دستور تهیه آش شله قلمکار مخصوص


برای تهیه آش شله قلمکار باید از قبل چند ساعت حبوبات و برنج را در مقداری آب خیس میدیم و دو سه بار آبش رو عوض میکنیم. سبزی‌ها رو هم پاک میکنیم و بعد از شستن، خرد میکنیم. حبوبات و برنجی که از قبل خیس دادیم رو با حدود یک و نیم لیتر آب روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو ملایم میکنیم تا کم کم بپزن.

سرویس سبک زندگی فردا؛ امروز در آموزش آشپزی تصمیم به طرز تهیه آش شله قلمکار مخصوص شام افطاری گرفتیم. آش شله قلمکار به خاطر حبوبات و گوشت و سبزی که در اون به کار میره بسیار مغذی و لذیذ هست و در عین حال یک غذای سنگین هست که بهتره این شب‌ها بعد یکی دو ساعت بعد از افطاری میل بشه و به خاطر مغذی بودنش بسیار مناسب شام بع از افطاری هست. این آش هم در مناسیت‌ها استفاده میشه و در برخی مناطق کشورمون معروف به آش حضرت زهرا (س) ست.

برای دیدن آموزش مرحله به مرحله این آش خوشمزه روی این لینک بزنید.

مواد لازم برای تهیه آش شله قلمکار:
گوشت نیم کیلو
سبزی آش (جعفری و گشنیز و اسفناج و تره به مقدار یکسان) نیم کیلو
عدس نصف لیوان
نخود نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
لوبیا قرمز نصف لیوان
برنج نصف لیوان
پیاز دو عدد
تخم گشنیز پودر شده ۱ قاشق غذا خوری سر صاف
نمک، زردچوبه وفلفل سیاه به مقدار لازم
روغن، پیاز داغ و نعناع داغ به مقدار لازم

طرز تهیه آش شله قلمکار:

برای تهیه آش شله قلمکار باید از قبل چند ساعت حبوبات و برنج را در مقداری آب خیس میدیم و دو سه بار آبش رو عوض میکنیم. سبزی‌ها رو هم پاک میکنیم و بعد از شستن، خرد میکنیم. حبوبات و برنجی که از قبل خیس دادیم رو با حدود یک و نیم لیتر آب روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو ملایم میکنیم تا کم کم بپزن. پیاز هارو خرد میکنیم و در روغن تفت میدیم تا طلایی بشه و بع گوشت رو اضافه میکنیم و بعد از کمی تفت دادن مقداری آب میریزیم و میگذاریم تا خوب بپزه. بعد از پختن استخوانهاش رو جدا میکنیم و در حبوبات میریزیم. مخلوط گوشت و حبوبات باید کاملا بپزن و له بشن. تخم گشنیز و زردچوبه رو در مقداری روغن تفت میدیم و در نیم ساعت آخر با سبزی‌ها در آش میریزیم و نمک و فلفل هم اضافه میکنیم و بعد از جا افتادن کامل و هنگام کشیدن در ظرف با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین میکنیم. میتونید این آش رو هم با کشک تزیین و سرو کنین.

باید در نظر داشته باشین که این آش کمی بیشتر وقت میخواد و باید روی حرارت ملایم کاملا بپزه و هم زده بشه.

منبع: 2نفره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد