سلام به مامانای عزیز که یه کوچولوی شیرین تو خونه دارن و علاقمندن که با دست خودشون یه کفش زیبا براش بدوزن .نمیدونم وقت اینکارو دارید یا نه ولی چون بعضی از دوستان تقاضا کردن ما هم قول داده بودیم که نمونه های دیگه ای رو هم آموزش بدیم ،امروز یه کفش پارچه ای خیلی ملوس رو براتون انتخاب کردیم .با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز:

پارچه اصلی،ترجیحا پارچه پولیش پرز کوتاه صورتی پارچه آستر،تریکو نخی طوسی پارچه پشمی ضخیم یا جیر مصنوعی برای کفه کفش یک پارچه نخی ظریف رنگ روشن وسایل خیاطی دو عدد مهره مشکی کاغذ الگو

روش دوخت :

۱) ابتدا با استفاده از شکل زیر الگو را بکشید.با کلیک روی شکل می توانید اندازه اصلی را ببینید.این الگو برای کودک دوساله مناسب است.

قبلا طریقه اندازه گیری را در دوخت کفش نمدی برایتان توضیح دادیم.با توجه به اندازه پای کودک خود،الگو را تغییر دهید.

کفش خرگوشی کودک

۲) الگو را روی پارچه های مورد نظر قرار داده ،سوزن بزنید و با درنظر گرفتن اضافه برای دوخت ،ببرید.از الگوی رویه ۲ باراز پارچه صورتی و ۲ بار از پارچه طوسی، برای گوش ۴ بار از پارچه صورتی و ۴ بار از پارچه طوسی، برای دم ۲ بار پارچه طوسی و برای کفه کفش ،۲ بار از پارچه کلفت،۲ بار از پارچه طوسی و ۲ بار از پارچه ظریف ببرید.

کفش خرگوشی کودک

۳) برای دوخت از گوشها شروع کنید.الگو را روی پارچه تریکو طوسی قرار داده و دور آنرا خط بکشید و سپس پارچه تریکو را روی پارچه صورتی قرار داده و سوزن بزنید.دقت کنید که روی پارچه صورتی به سمت شما باشد نه پشت پارچه.

کفش خرگوشی کودک

۴) دو پارچه را از روی خط الگو با چرخ بدوزید و دور آنرا با قیچی دالبر ببرید و به رو برگردانید. اینکار را باید ۴ بار انجام دهید تا ۲ جفت گوش داشته باشید.

کفش خرگوشی کودک

۵) خط وسط رویه ی کفش را در نظر بگیرید و دو گوش را که آماده کرده اید در دو طرف این خط قرار دهید (قسمت طوسی در زیر) مثل شکل زیر و سوزن بزنید.

کفش خرگوشی کودک

۶)حالا رویه طوسی را روی رویه صورتی قرار داده و سوزن بزنید. شکل سمت چپ ( گوشها بین دو رویه قرار گرفته) و قسمت U شکل داخلی را با چرخ بدوزید.شکل سمت راست.

کفش خرگوشی کودک

۷) بعد از دوخت و پاکدوزی لبه ،پارچه طوسی را به سمت بال کشیده و لبه پشت کفش را به هم سوزن بزنید.شکل بالا و سپس لبه را بدوزید .شکل پایین.

کفش خرگوشی کودک

۸) حالا نوبت آماده کردن کفه کفش است.ابتدا پارچه نازک و لطیفی را که بریده اید به پارچه کلفت کفه سوزن زده و سپس بدوزید.

کفش خرگوشی کودک

۹) کفه را به رویه سوزن بزنید.

کفش خرگوشی کودک

۱۰) دورتا دور کفه را به رویه چرخ کنید.

کفش خرگوشی کودک

۱۱) در اینجا باید دور تا دور کفی طوسی را به رویه طوسی که در قسمت ۷ توضیح دادیم بدوزید البته حدود ۵ سانت را باز بگذارید تا بتوانید آنرا به رو برگردانید.

کفش خرگوشی کودک

۱۲) در تصویر زیر شکل پایین،می بینید که کفی طوسی به رویه طوسی دوخته شده و سپس از نقطه ای که باز گذاشتید باید کل کفش را به رو برگردانید. (شکل بالا)در شکل بالا دیگر درزهای دوخته شده را نمی بینید .

کفش خرگوشی کودک

۱۳) در این مرحله قسمتی را که باز گذاشته بودید با سوزن و نخ همرنگ بدوزید.در تصویر زیر شما داخل کفش را می بینید.

کفش خرگوشی کودک

۱۴) دوباره کفش را به سمت رو برگردانید ( شکل سمت چپ) و دو مهره مشکی را روی کفش در جای چشم بدوزید.( شکل سمت راست)

کفش خرگوشی کودک

۱۵) با نخ گلدوزی در پایین چشمها ، بینی خرگوش را بدوزید.

کفش خرگوشی کودک

۱۶) دور دو تکه پارچه ای را که برای دم بریده بودید با نخ و سوزن کوک بزنید و نخ را بکشید تا پارچه جمع شود. داخل آن کمی الیاف بگذارید و نخ را کامل بکشید تا بصورت یک گلوله گرد درآید. با چند کوک دوخت را محکم کنید تا باز نشود.

کفش خرگوشی کودک

۱۷) دم را در پشت کفش بدوزید.

کفش خرگوشی کودک

کفش خرگوشی آماده استفاده است. هربار که آنرا در پای کودک خود ببینید لذت خواهید برد.

کفش خرگوشی کودک

موفق باشید:)