شوتی‌های حامل بار قاچاق در کدام محورهای خوزستان تصادف‌سازند؟


شوتی‌های حامل بار قاچاق در کدام محورهای خوزستان تصادف‌سازند؟

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به مشکل‌سازی خودروهای موسوم به "شوتی" در برخی از محورهای ارتباطی خوزستان گفت: 30 درصد از تصادفات در دو محور استان خوزستان، مربوط به شوتی‌ها است.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروهای سواری موسوم به شوتی که حامل بار قاچاق هستند عمدتا شبانه و بلافاصله پس از بارگیری به سمت مقاصد خود بدون استراحت کافی و با سرعت بالا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این خودروها به دستورها و هشدارهای پلیس‌ راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی می‌کنند و همچنین در جاده دست به حرکت‌های نمایشی می‌زنند که عمدتا به دلیل خواب‌آلودگی راننده، خودرو واژگون می‌شود. اغلب تصادفات این خودروها منجر به فوت است که قربانیان عمدتا رانندگان و سرنشینان همین خودروها هستند.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بخش مبارزه با قاچاق کالا و نیروی انتظامی، وظیفه برخورد با شوتی‌ها را بر عهده دارد، تصریح کرد: باید مبادی ورودی این خودروهای شوتی مشخص شود. بیشترین تردد خودروهای شوتی در محورهای هندیجان - ماهشهر به سمت اهواز و دیلم - امیدیه به سمت اهواز دیده می‌شود و در این محورها این خودروها به وفور یافت می‌شوند.

دولتشاهی ادامه داد: 30 درصد از تصادفات این دو محور مربوط به شوتی‌ها است. همچنین در آزادراه خلیج فارس حجم تردد شوتی‌ها بالا است و بیشترین موارد خروج از جاده در این آزادراه به شوتی‌ها مربوط است. البته تنها خوزستان گرفتار خودروهای شوتی نیست و استان‌هایی نظیر چهارمحال بختیاری و بوشهر نیز گرفتار خودروهای شوتی هستند.

وی با اشاره به سرپیچی شوتی‌ها حین تردد از دستور پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: جریمه شوتی‌ها دردی را درمان نمی‌کند چرا که ما به دنبال پیشگیری از تصادفات هستیم و نه جریمه‌کرد. شوتی‌ها عمدتا از بیراهه‌ها تردد می‌کنند و در بخش‌هایی نیز در محورهای اصلی تردد دارند.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به مطرح شدن مسأله شوتی‌ها در کمیسیون‌های مختلف شورای ترافیک استان گفت: نیروی انتظامی خوزستان، تلاش زیادی برای برخورد با شوتی‌های دارد و به ویژه با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی از امسال این تلاش به طور جدی‌تری مطرح است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا