درنگ: پیامرسان سروش چند روز اختلال را پشت سر می‌گذاشت که مدیر آن ضعف فنی را به گردن اپراتورها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انداخت.

توییت مدیر سروش را در زیر ببینید:

سروش با ادعای 20 میلیونی آمد؛ کیک 10 میلیونی خورد اما جنجالی شد | جنجال‌های پیام رسان سروش و پاسخ‌های تند وزیر ارتباطات
مدیر سروش ضعف فنی این پیام رسان را به گردن اپراتورها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انداخت

عوامل سروش همزمان با این اعتراض و اختلالی که این پیام رسان به آن دچار شده بود جشن ۱۰ میلیونی شدن را برپا کردند.

سروش با ادعای 20 میلیونی آمد؛ کیک 10 میلیونی خورد اما جنجالی شد | جنجال‌های پیام رسان سروش و پاسخ‌های تند وزیر ارتباطات
سروش با ادعای ۱۰ میلیون کاربر جشن گرفت ولی سروش سه روز است که قطع است!

مدیرپیام رسان سروش یک ماه پیش نیز خبر از ظرفیت ۲۰ میلیون نفری این پیام رسان داده بود اما حالا که با استقبال حداقلی دچار اختلال شده است دولت را مقصر می‌داند. ویدئوی زیر را در این زمینه ببینید:

حال پس از چند روز دوباره مدیر سروش به اظهارات وزیر ارتباطات واکنش نشان داده و گفته است: از شفاف سازی آقای جهرمی در پیک بامدادی متشکرم. مشکل فعلی پهای باند نیست. اختصاصی فضا در LCT و مرکز امام، اختصاص نود CDN در اپراتورها، حذف ترجیح ترافیک بین الملل، سرویس رایانش و ذخیره ابری و نیز اختصاص کانال مستقیم پیامک، موارد زیر ساختی حیاتی است که در اختیار سروش نیست.

متن توییت مدیر سروش را می‌توانید در زیر ببینید:

سروش با ادعای 20 میلیونی آمد؛ کیک 10 میلیونی خورد اما جنجالی شد | جنجال‌های پیام رسان سروش و پاسخ‌های تند وزیر ارتباطات
مدیر پیام‌رسان سروش که دیروز اختلال چند روزه این پیام رسان را به گردن دولت انداخت امروز در توییتی لیست بلندبالایی از خواسته‌های دیگر خود خطاب به آذری جهرمی منتشر کرد

واکنش وزیر ارتباطات به توییت مدیر سروش

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است: ۵ پیام رسان بومی در حال فعالیت هستند که یکی از آنها مرتباً به جای اینکه مسئله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می‌کشاند که به نظر می‌رسد این نه به سود آنها و نه به سود کشور خواهد بود. مدلی که این پیام رسان بومی در حال پیگیری مطالبات خود است، خیلی مرسوم نبوده و ایجاد ذهنیت منفی می‌کند و تاثیر منفی دارد.

آذری جهرمی تاکیده است: هم اکنون ۴ پیام رسان دیگر به خوبی کار می‌کنند و تنها یک پیام رسان که ادعایی داشته و امروز به ادعایش نرسیده است، شروع به پروپاگاندا کردن می‌کند و انداختن مسئولیت گردن دیگران منطقی نیست. این مدل اعلام مشکل شائبه مسائل دیگری را به ذهن می رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به شکایت‌های مردمی از کیفیت اینترنت اشاره و تاکید کرد که اپراتورها موظفند نسبت به این مساله با جدیت پیگیری و اقدام‌های لازم را انجام دهند.