141 مدال در رشته دو و میدانی توزیع می شود


141 مدال در رشته دو و میدانی توزیع می شود

قزوین-ایرنا-رئیس فدراسیون دو و میدانی این رشته را ورزش اول المپیک دانست و گفت: 141 مدال در بازهای آسیایی، المپیک و جهانی در رشته ورزشی توزیع می شود .

به گزارش ایرنا، مجید کیهانی روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی رئیس هیات دو و میدانی استان قزوین، افزود: متاسفانه این رشته ورزشی را فقیر و مظلومانه نگاه داشته ایم اما امیدواریم از این پس روز به روز شاهد تقویت آن باشیم.
وی ادامه داد: اساس کار دو و میدانی و سایر رشته های ورزشی مربی است که باعث رشد و پیشرفت ورزشکاران می شود.
کیهانی با اشاره به ساماندهی 110 مربی دو و میدانی در کشور، یادآور شد: به نظر می رسد با 30 تا 40 مربی سطح بالا می توان این رشته را مدیریت کرد.

**وضعیت دوومیدانی قزوین مطلوب نیست
رئیس فدراسیون دو و میدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این رشته در استان قزوین طی سال های گذشته متاسفانه از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده است.
کیهانی، ساماندهی مربیان استانی را اولویت کاری این هیات دانست و افزود: با داشتن سه مربی کارآمد در پرتاب وزنه، پیاده روی بانوان و مردان، پرش ها و دوهای استقامت آینده درخشانی را می توان برای این رشته در استان قزوین متصور شد.
به گفته وی، قزوین در مسابقات جوانان پسر قهرمانی کشور امسال با هشت ورزشکار شرکت داشت که تنها یک عنوان ششمی در 400 متر و در بخش دختران نیز با وجود هفت ورزشکار هیچ عنوانی کسب نکرد.
کیهانی اضافه کرد: این استان در رده نوجوانان دختر نیز هیج ورزشکاری به رقابت های قهرمانی کشور اعزام نکرد و در بخش پسران نیز با هفت ورزشکار تنها یک مدال طلا توسط امیرحسین رحمانی و یک عنوان ششمی به دست آورد.
وی ادامه داد: به غیر از رحمانی، قزوین تنها در بخش جوانان و نوجوانان دختر و پسر 2 عنوان ششمی در کشور دارد که این مساله زیبنده دو و میدانی این استان نیست.
کیهانی یادآور شد: قزوین باید روزها و سال های سختی را در این رشته پشت سر بگذارد تا شاهد درخشش استعدادها و کسب عنوان های متعدد قهرمانی شود.
رئیس فدراسیون دو و میدانی در پایان گفت: وظیفه همه ما کمک به مسئول جدید این هیات در استان جهت اعتلای این رشته ورزشی است.
در پایان این مجمع، میکائیل کاکاوند به عنوان رئیس جدید هیات دو و میدانی استان قزوین انتخاب شد.
6101/8054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی