سند راهبردی ارتقای وضعیت بانوان آذربایجان غربی تدوین می شود


سند راهبردی ارتقای وضعیت بانوان آذربایجان غربی تدوین می شود

ارومیه- ایرنا- معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های دولت ایجاد امید و نشاط در جامعه است، گفت: سند راهبردی ارتقای وضعیت بانوان با همین هدف در این استان تدوین و عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا ستاره مشرقی روز شنبه در جلسه تبیین و تشریح شاخص های سند راهبردی ارتقای وضعیت زنان و خانواده افزود: شناسایی وضعیت زنان و خانواده استان، شناسایی مشکلات و معضلات زنان در جامعه، تدوین راهکارهای متناسب با وضعیت استان برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان از اهداف مهم تدوین این سند است.
وی ادامه داد: ماده 101 برنامه ششم توسعه که به فرصت های برابر زنان و مردان تاکید کرده، افق روشنی پیش روی زنان و خانواده قرار داده است و این سند در راستای همین ماده در استان ها اجرایی می شود.
وی بیان کرد: سند راهبردی ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بر اساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون اساسی با تاکید بر شناسایی و رصد مستمر شاخص های موثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی آنان در فرآیند توسعه پایدار تدوین می شود.
مشرقی افزود: با عملگرایی و هم افزایی کلیه دست اندرکاران و متولیان و با جمع بندی و احصای شاخص های رسمی و غیررسمی شهرستان ها می توان بهترین راهکارها را در اجرای این سند انتخاب کرد و برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گام های موثر برداشت.
به گزارش ایرنا بر اساس ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه کلیه دستگاه های اجرائی موظف هستنند به منظور تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها، توجه ویژه به نقش سازنده آنان و نیز بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی ایشان در فرآیند توسعه پایدار و متوازن با سازماندهی و تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه، نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی بر مبنای اصول اسلامی در سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح های خود براساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند.
8135/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی