ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» برگزار می شود


ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» برگزار می شود

کرمان - رئیس انجمن تعزیه استان کرمان از برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» کرمان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، حمید قنبری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به بیان جزئیات ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» پرداخت و گفت: این سوگواره هر سال به مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار می شود که امسال مقارن با ماه مبارک رمضان هم شده است.

وی از انتشار فراخوان این سوگواره خبر داد و افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» پنجشنبه دهم خردادماه است.

قنبری گفت: گروه های متقاضی باید برای شرکت در این سوگواره لوح فشرده، متن تعزیه شهادت دو طفلان مسلم‌ (ع) و فرم شرکت در سوگواره را به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس انجمن تعزیه استان کرمان با بیان اینکه نتیجه تیم کارشناسی بازبینی ۱۵ خردادماه اعلام می شود، اظهار کرد: تعزیه هایی که بر این اساس انتخاب می شوند باید به صورت سنتی و میدانی اجرای عمومی داشته باشند.

قنبری با اشاره به آغاز ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» از ۳۱ خردادماه امسال گفت: این سوگواره به مدت هشت شب ادامه دارد.

وی برخی اهداف این سوگواره را آسیب‌شناسی هنر آئینی تعزیه، حمایت از گروه‌های تعزیه، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و ارتقاء سطح تعزیه کرمان بیان کرد و افزود: میزبانی این سوگواره بر عهده هیئت تعزیه ‌خوانی حضرت ابوالفضل ‌(ع) روستای ده ‌زیار است.

قنبری با اشاره به اینکه در این سوگواره تعزیه «شهادت دو طفلان مسلم‌(ع)» شبیه‌خوانی می شود، بیان کرد: در بخش رقابتی فقط یک مجلس تعزیه توسط گروه ها اجرا می شود.

وی همچنین از اجرای سه اجرای جنبی در این سوگواره خبر داد و تشریح کرد: اولویت بخش جنبی سوگواره با تعزیه شهادت مسلم بن عقیل (ع) است و گروه برگزیده این بخش هدایایی به همراه لوح تقدیر سوگواره دریافت می کند.

رئیس انجمن تعزیه استان کرمان گفت: در طول برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه «ده‌زیار» کارگاه های آموزشی هم برگزار می شود.

وی با اعلام شماره‌های ٩١٣١٩٥٣٦٤٦ و ٩١٣٣٤١٥٨٣٢ برای کسب اطلاعات بیشتر توسط متقاضان شرکت در این سوگواره یادآور شد: این سوگواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حوزه هنری برگزار می شود.

کد خبر 4299490

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403