خاورمیانه از افراط گرایی تکفیری رنج می برد


خاورمیانه از افراط گرایی تکفیری رنج می برد

کرج- ایرنا- سفیرافغانستان در تهران با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه و کشورش گفت: امروز خاورمیانه از افراط گرایی گروه های تکفیری رنج می برد.

به گزارش ایرنا، نصیراحمد نور روز چهارشنبه در چهارمین همایش نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت آن در توسعه افغاستان که در کرج برگزار شد، افزود: در این شرایط ضرورت دارد تا نخبگان وارد صحنه شوند زیرا تنها را مقابله با تکفیری ها، ساز و کار نظامی و امنیتی نیست.
سفیر افغانستان در تهران با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از مهاجران افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همراه و همدل ملت افغانستان است و ما چیزی جز این ندیده ایم.
وی بیان داشت: امروز کشورافغانستان به نسل جوان و تحصیلکرده خود برای بازسازی نیاز دارد و تازمانی که دست به دست هم ندهیم برمشکلات فائق نمی شویم.
احمدنور خطاب به مهاجران افغانستانی گفت: برای ساختن افغانستان باید بسیج شویم و این کلیدعزتمندی مردم این کشور است.
وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تحصیلات تکمیلی بخصوص در رشته های پزشکی بالا است در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت بهداشت ایران برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور افغانستان شده است لیکن تنها نگرانی ازآن است که پس از تامین امکانات لازم دراین زمینه تحصیلکرده ها راه کشور سوم را در پیش گیرند.
وی ادامه داد: نخبگان فرهنگی اگر بسیج نشوند نمی توان بازسازی در افغانستان را به نتیجه رساند و تازمانی که تکفیری ها سرکوب نشوند هیچ جای دنیا برای ما وطن نیست.
8029/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش