سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا


سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

معایب کیزاشی به نظر بسیار است. ضعف شدید بازار فروش بزرگترنی معضلی است که کیزاشی2013 با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این خودرو دارای ویژگی های خوبی مثل فنربندی نرم و سواری مناسب است اما عملکرد موتور و گیربکس با توجه به مشخصاتی که دارند شما را از هندلینگ اسپورت و لذتبخش با این خودرو مایوس می‌کند. موارد متعددی از گزارش خریداران کیزاشی وجود دارد که از...

فرادید| از بدترین شکست‌های تاریخ 50 ساله صنعت خودروی ایران واردات سوزوکی کیزاشی به کشور توسط ایران خودرو بود که با فروشی تنها 500 دستگاه طی دو سال به بدترین شکل ممکن خاتمه یافت. کیزاشی که محصول نگاه مدرن و تازه سووزکی به دنیای سدان‌های شهری متوسط بود علیرغم درخشش به عنوان یک کانسپت، هرگز در خط تولید و بازار خودرو محصولی برجسته نمی‌نمود و در نهایت هم علاوه بر بازار جهانی با بازار ایران هم وداع کرد.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

به گزارش فرادید، نگاهی به شرایط بازار و میزان رضایت مشتریان از سدان ژاپنی سوزوکی کیزاشی که در محدوده قیمت 125 میلیون تومان قابل خریداری است نشان می‌دهد نمونه‌های کارکرده این خودرو نیز در وضعیت مناسبی به لحاظ خرید و فروش قرار ندارند و همچنان می‌توان آن را یکی از مغضوبین بزرگ بازار خودرو ایران دانست.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

اگر گزاف نباشد باید گفت همای سعادت هرگز روی دوش کیزاشی ننشست تا این سامورایی اخمو هرگز در بازار ایران روز خوش به خود نبیند. کلاغ سیاهی که در تصویر روی سقف کیزاشی جاخوش کرده به بهترین شکل گویای بدشگونی این خودرو برای خریدارانش است چرا که کمتر کسی تمایل دارد با بهایی گزاف، سوزوکی کیزاشی2013 را به عنوان خودروی خود انتخاب کند. البته که از نخستین روزهای ورود سدان متوسط شرکت سوزوکی به بازار ایران مشخص بود این خودرو کار سختی برای موفقیت در کلاس فشرده سایز سی (C segment) پیش رو دارد. درنهایت هم در زمان عرضه به واسطه رقابت با نیسان تیانا، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و رنو مگان سدان، کیزاشی نتوانست موفقیت بالایی را نصیب ایران خودرو کند.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

فضای کابین سوزوکی کیزاشی 2013 مملو از امکانات از محقر و اقتصادی است

این خودرو هرچقدر ظاهر اسپورت و جوان‌پسندی داشت ولی به واسطه وزن سنگین، موتور نسبتا ضعیف و قیمت بالا پتانسیل اندکی برای موفقیت در بازار داشت خاصه اینکه نام ناشناخته کیزاشی و نیز سابقه اندک سوزوکی در زمینه ساخت سدان‌های شهری موجب شده بود تا کمتر خریداری در بازار ایران با این خودرو ارتباط بگیرد. این محصول ژاپنی با گذشت 6سال از تولید در ایران، اینروزها بازار جالبی در بازه قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان دارد که بررسی آن خالی از لطف نیست.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

تودوزی و فرمان چرمی، قابلیت تعویض دنده توسط پدال های پشت فرمان، سیستم حرفه ای صوتی با 6 بلندگو و اتصال USB با قابلیت تنظیم از روی فرمان، تنظیمات برقی ده جهته صندلی راننده و چهارجهته صندلی سرنشین جلو،هفت‌کیسه هوا، گرم‌کن صندلی جلو، کروز‌کنترل، تهویه اتوماتیک دو منطقه ای و سیستم ورود بدون‌کلید در کنار چهار نوع سیستم ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی BA وESP از جمله مهم‌ترین تجهیزات سوزوکی کیزاشی فول اتومات است.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

یک نکته مهم راجع به کیزاشی موتور این خودرو است که طبق یک روایت از یک 176 اسب بخار قدرت و 221 نیوتن متر گشتاور دارد در حالی که طبق روایت ایران خودرو، پیشرانه 4 سیلندر و 2400 سی‌سی کیزاشی 185 اسب قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور دارد. خریداران خودرو البته عقیده دارند موتور کیزاشی از پس وزن 1500 کیلویی خودرو بر نمی‌آید و شتاب این اتومبیل به واسطه ناهماهنگی جعبه‌دنده با موتور حدود 9 ثانیه است که در این کلاس رقمی کاملا معمولی به حساب می‌آید.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

موتور کیزاشی علیرغم تولید قدرت مناسب از وجود یک جعبه دنده سریع رنج می‌برد

کیزاشی چند نقطه قوت بزرگ دارد. مثلا چیزی که موجب تحسین اغلب خریداران کیزاشی شده فضای مناسب اتاق و صندوق بار است که به واسطه عرض بیشتر خودرو حاصل شده و کیزاشی را بدل به اتومبیلی مسافرتی و جادار کرده است. سیستم صوتی خودرو هم از نوع راکفورد بوده و با 10 بلندگو عملکرد مناسبی دارد. در ضمن ایمنی خودرو در سطحی بسیار بالا قرار داشته و سوزوکی کیزاشی توانسته نمره عالی را از موسسه ایمنی و سلامت بزرگراه‌های آمریکا دریافت کند.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

در عین حال معایب کیزاشی به نظر بسیار است. ضعف شدید بازار فروش بزرگترنی معضلی است که کیزاشی2013 با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این خودرو دارای ویژگی های خوبی مثل فنربندی نرم و سواری مناسب است اما عملکرد موتور و گیربکس با توجه به مشخصاتی که دارند شما را از هندلینگ اسپورت و لذتبخش با این خودرو مایوس می‌کند. موارد متعددی از گزارش خریداران کیزاشی وجود دارد که از خطای جعبه دنده اتومات آن گلایه کرده‌اند.

سوزوکی کیزاشی 2013، معایب و مزایا

یکی از نکات جالب درباره کیزاشی این است که این خودرو در ابتدای ورودش با قیمت 66 میلیون تومان عرضه شد اما حالا با آشفته بازاری که در عرصه اقتصاد شاهد هستیم، قیمت نمونه دست دوم با کارکردی معادل 100 هزار کیلومتر بین 100 تا 120 میلیون تومان است. این یعنی علیرغم 5سال کارکرد بی‌وقفه با این خودرو، بهای نمونه کارکرده کیزاشی به دو برابر قیمت نمونه صفر کیلومتر این خودرو رسیده که خود به خوبی نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی مصرف‌کنندگان ایرانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج