آشنایی با روش تهیه‌ی فرنی


آشنایی با روش تهیه‌ی فرنی

اگه از نشاسته استفاده میکنید، نشاسته رو توی یه ظرف با آب سرد خیس کنید. ]]>

آشنایی با روش تهیه‌ی فرنی
اگه از نشاسته استفاده میکنید، نشاسته رو توی یه ظرف با آب سرد خیس کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با روش تهیه‌ی فرنی

مواد اولیه:

شیر: 4 پیمانه
شکر: 8 قاشق غذاخوری (میتونید با توجه به ذائقه تون کم یا زیادش کنید.)
نشاسته: 8 قاشق غذاخوری یا آرد برنج 4 قاشق غذاخوری پر (دقت کنید که گفتم یا. برندارید هر دو تاش رو استفاده کنید بعد سنگ تحویل میگیرید به جای فرنی)
هل و گلاب


روش تهیه:

اگه از نشاسته استفاده میکنید، نشاسته رو توی یه ظرف با آب سرد خیس کنید. اجازه بدید که 10 دقیقه بمونه. تو این مدت نشاسته کاملا نرم میشه و ته نشین هم میشه. بعد آب روش رو به آرومی خالی کنید تا فقط نشاسته ها باقی بمونه. البته یه مقدار آب هم میمونه که اشکالی نداره و بعد شیر رو آروم آروم اضافه کنید و همزمان به هم بزنید. اگه از آرد برنج استفاده میکنید این مرحله رو ندارید. به جاش باید آرد برنج رو با شیر سرد مخلوط کنید. برای اینکه مطمئن باشید که آرد برنج گلوله نمیشه توی شیر، از یک قاشق شیر شروع کنید. هم بزنید و وقتی خمیری شد، یک قاشق دیگه. بعد آروم آروم و یک قاشق یک قاشق سعی کنید آرد برنج رو که به حالت خمیری در اومده باز کنید و کاملا با شیر مخلوط کنید. بعد دیگه میتونید بقیه شیر رو یک جا بهش اضافه کنید.
توی این مرحله شیر باید حتما سرد باشه.
دیگه از اینجا به بعد یکیه. شیر رو روی حرارت متوسط رو به کم قرار میدیم. وقتی که دیدید داره کم کم گرم میشه حرارت رو کم کنید و در تمام مدت هم بزنید.
دقت کنید که حتما حتما حتما باید حرارت کم باشه. چون در غیر این صورت فرنی شما بوی خامی میده و برنج یا نشاسته نپخته میمونه یا اینکه نشاسته گلوله میشه.
هم زدن رو هم فراموش نکنید چون ممکنه ته بگیره یا گلوله بشه.
بعد از حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه که روی حرارت بسیار کم بود و دیگه بوی خامیش کاملا از بین رفته بود و به غلظت رسیده بود، شکر رو اضافه میکنیم و هم میزنیم. شکر یه مقداری آب میندازه. پس اگه میخواید غلیظ تر باشه، یه مقدار دیگه روی حرارت نگه داری و هم بزنید تا کاملا غلیظ بشه.
در نهایت هر طعم دهنده ای که دوست دارید بهش اضافه کنید. میتونید از هل، چند قاشق گلاب، چوب دارچین، میخک و … استفاده کنید. اگه از چوب دارچین و میخک استفاده میکنید، میتونید از اول توی مخلوط بندازید و در نهایت خارج کنید. گلاب رو بعد از خاموش کردن حرات اضافه کنید هل رو در میانه کار.
حالا اگه بخواین که فرنی قالبی داشته باشید، کافیه بعد از اینکه کار پخت به اتمام رسید، 4 ورق ژلاتین رو که توی آب سرد خیس کردید بریزید داخل فرنی و کاملا هم بزنید. بعد میتونید بهش یه سری چیزا اضافه کنید تا رنگ بگیره. مثلا از زعفران یا آب لبو یا حتی رنگ های خوراکی.
بعد توی قالب به هر شکلی که میخواید بریزید و بعد از اینکه 1 ساعت توی یخچال بود و خودش رو گرفت، از قالب خارج کنید یا داخل ظرف سرو کنید.منبع: رسپی
آشنایی با روش تهیه‌ی فرنیمشاوره
اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره تبیان مراجعه نمایید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر