روستای گچی سو بالا


روستای گچی سو بالا یکی از روستاهای زیبای شهر کلاله می باشد که مجموعه زیارتی گردشگری حضرت خالد نبی (ع ) در نزدیکی آن قرار دارد و دیگر بقاع موجود و مزار باستانی در محدوده جغرافیایی و تقسیمات کشوری دهیاری هدف گردشگری روستای گچی سو بالا قرار دارد. دوستداران گردشگری روستایی و طبیعت گردی می […] نوشته روستای گچی سو بالا اولین بار در جاذبه های...

روستای گچی سو بالا یکی از روستاهای زیبای شهر کلاله می باشد که مجموعه زیارتی گردشگری حضرت خالد نبی (ع ) در نزدیکی آن قرار دارد و دیگر بقاع موجود و مزار باستانی در محدوده جغرافیایی و تقسیمات کشوری دهیاری هدف گردشگری روستای گچی سو بالا قرار دارد.
دوستداران گردشگری روستایی و طبیعت گردی می توانند بعد از زیارت بقعه متبرکه و گردش علمی و تاریخی در مزار باستانی، تپه ماهور زیبای هزار دره، درختان مقدس چشمه خضر زنده و دیگر دیدنی های این مجموعه عازم روستای گچی سو بالا شده و از غذاهای محلی (چکدرمه برای نهار، صبحانه محلی (کره و ماست چکیده گوسفندی، شیر تازه دوشیده شده، تخم مرغ محلی و..) با نان گرم تنور مادر روستایی، و دیگر غذاها و شیرینی جات محلی فوق العاده خوشمزه) میل کنند.
صنایع دستی اصیل اعم از فرش و قالی ترکمنی، پشتی و اقلام ریز و درشت دیگر، لباس محلی – بازی های بومی محلی و سنتی روستایی که بسیار جذاب و دیدنی می باشد. موسیقی اصیل و آداب و رسوم و سنن منطقه دیدنی است.

آدرس:استان گلستان ، شهرستان کلاله ، روستای گچی سوبالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

روستای گچی سو بالا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403