ائمه جماعت ابتدا به فکر خودسازی باشند


ائمه جماعت ابتدا به فکر خودسازی باشند

گروه فرهنگی- امام جمعه سابق شهرستان ملایر عنوان کرد: ائمه جماعت و روحانیون ابتدا به فکر خودسازی باشند سپس در اندیشه اصلاح جامعه، اگر هریک از شما انسانی را احیا کند همه مردم را زنده کرده است.

ائمه جماعت ابتدا به فکر خودسازی باشند

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سید رضا فاضلیان، مدرس حوزه و کارشناس دینی، دوشنبه، 24 اردیبهشت ماه در نشست فصلی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان و مساجد شهر همدان اظهار کرد: روحانیون و طلاب ابتدا به فکر خود سازی باشند.
وی افزود: طبق آیه شریفه «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ؛ آیا در حالی که کتاب را می‌خوانید، مردم را به نیکی فرمان می‌دهید و خود را فراموش می‌کنید؟ آیا به عقل درنمی یابید»(بقره/ آیه 44) ائمه جماعات باید ابتدا خود عامل به آنچه باشند که به مردم امر می‌کنند.
آیت‌الله فاضلیان اضافه کرد: در مناجات شعبانیه بیش از 50 مرتبه واژه «الهی» ذکر شده است که آنچه از این مهم درک می‌شود بیداری، توجه به خود سازی و نزدیکی به خالق یکتا است.
این فاضل عالی قدر با بیان اینکه انسان باید نسبت به اعمال خود بیدار باشد ادامه داد: طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص)، درقیامت گروهی از انسان‌ها با دهانی پر از چرک ظاهر می‌شوند، اینان علما و قضاتی هستند که اعمال آنها خلاف گفتار انهاست.
وی گفت: خداوند تا 40 گناه از انسان پرده پوشی می‌کند اما بیش از این تعداد او را رسوا خواهد کرد لذا همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: « بهترین برادران شما، کسانى هستند که عیب‌هایتان را به شما هدیه دهند»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول