شوراهای اسلامی باید به قانون اساسی مسلط باشند


شوراهای اسلامی باید به قانون اساسی مسلط باشند

کرج - رئیس شورای اسلامی البرز گفت: شوراها باید به قانون اساسی مسلط باشند.


به گزارش خبرنگار مهر، نادر ایزدبین صبح سه‌شنبه در اولین دوره آموزشی شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌های استان البرز که در تالار شهیدان فلاح نژاد برگزار شد، با تأکید بر اهمیت آموزش شوراها، گفت: اگر می‌خواهیم به پیشرفت جامعه شوراها کمک کنیم، باید به مسئله آموزش توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه باید همیشه در حال آموزش و پژوهش باشیم و غرور را کنار بگذاریم، تأکید کرد: دانش موجب افزایش اعتمادبه‌نفس و ارتقاء سطح توانایی خواهد شد.

رئیس شورای استان البرز آموزش و پژوهش را مبحثی کلیدی اعلام کرد و افزود: شورا از قشرهای مختلفی تشکیل می‌شود به همین منظور این اقشار باید از قوانین و مقررات آگاه باشند.

وی با اشاره به ارائه طرح‌هایی خوب توسط سیستم‌های مدیریت شهری به شورا، گفت: برخی مواقع شوراها به دلیل نداشتن دانش نمی‌توانند در این رابطه به‌خوبی تصمیم‌گیری کنند و این مهم به ضرر شهر خواهد بود.

ایزدبین با اشاره اینکه شوراها باید به قانون اساسی مسلط باشند، تصریح کرد: درصدد هستیم که طی سال جاری به موضوع آموزش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه این آیین محمد میرزا نماینده شوراهای استان البرز با اشاره به اهمیت آموزش شوراها، تأکید کرد: بخش‌نامه‌ها و قوانین هرروز در حال تغییر هستند و این مهم بر لزوم به‌روزرسانی اطلاعات شوراها تأکید دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار شهری، افزود: شوراهای شهر باید در تمام حوزه‌ها ورود داشته باشند و در راستای منافع شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 4297303

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد