«اَللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ» مناجاتی با نوای محمود کریمی + صوت


«اَللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ» مناجاتی با نوای محمود کریمی + صوت

صوئت مناجات‌خوانی «محمود کریمی» با عنوان «اَللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ» در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این روزها شاهد آخرین ساعات پایانی شب و روز ماه شعبان هستیم، ماهی که نبیّ مکرم اسلام (ص) آن را ماه خویش خواند، ماهی که شأنی عظیم‌تر از ماه رجب دارد، ماهی که در پی آن ماه مهمانی خداوند است و شأنی بیش از ماه شعبان دارد. ماه رمضان آنقدر نزد خداوند متعال از مقام و منزلت ویژه‌ای برخوردار است که دو ماه رجب و شعبان را برای تزکیه و شسشتوی قلوب بندگان قرار داد تا با باطنی پاک به مهمانی وارد شویم.

طبق روایتی، امام مجتبی(ع) در روز عید فطر، از راهی عبور می‌کردند، دیدند جمعیتی ایستادند و بازی می‌کنند و بی خیال و بی‌توجه به اهمیت این روز، با غفلت خودشان سرگرمند و می‌خندند. کنار آن جمعیت ایستادند و فرمودند: «ان‌ّ الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه» خداوند، ماه رمضان را میدان مسابقه‌ای برای بندگانش قرار داده است، «فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته» که در این میدان مسابقه، به وسیله‌ی اطاعت او، به سوی رضایت او با یکدیگر مسابقه بگذارند و از یکدیگر پیشی گیرند، «فسبق قوم ففازوا» در این ماه رمضانی که گذشت، عده‌ای توانستند پیشی بگیرند و اینها پیروز و موفق شدند «و قصر آخرون فخابوام» اما عده‌ی دیگری، در همین ماه رمضان کوتاهی کردند، «فالعجب کل العجب من الضاحک لاعب فی الیوم الذی یثاب فیله المحسنون و یخسر فیه المبطلون» تعجب است از کسانی که بی‌خیال می‌خندند و به لعب مشغول می‌شوند، در آن روزی که نیکوکاران خرمن‌های ثواب را می‌چینند و می‌برند و محرومان، خسارت خود را تحویل می‌گیرند؛ خسارت‌های آنان دامنگیرشان می‌شود.

حال به مناسبت اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم، مناجاتی از محمود کریمی با عنوان «اَللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ» تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

«اَللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ» مناجاتی با نوای محمود کریمی + صوت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403