اسپانیا؛ قهرمان کامل برای مرسدس بنز

مهم‌ترین حادثه‌ در فرمول یک اسپانیا ۲۰۱۸، گردش ناگهانی خودروی رومن گروژان بود که منجر به تصادف او با هالکنبرگ و گسلی شد. به هنگام اواسط مسابقه هم، استبان اکون از تیم فورس ایندیا؛ پس از پیت استاپ ناامیدکننده و نقص فنی، پیست را ترک کرد. استوفل وندرون از تیم مک‌لارن نیز، راننده‌ی دیگری بود که به دلایل فنی نتوانست رقابت را ادامه دهد. در مجموع، ۶ راننده موفق به اتمام جایزه بزرگ اسپانیا نشدند.

فرمول یک اسپانیا؛ قهرمان کامل برای مرسدس بنز

لوئیس همیلتون، قهرمان فصل گذشته‌ی مسابقات فرمول یک؛ توانست ۶۶ دور پیست بارسلون را در زمان یک ساعت و ۳۵ دقیقه و ۲۹.۹۷۲ ثانیه به پایان رساند. والتری بوتاس با اختلاف زمانی ۲۰.۵۹۳ ثانیه نسبت به همیلتون، دوم شد. مکس ورشتاپن، ۲۶.۸۷۳ ثانیه، کندتر از همیلتون عمل کرد و به مقام سوم رسید. سباستین فتل، راننده‌ی اصلی فراری که چند هفته قبل، امید قهرمانی مسابقات محسوب می‌شد، با اختلاف زمانی ۲۷.۵۸۴ ثانیه نسبت به همیلتون، جایگاه چهارم در جایزه بزرگ بارسلون را به دست آورد.

از اتفاقات جالب در فرمول یک اسپانیا، رکوردزنی همیلتون و ریکیاردو بود. در نهایت، راننده‌ی تیم ردبول با زمان یک دقیقه و ۱۹.۰۹۳ ثانیه، بهترین زمان‌ در تاریخ پیست کاتالونیا را به نام خود ثبت کرد. لوئیس همیلتون هم، شصت و چهارمین قهرمانی خود در تاریخ فرمول یک جهانی را جشن گرفت و برای صد و بیست و یکمین بار، روی سکو رفت.

بیشتر بخوانید:
تعیین خط فرمول یک اسپانیا؛ بازگشت همیلتون
جریمه‌ نقص فنی در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، بازنگری می شود
سریع ترین خودروهای جاده‌ای در پیست نوربرگ رینگ
فرناندو آلونسو، قهرمان مرحله اول مسابقات استقامت ۲۰۱۸
مرسدس میباخ لوئیس همیلتون حراج می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر