راهنمای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی


برای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی و همچنین شرایط و ضوابط نگهداری از آنها باید به یکسری نکات توجه کرد که در گزارش زیر به آن پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی و زینتی در دنیای امروز یک مسئله است و شرایط و ضوابط نگهداری از آنها مسئله‌ی مهمتر بعدی است که باید به آن توجه کنید.

قسمتی از مهارت و موفقیت در پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی زیبا و باطراوت در داخل آپارتمان این است که میان انواع و اقسام گیاهان موجود بتوانیم ، مناسب‌ترین نوع آن را برای نگهداری با توجه به شرایط موجود از نظر نور و دمای محل مورد نظر انتخاب و آن را تهیه کنیم.

به همین جهت باید پیش از خرید گلدان و منتقل کردن آن به منزل، باید بدانید چه نوع گیاهی با چه مشخصاتی می‌خواهید و بعد باید آگاه باشید که شرایط عمومی خانه شما از نظر نور و رطوبت و دما با کدام نوع از گیاهان سازگاری بیشتری دارد.

اگر شما از گیاهان آپارتمانی تنها به‌منظور زیباسازی محیط خانه و به‌عنوان بخشی از دکوراسیون منزل‌تان نگهداری می‌کنید، باید گیاه مورد نظرتان را از بین گل‌ها، گیاهانی که نگهداری‌شان زحمت زیادی ندارد، انتخاب کنید؛ زیرا این گروه در برابر نگهداری ناشیانه و مراقبت‌های نه چندان دقیق پایدار هستند و به گرمای زیاد منزل در زمستان احتیاجی ندارند.

راهنمای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی

نمونه گیاهانی که به مراقبت شدید و وسواسی نیاز ندارند: برگ بیدی، حسن یوسف، فیلودندرون اسکاندنس، پتوس و یوکا.

در زمان خرید و پیش از خرید گل و گیاهان زینتی مدنظرتان توجه به یک سری نکات باعث می‌شود تا علاوه بر لذت بردن از گیاهتان، دچار پشیمانی نشوید.

درجه مهارت خود را در پرورش گیاهان زینتی مختلف ارزیابی کنید، شرایط نور و درجه حرارت و رطوبت محل زندگی خود را به خاطر بسپارید، فضای آپارتمان خود را مد نظر داشته باشید و با مطالعه مطالب فهرست شده زیر و خرید گلدان مناسب شادابی و خرمی آن زینت بخش محیط زندگی شما خواهد بود.

در صورتیکه مبتدی هستید، بهتر است گیاهان زینتی کم توقع، ارزان، سریع الرشد و قابل تکثیر را انتخاب کنید.

از فروشنده، گیاه ،ریشه پر تقاضا کنید. این بدان معنی است که مدت زمان زیادی که گیاه به این گلدان منتقل شده است و ریشه توسعه مطلوب خود را انجام داده و تعویض گلدان اشکالی بوجود نمی‌آورد، در غیر این صورت باید چند ماه پس از خرید اقدام به تعویض گلدان گردد.

راهنمای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی

برگها، ساقه، گل‌ها و خاک گیاه را به دقت بازدید کنید تا به وجود آثار و بقابای آفات، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان آپارتمانی خودداری نمایید. فصل زمستان دقت زیادتری را طلب می‌کند.

اگر گیاهان زینتی گلدار مانند آزالیا مورد نظر شماست، گیاهانی را انتخاب کنید که پر غنچه باشد، غنچه‌های آن هنوز باز نشده یا تعداد کمی از آنها شکفته شده باشند.

هماهنگی گلدان با وضعیت، فرم و فضای اتاق را در ذهن خود مجسم کنید، بعضی از گیاهان زینتی با شکل خاص و تعداد برگ‌ها مانند آگلونما اتاق کوچک شما را بزرگتر جلوه می‌دهد.

دستور العمل نگهداری گیاهان زینتی خریداری شده را از فروشنده طلب کنید.

در هنگام خرید گیاه مواد غذایی مصنوعی مایع یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی را خریداری کرده و نحوه استفاده از آن را خواستار شوید.

گل و گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید که برگ‌های آن فاقد لکه‌های زرد و سوختگی باشد.

حمل و نقل گلدان مخصوصاً در زمستان که هوای سرد باعث پژمردگی برگ‌ها می‌گردد، اهمیت فراوانی دارد. به فروشنده سفارش کنید که گلدان را در دو لفافه کاغذی پیچانده تا تغییرات شدید رطوبت و حرارت به گیاه لطمه‌ای نزند.

حتی الامکان گلدان را در اتاق رو باز و بدون کابین اتومبیل قرار ندهید.

در صورتیکه مایل به خریداری گلدان‌های با کاشت گروهی هستید، دقت کنید که گیاهان زینتی مجموعه از نظر قد و رنگ و نیاز‌های محیط کاملاً هماهنگ باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403