فروش تسلیحاتی اسپانیا به عربستان 133 درصد افزایش یافت


فروش تسلیحاتی اسپانیا به عربستان 133 درصد افزایش یافت

خرید تسلیحات نظامی عربستان سعودی از اسپانیا در سال 2017 رشد 133 درصدی داشته است تا ریاض به بزرگترین مشتری اسپانیا در خارج از اتحادیه اروپا و ناتو تبدیل شود. جزییات بیشتر در لینک

فروش تسلیحاتی اسپانیا به عربستان 133 درصد افزایش یافت

شفقنا – خرید تسلیحات نظامی عربستان سعودی از اسپانیا در سال ۲۰۱۷ رشد ۱۳۳ درصدی داشته است تا ریاض به بزرگترین مشتری اسپانیا در خارج از اتحادیه اروپا و ناتو تبدیل شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس، اسپانیا در سال ۲۰۱۷ و برای دومین سال متوالی، با فروش چهار میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو سلاح نسبت به سال ۲۰۱۶، افزایشی‌ ۷.۳ درصدی فروش داشت و به رکورد تاریخی دست یافت.
خارج از کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو که ۷۲.۶ درصد صادرات تسلیحاتی اسپانیا به آنها اختصاص یافته است، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ با ۲۷۰.۲ میلیون یورو خرید که رشدی ۱۳۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می دهد، به نخستین مشتری صنعت نظامی اسپانیا تبدیل شد.
عربستان سعودی که هواپیمای باربری، قطعات برای هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین، خمپاره، مهمات توپخانه و غیره از اسپانیا خریداری کرده است، جای مصر را به عنوان نخستین مشتری گرفته است.
ال پاییس نوشت: از وقتی‌ که در سال ۲۰۱۵، عربستان سعودی به طور نظامی در یمن مداخله و یک ائتلاف متهم به ارتکاب جنایات علیه بشریت را رهبری می‌ کند، خرید مهماتش از اسپانیا تقریبا سه برابر شده و از ۳۰.۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ به ۹۰.۱ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
دولت اسپانیا اطمینان می‌ دهد که همه مجوز های مربوط به مهمات برای ریاض، همراه با گواهینامه مقصد آخر با مقررات سختگیرانه عدم صادرت دوباره و استفاده خارج از سرزمین کشور می‌ باشند.
با این حال، سازمان غیر دولتی کمپین سلاح ها تحت کنترل متشکل از عفو بین الملل، آکسفام اینترمون، صلح سبز و فوندی پائو گزارش می‌ دهند که مکان استفاده از این مهمات تائید نمی‌ شود.

**مهمات برای کشورهای عربی‌
این گزارش ادامه می‌ دهد که پس از ریاض، عراق دومین خریدار مهمات اسپانیایی با ۳۳.۳ میلیون یورو فشنگ برای وزارت دفاع و پس از آن امارات متحده عربی‌ که شریک رژیم سعودی در یمن است، مبلغ ۲۷.۳ میلیون یورو بمب، خمپاره، خشاب و اژدر خریداری کرد.

www.fa.shafaqna.com/ انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...