ضرر 1.75تریلیون دلاری منطقه آسیا-اقیانوسیه از حملات سایبری


ضرر 1.75تریلیون دلاری منطقه آسیا-اقیانوسیه از حملات سایبری

شرکت مایکرو سافت اعلام کرد که ضرر اقتصادی ناشی از حملات سایبری در منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال 2017 میلادی 1.75 تریلیون دلار است.

به گزارش سی ان ای، شرکت مایکرو سافت اعلام کرد که ضرر اقتصادی از حملات سایبری در منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال گذشته میلادی در مجموع ۱.۷۵ تریلیون دلار است که از این مقدار ۱۰ درصد شامل ضرر مستقیم و ۳۰ درصد ضرر غیر مستقیم است که به هزینه فرصت از قبیل از بین رفتن شهرت که منجر به از دست رفتن مشتریان و مشاغل است، ارجاع داده می شود؛ ضمن اینکه ۶۰ درصد از این ضرر هم به خسارت وارد شده به دلیل تاثیر حملات سایبری بر روی یک اکوسیستم و اقتصاد گسترده، نسبت داده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بر اساس مطالعات انجام گرفته شده از سوی شرکت مایکرو سافت بر روی زیان اقتصادی وارد شده به شرکت ها سنگاپوری مستقر در این کشور در سال گذشته میلادی به دلیل حملات سایبری مشخص شد که بنگاه های اقتصادی سنگاپوری در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از این حملات متضرر شدند.

همچنین شرکت مایکرو سافت اعلام کرد که بخش قابل توجهی از این ضرر به دلیل تاثیر گسترده اکوسیستم است که منجر به کاهش هزینه مصرف کننده و هزینه شرکت ها می شود.

این مطالعه نشان می دهد که فقط در حدود ۲۰ درصد از این خسارت به علت تاثیر مستقیم حمله سایبری به شرکت های مالی است. اکثریت ضرر ۱۷.۷ میلیارد دلاری شرکت های سنگاپوری یا به عبارت دیگر ۶۴ درصد از این خسارت وارد شده به آنها به دلیل تاثیر حملات سایبری بر روی یک اکوسیستم و اقتصاد گسترده است.

بر پایه این گزارش، خسارت اقتصادی ناشی از حملات سایبری به سازمان هایی که در مقیاس بزرگ با بیش از ۵۰۰ کارمند در سنگاپور هستند به طور میانگین ۱۳.۸ میلیون دلار اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته