انهدام 3 باند بزرگ مواد‌مخدر در پایتخت


عملیات 72 ساعته پلیس مبارزه با مواد‌مخدر پایتخت به انهدام 3باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر، ‌منجر شد.

در عملیات پلیس 3 باند بزرگ مواد‌مخدر منهدم شد و 505 قاچاقچی و خرده فروش مواد‌مخدر نیز دستگیر شدند

انهدام ۳ باند بزرگ مواد‌مخدر در پایتخت

انهدام 3 باند بزرگ مواد‌مخدر در پایتخت
اجتماع > اجتماعی - عملیات ۷۲ ساعته پلیس مبارزه با مواد‌مخدر پایتخت به انهدام ۳باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر، ‌منجر شد.

یکی از این باندها ‌15عضو داشت که نیم تن مرفین را از شهر زاهدان بارگیری کرده و با عبور از چند استان قصد وارد کردن آن به تهران را داشتند که هنگام ورود به پایتخت در محاصره پلیس قرار گرفتند.

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره دستاوردهای تازه‌ترین طرح برخورد با قاچاقچیان مواد‌مخدر گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر دستگیری 3باند بزرگ قاچاق موادمخدر، دستگیری خرده‌فروشان مواد‌مخدر و معتادان متجاهر نیز در اولویت کار پلیس قرار گرفت و مناطق هرندی، شوش و مولوی از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان پاکسازی شد. ‎ وی افزود: در مجموع 505قاچاقچی و خرده‌فروش مواد‌مخدر و 220معتاد متجاهر در این مناطق دستگیر شدند. ‎

اعدام؛ مجازات 2قاچاقچی بزرگ

صدور حکم اعدام برای سلطان کوکائین و تمساح خلیج‌فارس خبری بود که در نشست خبری دیروز مطرح شد. سرهنگ بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران که در این نشست حضور داشت، گفت: تمساح خلیج نام سردسته یکی از مافیایی‌ترین شبکه‌های قاچاق مواد‌مخدر است که در سال 93دستگیر شد.

این فرد متولد 62است و با وجود اینکه بی‌سواد بود یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد‌مخدر را در ایران و پاکستان رهبری می‌کرد. او هنگام دستگیری در حال هدایت قاچاق بیش از 100تن مواد‌مخدر به حوزه آب‌های آزاد بود که ناکام ماند‎.‎ وی افزود: گردش مالی این مرد هنگام دستگیری 500میلیارد تومان بود و مقادیر قابل توجهی سلاح نیز از وی کشف شد.

به گفته سرهنگ بخشنده، یکی دیگر از متهمانی که به تازگی حکم اعدامش در دادگاه انقلاب صادر شده مردی 47ساله معروف به سلطان کوکائین است. او با یک خودروی سانتافه به شهر وان در ترکیه می‌رفت و پس از خرید کوکائین راهی تهران می‌شد و مواد را بین مشتریانش توزیع می‌کرد.

ترانزیت گل به مالزی و تایلند

یکی دیگر از باندهای دستگیر شده در این طرح پلیس، مواد‌مخدر را در بسته‌های چای جاسازی کرده و قصد ترانزیت آنها به کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند و مالزی را داشتند که دستگیر شدند. سرهنگ بخشنده، گفت: 2قاچاقچی، بسته‌های چای را که حاوی گل بود داخل چند چمدان جاسازی کرده و راهی فرودگاه شدند، اما همکارانم از مدت‌ها قبل، این دو نفر را شناسایی کرده و خبر داشتند که آنها در سطح بین‌المللی فعالیت دارند، به همین دلیل در چند قدمی فرودگاه، آنها را شناسایی و دستگیر کردند. وی افزود: تحقیقات از آنها برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

خرید شیشه به شرط لاغری

شیشه کیلویی 90میلیون تومان؛ اعضای باندی که در تازه‌ترین طرح پلیس دستگیر شده‌اند، پس از تولید شیشه، آن را به قیمت هنگفتی در پایتخت می‌فروختند. گفت‌وگو با یکی از آنها را می‌خوانید.

مشتریان خود را چطور شناسایی می‌کردید؟

گاهی در فضای مجازی و گاهی هم اعضای باند سوار بر موتور می‌شدند و در پارک مشتری را شناسایی می‌کردند.

در کدام محدوده؟

معمولا تمام مناطق، اما پاتوقمان غرب تهران است. بعد از تولید شیشه، آنها را به اندازه یک تا 5گرمی بسته بندی می‌کنیم و در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. البته مشتری خانم هم داریم که برای لاغر شدن، شیشه می‌خرند و آن را مصرف می‌کنند.

چقدر شیشه از مخفیگاهتان کشف شد؟

19کیلو. اگر اینها را هم می‌فروختم خودتان حساب کنید 19کیلو و هرکیلو 90میلیون تومان چقدر می‌شد.

در آمد 6میلیونی در 10 دقیقه

یکی از دستگیر شدگان مردی 45ساله است که برای 10دقیقه کار، 6میلیون تومان از سردسته باند می‌گرفت. آنها مواد را از زاهدان بارگیری می‌کردند و در تهران به مشتریانشان می‌فروختند. گفت‌وگو با این فرد را بخوانید.

چند وقت است که با این باند کار می‌کنی؟

به تازگی وارد این کار شده‌ام. شغل اصلی‌ام جوشکاری است اما وقتی دیدم پول این کار خوب است تصیم گرفتم وارد این باند شوم. کارم این بود که سوار بر اتوبوس می‌شدم و بسته‌هایی را به‌دست گروه دیگر می‌رساندم. هر بسته کد خاص خودش را داشت. به‌عنوان مثال اگر می‌گفتند کد 30یعنی 30بسته تریاک یا مرفین یا هر مواد دیگری. بابت این جابه جایی‌ها معمولا 6میلیون تومان می‌گرفتم. آنها ماشین و موبایل هم در اختیارم قرار می‌دادند و معمولا مسیرهای کوتاه را می‌رفتم که 10دقیقه بیشتر طول نمی‌کشید.

از سرکرده باند خبر داشتی؟

همه از او دستور می‌گرفتند. فقط می‌دانم که 3خانه در بالای شهر داشت و 3ماشین مدل بالا. در آخرین باری که به تهران انتقال دادند، ‌7میلیارد تومان پول گیرشان آمد. تا جایی که می‌دانم هر کیلو مرفین را 12میلیون تومان می‌فروختند. حتی خبر داشتم که گروه‌های تلگرامی دارند و در فضای مجازی هم اقدام به فروش مواد‌مخدر می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022