سامسونگ برای تولید نمایشگر 49 اینچی DQHD خود آماده می‌شود


سامسونگ برای تولید نمایشگر 49 اینچی DQHD خود آماده می‌شود

سامسونگ در نظر دارد با پیروی از اصول چهارگانه‌ی خود در طراحی نمایشگر‌های جدید، محصولی 49 اینچی با وضوح تصویر 5120x1440 پیکسل را روانه‌ی بازار کند که از طراحی سه ضلع بدون حاشیه این شرکت برخوردار است.

سامسونگ در نظر دارد با پیروی از اصول چهارگانه‌ی خود در طراحی نمایشگر‌های جدید، محصولی ۴۹ اینچی با وضوح تصویر ۵۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل را روانه‌ی بازار کند که از طراحی سه ضلع بدون حاشیه این شرکت برخوردار است.

سامسونگ همواره نشان داده است که یکی از پیشروترین کمپانی‌های فعال در صنایع الکترونیک و البته تولید نمایشگر‌ است. آن‌ها چنین چیزی را با ارائه محصول The Wall و البته مانیتور ۴۹ اینچی فوق عریض Grand Circle در سال گذشته به خوبی نشان داده‌اند. حاشیه‌های بسیار کم، بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها‌ و البته بهبود مستمر کیفیت تصویر نهایی، از ویژگی‌های محصولات جدید این شرکت بوده که به لطف تکنولوژی QLED آن‌ها محقق شده است.

چند روز پیش بود که پایگاه خبری TFT Central اعلام کرده بود که سامسونگ در بحث تولید نمایشگر‌، تمرکز خودش را روی ۴ محور کلیدی قرار داده است. فرمت فوق عریض، پنل منحنی، بهبود دامنه‌ی رنگ‌ها با تکنولوژی‌ کوانتوم دات(Quantum Dot) و نرخ بروزرسانی سریع‌تر چهار محور اشاره شده هستند. حال با مشاهده‌ی محصول ۴۹ اینچی جدید این کمپانی که برای تولید در سپتامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، می‌توانیم تمامی این گفته را تایید کنیم.

سامسونگ در حدود نیم سال پیش مانیتور گیمینگ CHG90 QLED را با شعار بزرگترین مانیتور گیمینگ QLED دنیا در نمایشگاه Gamescom عرضه کرد. این نمایشگر ۴۹ اینچی منحنی با نسبت تصویر ۳۲:۹، وضوح تصویر ۱۰۸۰x۳۸۴۰ پیکسل، نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز و با پشتیبانی از HDR و FreeSync 2 همراه بود.

سامسونگ برای تولید نمایشگر 49 اینچی DQHD خود آماده می‌شود

سامسونگ برای تولید نمایشگر 49 اینچی DQHD خود آماده می‌شود
سامسونگ CHG90

اما پنل جدید آن‌ها که شباهت بسیار زیادی به نمونه‌ی CHG90 دارد، از وضوح تصویر ۱۴۴۰x۵۱۲۰ پیکسل برخوردار است که به آن DQHD یا Dual quad HD هم می‌گویند. این مانیتور در ساختار خود از طراحی ۳ ضلع بدون حاشیه و انحنای 1800R پیروی می‌کند که نمونه‌ی آن را در CHG90 مشاهده کرده بودیم. البته تنها گام رو به عقب سامسونگ در این نمایشگر را باید نرخ بروزرسانی 120Hz آن بداینم که کمی کمتر از نرخ بروزرسانی نمایشگر ۱۰۸۰x۳۸۴۰ پیکسلی سال پیش آنان است.

اما سامسونگ با توجه به قیمت بالای محصول اشاره شده، به دنبال این است که گزینه‌های ارزان‌تری را هم در این زمینه تولید کند. برای همین آنان در نظر دارند که پنل‌هایی با مشخصات زیر را به مرور به خط تولید خود اضافه کنند:

۴۳.۳ اینچ / وضوح تصویر ۱۲۰۰x۳۸۴۰ / نرخ بروزرسانی 144Hz / انحنای 1800R ۳۴ اینچ / وضوح تصویر ۱۴۴۰x۳۴۴۰ / نرخ بروزرسانی 144Hz ۳۱.۵ اینچ / وضوح تصویر ۲۱۶۰x۳۸۴۰ / نرخ بروزرسانی 120Hz

همه‌ی این پنل‌ها از نوع VA و منحنی بوده و به لطف تکنولوزی کوانتوم دات، دارای دامنه‌ی رنگ وسیعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد