سراب حیات‌بخش «زز» و مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعت لرستان


الشتر- با مشاهده این فیلم به تماشای سراب حیات‌بخش «زز» که مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعت لرستان را در دل خود جا داده، بنشینید.


دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان سلسله با وجود سراب های زیبا و بهشتی، انواع باغات و مزارع و دشت های گسترده، مجموعه ای از زیبایی های طبیعت لرستان را در خود جای داده است؛ جایی که با آب و هوای سرد در زمستان و شرایط اقلیمی معتدل در بهار و تابستان تنوع گسترده ای از پوشش طبیعی را در مراتع و کوه ها گسترانده است.

وجود همین آب و هوای معتدل باعث شده تا عمده باغات گردو، زردآلو، سیب و گیلاس در این خطه سرسبز لرستان جای بگیرند؛ در کنار این باغات در سراسر شهرستان سلسله مزارعی وسیع از صیفی جات از جمله خیار به چشم می خورد و بهترین نوع خیار در لرستان مختص به «الشتر» مرکز شهرستان سلسله است.

در بهار با گذر از جاده ها و معابر روستاهای شهرستان سلسله می توان نوبرانه های فصل که به تازگی از مزارع و باغات چیده شده و برای فروش در کنار جاده ها بسته بندی شده اند را دید تا گردشگری در شهرستان سلسله با صرف میوه ها و صیفی جات تازه و ترد همراه باشد.

سراب «زز» در فاصله ۵ کیلومتری شهر الشتر با آبی زلال، حیات بخش روح انسان است، جایی که جوش و خروش سراب از سرچشمه آن تا آرامش و زلالی سراب در پایین دست، طبیعتی حیات بخش خلق کرده است و هر مسافری که از این منطقه عبور می کند بی شک ساعتی از روز خود را در کنار این سراب می گذراند و روح خود را جلا می دهد.

سراب «زز» با گذر از مزارع و باغات مختلف، این اراضی را نیز آبیاری می کند تا کشاورزی و باغداری منطقه را نیز رونق دهد.

در این فیلم، تصاویری از سراب حیات بخش «زز» را مشاهده می کنید. برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا روی گزینه HD کلیک کرده و گزینه ۳۶۰p را انتخاب کنید.

کد خبر 4302050

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر