بارداری بعد از مسمومیت حاملگی، بلای جان نوزاد


بارداری بعد از مسمومیت حاملگی، بلای جان نوزاد

به دلیل ابتلا به مسمومیت بارداری و دفع پروتیین و فشار بالا بچم ٧ ماهه به دنیا اومد و بعدچند روز فوت کرد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان:خانمی ٣٠ ساله هستم. به دلیل ابتلابه مسمومیت بارداری و دفع پروتیین و فشار بالا بچم ٧ ماهه به دنیا اومد و بعدچند روز فوت کرد. برای بارداری بعدی چکار باید بکنم و از کی اقدام کنم؟ فرزندی ندارم و سال پیش یک بارداری پوچ داشتم.

پاسخ دکتر آزیتا محمدی نژاد، متخصص زنان، زایمان و نازایی:
مسمومیت حاملگی تحت تاثیر هورمون های جنینی در حاملگی ایجاد می شود. این عارضه غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری است. معمولا خانم هایی که سابقه مسمویت حاملگی دارند بیش از جمعیت عادی در بارداری احتمال بروز مشکل برایشان وجود دارد. به این منظور باید در طی بارداری تحت نظارت مستقیم پزشک باشند و مراقبت های ویژه از آنها به عمل آید.
همچنین قبل از اقدام به بارداری باید کلیه ریسک فاکتورهای حاملگی از جمله اضافه وزن، تیروئید، دیابت، فشار خون و غیره کنترل و با آمادگی و در صحت کامل برای بارداری اقدام شود.

پاسخ دکتر مریم الماسی، متخصص زنان و زایمان و نازایی:
فاصله زمانی اقدام به بارداری مجدد بعد از مسمومیت حاملگی، با توجه به شرایط بالینی و سن افراد با صلاحدید پزشک مشخص می شود و یک مدت زمان ثابت نیست. به هر حال شما یک بارداری کامل را پشت سر گذاشته اید و لازم است برای بارداری مجدد حداقل یک سال به خودتان زمان بدهید.
با توجه به اینکه سابقه یک بار مسمومیت حاملگی داشته اید شانس تکرار مجدد آن در بارداری دوم برای شما وجود دارد. در این شرایط دو اقدام برای شما ضروری است. اول از همه به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و برای بارداری بعدی مشاوره ها و ارزیابی های لازم را انجام دهید و سپس تحت نظر متخصص تغذیه باشید تا یک رژیم غذایی مناسب برای شما تنظیم شود و با اصلاح سبک زندگی در نوبت دوم بارداری بدون خطری را پشت سر بگذارید.
به طور کلی مسمومیت بارداری غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی