مادورو پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا


مادورو پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

نتایج نظرسنجی نشان می دهد نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا از رقبای خود پیشی می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ یک تحلیلگر سیاسی در ونزوئلا گفت نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد نیکولاس مادورو رئیس جمهور کنونی ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از رقبای خود بسیار پیش است.
هریک گوسوچا رئیس موسسه ملی جوانان ونزوئتلا گفت: «نظرسنجی ها را می توان به عنوان پیش بینی نتایج انتخابات روز یکشنبه در نظر گرفت. نتایج نظرسنجی های موسسه های مختلف نظرسنجی همگی تقریباً یکسان است. مادورو با اختلاف پانزده تا بیست درصد از رقبای خود پیش است. بعید به نظر می رسد که روز یکشنبه با اتفاق غیرمنتظره ای روبرو شویم.»
مادورو رئیس جمهور کنونی و رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا به عنوان وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور نیز خدمت کرده است. در دوران ریاست جمهوری او، دولتش سیاست هایی را برای اصلاحات اقتصادی معرفی کرد؛ این سیاست ها با اقبال عمومی روبرو شده است.
نلسون فاجاردو از ساکنان کاراکاس در این باره گفت: «من فکر می کنم سیاست های او خوب بودند. برای مثال او به شیوه های مختلف سعی کرد ارز الکترونیکی را تغییر دهد و اقداماتی از این قبیل انجام دهد تا به مردم کمک کند. من به همین دلیل از او حمایت می کنم.»
هنری فالکون فرماندار سابق ایالت لارا یکی از رقبای اصلی مادورو است. او یکی از طرفداران هوگو چاوز است و با دولت مادورو مخالف است. فالکون به عنوان نامزد احزاب «پیشرفت ترقی طلب» و «حرکت به سمت سوسیالیسم» با مادورو رقابت می کند.
سه نامزد دیگر عبارتند از رینالدو کویجادا که مهندس برق است و با مادورو مخالف است اما از اصلاحات حمایت می کند؛ خاویر برتوچی روحانی 48 ساله از جنبش «امید برای تغییر»؛ و لوئیس آلجاندرو راتی.

کد ویدیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی