گردشگری بخش لوندویل آستارا احیا می شود


گردشگری بخش لوندویل آستارا احیا می شود

آستارا - ایرنا - بخشدار لوندویل آستارا گفت: امسال با بهسازی راه روستای میه کومه و آبشار لاتون، این بخش در جذب گردشگر به یکی از قطب های استان گیلان تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد قدیمی روز سه شنبه در بازدید از عملیات بهسازی و ساماندهی راه روستای میه کومه لوندویل افزود: راه جنگلی این روستا به امتداد سه کیلومتر، سخت گذر بود و بهسازی آن با 650 میلیون ریال اعتبار و با تعیین پیمانکار آغاز شده و دسترسی به آبشار لاتون را نیز تسهیل و از گردشگری درآمد ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: مرحله نخست بهسازی راه آبشار لاتون بخش لوندویل نیز با سه میلیارد ریال اعتبار انجام می شود و بیش از یک کیلومتر از آن بهسازی شده است.
وی اظهار کرد: امتداد راه آبشار لاتون هفت کیلومتر است و با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و دستگاه های متولی، علاوه بر حفظ بافت بومی، به تسطیح مسیر و استقرار امکانات خدماتی در آن اقدام می شود.
قدیمی ادامه داد: طرح سالمسازی صدف بخش لوندویل با همکاری تعاونی دهیاران این بخش بهسازی می شود و گردشگران در تابستان امسال از شناگاه و آلاچیق آن استفاده خواهند کرد.
بخش لوندویل آستارا با 148 کیلومتر مربع مساحت و 22 هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال 1380 به عنوان بخش معرفی شده و آبشار لاتون آن با 105 متر ارتفاع گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی علیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا