اراده کافی برای توسعه صادرات استان وجود ندارد/ایجاد صنایع تبدیلی


اراده کافی برای توسعه صادرات استان وجود ندارد/ایجاد صنایع تبدیلی

یاسوج- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اراده کافی برای توسعه تشکل های صادراتی و تحقق رشد پتانسیل محور صادرات استان وجود ندارد و باید اقدامات عملیاتی در این بخش انجام شود.


به گزارش خبرنگار مهر، جبار کیانی پور پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی افزود: سالهای زیادی مباحثی پیرامون ظرفیت ها و توسعه صادرات به ویژه در بخش کشاورزی استان مطرح شد، اما به دلیل عدم ظرفیت سازی پتانسیل محور و ایجاد زیرساخت ها، این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

کیانی پور ابراز داشت: در صورتی می توان به توسعه صادرات دست یافت که صنایع پایین دست و زنجیره تولید اصولی و کارآمدی ایجاد کرد.

وی افزود: ظرفیت های مختلفی در این حوزه وجود دارد و اتاق بازرگانی از تمامی توان خود برای تحقق این بخش با تعامل دستگاه های متولی استفاده خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: باید تشکل های صادراتی ایجاد و مورد حمایت قرار بگیرند و باید دید ما و بخش دولتی چه میزان به تحقق ظرفیت های حمایتی توسعه صادرات کمک کرده ایم.

کیانی پور اظهار داشت: اگر مصمم به تغییر و تحول در حوزه صادرات محصولات استانیم، دولت باید از طریق منابع ارزان قیمت کمک کند و بانک ها نیز تعامل بهتری با جامعه هدف داشته باشند.

کیانی پور خاطرنشان کرد: تولید کنندگان استان با موانع و چالش هایی در حوزه بانکی روبه رو هستند که این موضوع حمایت بهتر و توجه به رفع مشکلات را طلب می کند.

وی افزود: باید اراده ای پای کار باشد و تشکل ها در بخش های مختلف کشاورزی فعال شود.

کیانی پور گفت: باید حمایت و توسعه ظرفیت های تولید کنندگان استان و بهبود وضعیت صادراتی به شکل عملی اجرایی شود.

کد خبر 4302183

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها