گرایش به موسیقی در جامعه دچار آشفتگی است


گرایش به موسیقی در جامعه دچار آشفتگی است

گرگان – ایرنا – رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در بخش موسیقی جامعه گرفتار آشفتگی است، گفت: در مباحث این چنین باید کار مشترکی انجام وعلما و روحانیون مطالعه دقیقی دراین زمینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری روز سه شنبه در همایش نقش روحانیت در تبیین سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی در گرگان، اظهار کرد: در بین مسئولان،‌ علمای دینی، مردم و جوانان برداشت های مختلف از موسیقی وجود دارد و در این میان ادعا می شود که برخی از عالمان دینی با نشاط در جامعه مخالف هستند.
به گفته وی؛ در جامعه ما موسیقی به سمت جایگاه عجیبی می رود، واقعیت این بوده که بین میل و خواسته واقعی مردم فاصله زیادی وجود دارد.
وی گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، موسیقی را حرام نمی دانند ولی موسیقی را به دو دسته پاک و ناپاک تقسیم و شاخص های آن را هم بیان کرده اند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: تبیین این مساله برای مخاطبین وظیفه روحانیت است.
وی همچنین با اشاره به اینکه مساله سبک زندگی اسلامی را رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی با بیان بسیار روشن طرح کردند، گفت: مخاطب نخست این مساله در جامعه فرزانگان و نخبگان فکری بوده و در میان این اقشار، روحانیان در جایگاه نخست وظیفه تبیین آن را برعهده دارند.
او از ائمه جمعه خواست که موضوع سبک زندگی اسلامی را در خطبه های نماز مدنظر قرارداده و با بیان جذاب و هنرمندانه برای نمازگزاران تبیین کنند.
وی گفت: تبیین سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری یک مجموعه گران بها بوده و جامعه روحانیت قدر شناس چنین رهبری با این حکمت و فرزانگی است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی اسلامی برای مخاطبان دانست.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین به اهمیت حوزه تعاملات اجتماعی و تبلیغ به ویژه میان نسل جوان از سوی روحانیون تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و وقتی اسم روحانی در جامعه برده می شود نخست یک انسان صمیمی و گره گشا به ذهن متبادر شود.
به گفته وی؛ اکنون تصویری که از جامعه روحانیت در ذهن مخاطب عام وجود دارد ، دعوت است.
6204/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...