لزوم مشارکت همه ارگان‌ها برای تقویت ناوگان آب‌رسانی در چابهار


لزوم مشارکت همه ارگان‌ها برای تقویت ناوگان آب‌رسانی در چابهار

چابهار-نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت ارگان‌ها و شرکت‌ها برای تقویت و نوسازی ناوگان عمدتاً فرسوده و قدیمی آبرسانی سیار شهرستان چابهار ضروری است.


عبدالغفور ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره وضعیت آبرسانی در چابهار اظهار داشت: از میان جمعیت حدوداً ۳۰۰ هزارنفری شهرستان چابهار، ۲۰۰ هزار نفر در ۴۳۸ روستای عمدتاً ساحلی این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند و به‌صورت سقایی و تانکری آبرسانی می‌شوند.

وی افزود: ۵۰ دستگاه تانکر آبرسانی عمدتاً فرسوده و قدیمی ماهانه ۸۱ هزار مترمکعب آب را به مردم روستایی تحویل می‌دهند و این در حالی است سهمیه هر روستایی به‌طور متوسط روزانه تنها ۱۵ لیتر آب تانکری است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل شرایط آب‌وهوایی و نبود اعتبار، عمده ناوگان آبرسانی سیار چابهار فرسوده و قدیمی شده است و بر اساس برآوردها حداقل ۱۴ میلیارد تومان برای خرید ناوگان جدید و نوسازی ناوگان فعلی و همچنین پرداخت مطالبات ناوگان و چاه‌های آب خصوصی اعتبار نیاز است.

ایران نژاد بابیان این‌که اداره آب‌وفاضلاب روستایی بیش از ۷ میلیارد تومان به تانکرها و چاه‌های آب خصوصی بدهکار است، افزود: درصورتی‌که اعتبار لازم اختصاص نیابد بدون شک روند آبرسانی با مشکل مواجه می‌شود که البته نمونه آن پیش‌تر هم اتفاق افتاده، تیرماه سال گذشته پرداخت نشدن بدهی بیش از ۱۵ ماه هزینه خرید آب از آب‌شیرین‌کن پسابندر سبب شد تا آب چهار روستای «بریس»، «پسابندر»، «گواتر» و «پُشَت» با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر قطع شود.

وی با تأکید بر ضرورت ایفای نقش نهادهای برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و اهمیت راهبردی بندر چابهار و وجود ارگان‌ها و شرکت‌های برخوردار در این بندر، انتظار می‌رود با توجه به مشکل عدیده آبرسانی در چابهار و همچنین خشکسالی بی‌سابقه سیستان و بلوچستان، ارگان‌ها و شرکت‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود حداقل در آبرسانی به‌یاری مردم محروم بیایند.

کد خبر 4300263

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید