زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید


زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید

رسول محمدی اظهار کرد: پخت و عرضه زولبیا و بامیه در اماکنی به غیر از قنادی‌ها باید ممنوع باشد؛ چراکه حساسیت مواد غذایی علی‌الخصوص در فصل گرما بالا است و ممکن است نکات بهداشتی رعایت نشود؛ در واقع، محیط کار قنادی‌ها به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت رصد می‌شود، ولی زولبیا و بامیه‌ای که بدون مجوز پخت و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود ممکن است حاوی تخم‌مرغ...

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان، بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان گفت: هیچ نظارتی روی بهداشت و طرز پخت زولبیا و بامیه‌ای که در جایی به غیر از قنادی‌ها عرضه می‌شود، صورت نمی‌گیرد.

رسول محمدی اظهار کرد: پخت و عرضه زولبیا و بامیه در اماکنی به غیر از قنادی‌ها باید ممنوع باشد؛ چراکه حساسیت مواد غذایی علی‌الخصوص در فصل گرما بالا است و ممکن است نکات بهداشتی رعایت نشود؛ در واقع، محیط کار قنادی‌ها به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت رصد می‌شود، ولی زولبیا و بامیه‌ای که بدون مجوز پخت و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود ممکن است حاوی تخم‌مرغ یا خامه فاسد باشد.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن ماه رمضان تقاضا برای برخی اقلام مثل زولبیا و بامیه و نان چایی افزایش می‌یابد و همین مسئله ممکن است زمینه را برای سودجویی و اقدام برای پخت در مکان‌های غیربهداشتی فراهم کند. از این‌رو، بهتر است شهروندان برای حفظ سلامت خود کالای مورد نیازشان را فقط از قنادی‌ها بخرند.

محمدی با اشاره به این‌که شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه شکایت از کیفیت و قیمت شیرینی‌های مختص ماه مبارک رمضان است، افزود: قنادی متخلف بدون شک توبیخ و یا حتی پلمب می‌شود، ولی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند، هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارند و نمی‌توان کیفیت اقلام فروشی را کنترل کرد. این در حالی است که حتی برخی اماکن غیرمجاز، شیرینی‌های کهنه را جمع‌آوری و خمیر می‌کنند و برای پخت با شیرینی تازه مخلوط می‌کنند.

وی تصریح کرد: اتحادیه قنادان استان زنجان خواستار آن است که تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی، اتاق اصناف و بازرسان نظارتی اصناف جلوی فروش زولبیا و بامیه را در فروشگاه‌هایی به غیر از قنادی‌ها بگیرند و در این رابطه کوتاهی نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها