هجوم یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران


هجوم یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران

امنیت را شاید بتوان اصلی ترین نیاز خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های دختران دانست که بی توجهی به آن از سوی مسئولان دانشگاهی می تواند زمینه را برای پیش آمدن خسارت های جبران ناپذیر فراهم کند؛ مسئله مهمی که محیط خوابگاه های دخترانه دانشگاه خوارزمی چندان توجهی به آن نشده است و همین مسئله نگرانی ها را در مورد امنیت این محیط دانشگاهی افزایش می...

هجوم یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهرانامنیت را شاید بتوان اصلی ترین نیاز خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های دختران دانست که بی توجهی به آن از سوی مسئولان دانشگاهی می تواند زمینه را برای پیش آمدن خسارت های جبران ناپذیر فراهم کند؛ مسئله مهمی که محیط خوابگاه های دخترانه دانشگاه خوارزمی چندان توجهی به آن نشده است و همین مسئله نگرانی ها را در مورد امنیت این محیط دانشگاهی افزایش می دهد.

به گزارش «تابناک»، در کنار نیازهای روزمره و غیر قابل انکاری مثل تغذیه، رفاه، آرامش و... که باید در محیط های خوابگاه های دانشگاهی فراهم باشد و دانشجویان بتوانند از این امکانات بهره مند شوند، موضوع امنیت مسئله مهم تری است که بی توجهی به آن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. چرا که می تواند به خسارت هایی دامن بزند که جبران آنها به سادگی ممکن نباشد.

اگرچه افزایش ضریب امنیت و رعایت آن در مورد همه محیط های خوابگاهی اعم از پسرانه و یا دخترانه ضرورت دارد، اما این موضوع در مورد محیط های خوابگاهی دختران به مراتب مهم تر است و باید مورد توجه مسئولان باشد.

مسئله مهمی که شاید در ابتدای ساخت فضاهای خوابگاهی چندان توجهی به آن نشده و اکنون نیز این موضوع مسائل و مشکلاتی را مثل تجاوز به حریم خصوصی خوابگاه ها از سوی برخی افراد پیش می آورد.

در سال های گذشته در همین رابطه اعتراض های فراوانی از سوی دختران ساکن در خوابگاه های کارشناسی دانشگاه تهران پیش آمده بود که ناظر بر گلایه آنها به دیدباز محیط مسکونی شان در انتهای چمران شمالی از سوی برخی مجتمع های ورزشی و مسکونی خارج از محیط خوابگاهی و نبود دیوار های مستحکم اطراف محوطه خوابگاه بود؛ موضوعاتی که در چند سال اخیر به شدت مورد توجه مسئولان قرار گرفت و با هزینه های لازم تا حدود زیادی مرتفع شد.

با این حال موضوع رعایت ضریب امنیت محیط های خوابگاهی برای دختران دانشجو که در خوابگاه های پردیس حصارک دانشگاه خوارزمی تهران ساکن هستند، آنگونه که گزارش ها نشان می دهد، چندان رضایت بخش نیست.
محیط خوابگاهی دختران و پسران این دانشگاه تنها با یک حصار فلزی ضعیف از یک دیگر جدا شده است و حفاظ های پیرامونی چندان قوی و مطئمنی ندارد؛ شرایط نگران کننده ای که به ویژه بخاطر خارج از شهر قرار داشتن این مجتمع دانشگاهی دانشجویان و کارکنان دانشگاه را در معرض آسیب های فراوانی قرار داده است.

اگرچه در سال های گذشته و به کرات این مسئله از سوی دانشجویان مورد اعتراض قرار گرفت و آنها از مسئولان خواستند که حل این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند اما بنا به دلایلی از جمله مشکلات مالی اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفت؛ وضعیتی که حالا و با ورود یک پسر جوان به محیط خوابگاهی دخترانه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و ضرورت ها برای اصلاح اشکالات امنیتی را نمایان تر کرده است.

در همین رابطه هفته گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه ها دست به دست شد که گویای ورود یکی از دانشجویان پسر از محوطه خوابگاهی پسرانه به خوابگاه دختران دانشگاه خوارزمی بود؛ اتفاقی که پس از مدتی طولانی و بعد از هجوم این دانشجو به سمت چند دختر توسط مأموران انتظامی متوقف شد.

در این حادثه که از آن سخن به میان است، یکی از دانشجویان پسر دانشگاه خوارزمی که حالت روحی و روانی مساعدی نداشته پس از عبور از فنس‌های خوابگاه دانشگاه خوارزمی به سمت یکی از بلوک‌های خوابگاهی دختران حمله کرد و پس از شکستن شیشه‌ها و پنجره‌های خوابگاه و شکستن در یک اتاق، تلاش داشت تا خود را به دانشجویان دختر نزدیک کند که پس از مدتی توسط حراست خوابگاه دستگیر و به پلیس نیروی انتظامی تحویل داده شد.

یکی از شاهدان عینی این حادثه با بیان اینکه حضور این دانشجوی پسر در خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه خوارزمی مسبوق به سابقه است و تابحال چندین بار از این دانشجونابهنجاری‌های رفتاری دیده شده بود، به رسانه ها گفت: وی پس از پریدن از فنس‌های خوابگاه وارد محوطه باز خوابگاه دختران شده و پس از آن با بالا آمدن از پله، در طبقه دوم خوابگاه شماره پنج دانشگاه خوارزمی به زمین افتاد و چون اصلا حالت روانی سالم و از هوشیاری کامل برخوردار نبوده است، نمی‌دانست که کجا حضور دارد و به همین دلیل با دیدن یکی از دختران که از اتاق خود بیرون می‌آمد به سمت او حرکت کرد.

وی افزود: دختر دانشجو با دیدن این صحنه، فوراً به داخل اتاق خود فرار کرد و درب را قفل کرد و بعد از آن، دانشجوی پسر وقتی با درب بسته مواجه شد، ضربه‌های متعددی را به درب اتاق وارد کرد تا آن را بشکند، اما حضور مأموران انتظامات دستگیر شد.

همانطور که در سخنان این شاهد عینی و در مورد رفتار دانشجوی پسری که وارد محیط خوابگاه دخترانه شد، آمد، ورود این دانشجوی پسر به خوابگاه دختران مسبوق با سابقه بوده است. این یعنی همان موضوعی که در ابتدای این گزارش به آن اشاره شد و آمد که ضریب امنیت خوابگاه خواهران دانشگاه خوارزمی در حصارک کرج بسیار پایین است.

پیش از این نیز بارها دانشجویان با مشاهده نا امنی های پیش آمده این مسئله را به گوش مسئولان رسانده اند، اما شاید کمبود اعتبارات مالی و از سویی نیز شاید عدم مسئولیت پذیری آنها هنوز اتفاق خوبی در این حوزه رقم نزده است.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید چه زمانی مسئولان دانشگاه خوارزمی متوجه این مسئله نگران کننده خواهند شد و برای رفع این دغدغه جدی اقدام موثری را در پیش خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق