چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟


چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

تاریخ غذا در بمبئی، همراه با تبدیل شدن آن از یک دهکده ماهیگیری به یک کلان شهر، تغییرات زیادی را به خود دیده است. مسافرینی که از سراسر جهان به بمبئی سفر کرده‌اند، گنجینه‌ی غذایی خاص خود را به ارمغان آورده‌اند. مجموع فرهنگ غذایی این مهاجران، فهرست غذایی این شهر را در حال حاضر تشکیل داده است. با معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای بمبئی در این مقاله آشنا...

معروفترین غذاهای که در شهر بمبئی می توانیم بخوریم

تاریخ غذا در بمبئی، همراه با تبدیل شدن آن از یک دهکده ماهیگیری به یک کلان شهر، تغییرات زیادی را به خود دیده است. مسافرینی که از سراسر جهان به بمبئی سفر کرده‌اند، گنجینه‌ی غذایی خاص خود را به ارمغان آورده‌اند. مجموع فرهنگ غذایی این مسافران، فهرست غذایی این شهر را در حال حاضر تشکیل داده است. با معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای بمبئی را در سفر به هند در این مقاله آشنا خواهیم شد.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

1. غذای پارسی آکوری (Akuri)
معروف‌ترین غذای پارسی در هند که از ایران به ارمغان برده شده است. املت معروف که معمولا برای صبحانه سرو می‌شود. شاید در شیوه پخت آن و مواد استفاده شده تغییراتی داده شده باشد اما مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن، تخم مرغ، گوجه فرنگی و ادویه‌جات است.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

2. بایدا روتی (Baida roti)
خمیر نازکی پهن شده، روی آن را با تخم مرغ خیس می‌کنند و سپس درون خمیر را با گوشت گوسفند تازه یا مرغ پر می‌کنند. سپس درون روغن سرخ می‌کنند تا پخته و حالتی ترد پیدا کند. در نهایت با حلقه‌های پیاز و فلفل سرو می‌شود.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

3. تیفین جنوب هند (South Indian tiffin)
در انگلیس با نام تیفین شناخته می‌شد و غذای مختصر و سبکی است که معمولا برای میان‌وعده خورده می‌شود. این غذا به سرعت در سراسر هند طرفداران زیادی پیدا کرد و در نقطه به نقطه بمبئی آن را خواهید دید. این غذا از خمیر عدس درست شده و به صورت سرخ شده یا بخار‌پز طبخ می‌شود.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

4. باتاتا وادا (Batata vada)
این غذا نزد مردمان محلی بمبئی بسیار محبوب و پرطرفدار است. به نوعی غذای فست فود هندی محسوب می‌شود که ترکیبات آن شامل سیب زمینی و چیلی سبز، سیر، آبلیمو، زردچوبه و گشنیز تازه است که درون آرد چرخانده شده و سرخ می‌شود.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

5. مرغ کره‌ای
ریشه‌ی این غذا به زمان مغول‌ها باز می‌گردد. غذای محبوب نزد خانواده‌های هندی که تکه‌های مرغ را درون ماست و ادویه قرار می‌دهند و به آن سیر، زنجبیل و آب لیمو اضافه و سپس سرخ یا کباب می‌کنند. در نهایت مرغ با سس فوق‌العاده‌ای که از کره، پوره گوجه فرنگی و زیره درست شده است، میل می‌کنند.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

6. واران بهات (Varan bhaat)
اگر بخواهید یک غذا در بمبئی معرفی کنید که تمام افراد آن را دوست داشته باشند، آن واران بهات است. غذایی ساده و لذیذ که از عدس مخصوص هندی به همراه زردچوبه و کره درست می‌شود. این غذا نوعی خورشت است که همراه برنج گرم سرو می‌شود.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

7. ساندویچ بمبئی (Bombay sandwich)
غذای خیابانی هندی که معمولا در پخت آن مواد مختلف و متفاوتی استفاده می‌شود. این ساندویچ لذیذ از نان تست کره زده شده به همراه ورقه‌های نازک چغدر، سیب زمینی آب پز، خیار، گوجه فرنگی، پیاز حلقه‌ای تهیه می‌شوند.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

8. زونکا باکار (Zhunka bhakar)
این غذا در جوامع کشاورزی و کارگری، ریشه‌ای عمیق دارد و بسیار پرطرفدار است. غذایی که هر بشقاب آن با قیمت ارزان 10 روپیه فروخته می‌شود و شامل پیاز، دانه‌های خردل، برگ‌های کادی پاتا و آرد نخود استفاده می‌شود. این غذای ساده و اصیل با نان بهاکری با روتی خورده می‌شود.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

9. بل پوری (Bhel puri)
اغلب به عنوان یک میان‌وعده لذیذ در خیابان‌های بمبئی دیده می‌شود. هر فروشنده‌ای ترکیبی خاص برای این غذا در نظر گرفته است اما همچنان لذیذ و خوشمزه است. برنج تفت داده شده، پیاز، سیب زمینی، انبه و چوتنی شور و شیرین، مواد تشکیل دهنده‌ی این غذا هستند.

چه غذاهایی در بمبئی بخوریم؟

10. مرغ رولی
در تمامی مدارس و کالج‌ها این غذا سرو می‌شود. برخی از نانوایی‌ها هم، ترکیب خود را تهیه و در سلفون پیچیده و به فروش می‌رسانند. مرغ پخته شده همراه با سس مایونز شیرین و ترکیباتی از سبزیجات و ادویه، درون نان پیچیده و میل می‌کنند.

مترجم: سحر مردانه
منبع: edition.cnn.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...