واکنش قاطع مجلس در قبال اظهارات وزیرخارجه آمریکا


واکنش قاطع مجلس در قبال اظهارات وزیرخارجه آمریکا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سخیف و بی‌ربط شمردن اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا، این موضع گیری را سبب همبستگی و انسجام بیشتر مردم و مسئولان دانستند.

واکنش قاطع مجلس در قبال اظهارات وزیرخارجه آمریکامحمدرضا عارف در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درخصوص اظهارات شب گذشته وزیر امور خارجه امریکا افزود: برای بار اول نبود که ما این اراجیف را می شنیدیم و ایشان مکنونات دولت امریکا را برملا کرد.
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:​ دولت امریکا خواهد دید که این موضع گیری ها و حرف های بی ربط ، مردم ایران را منسجم تر و راه را برای رسیدن به آرمان ها و ارزش های انقلاب هموارتر می کند.
وی با بیان اینکه نتیجه این سخنان انسجام بیشتر مردم و همبستگی ملی خواهد بود، ادامه داد: مردم ما در 40 سال گذشته راه خود را انتخاب کرده و نشان داده اند که مردمی مقاوم و پایبند به ارزش ها هستند و بیدی نیستند که از این بادها بلرزند.
عارف در ادامه افزود: ما نشان داده ایم که به همه تعهدات و میثاق های خود پایبند هستیم و ان شاءالله همین مسیر را ادامه می دهیم.
وی تأکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که دنیا متوجه شود اهداف شوم امریکا در دنیا به خصوص منطقه غرب آسیا چیست.
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان شاءالله این مواضع باعث همبستگی امت اسلامی و مردم منطقه شود، یعنی به منافع خود توجه کنند و با سازوکارهای منطقه ای، منافع ملی خود و مقابله با استکبار را پیگیری کنند.
عارف با بیان اینکه قدرت طلبی امریکا حد و مرزی ندارد اظهار داشت: این ماهیت استکبار است و آنها احساس می کنند که ما در منافع، رقیب آنها هستیم که البته احساس بی ربطی است زیرا منطقه متعلق به ماست.
وی اضافه کرد:​ طبیعی است در منطقه ای که متعلق به ماست باید با کشورهای منطقه همکاری، همفکری و رایزنی کنیم و سؤال این است که آنها از هزاران کیلومتر آن طرف تر می خواهند در منطقه غرب آسیا دخالت کنند، اما می گویند ایران باید از منطقه خارج شود، این واقعاً بحث مسخره ای است.
نماینده اصفهان : سخنان ضدایرانی پمپئو؛ نشانه خامی وی در سیاست
نماینده مردم اصفهان گفت: سخنان ضدایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران نشان دهنده خامی وی در صحنه سیاسی است.
­حمیدرضا فولادگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود : این امر نشان می دهد که مقامات امریکایی ها از حافظه تاریخی خوبی بهره مند نیستند.
وی گفت:​ 40 سال است که امریکا به سیاست های ضدایرانی خود ادامه می دهد که تاکنون هیچ نتیجه ای برای دولت این کشور نداشته است و سیاستمداران امریکایی باید از این موضوع درس بگیرند.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اضافه کرد:​ تحرکات دشمنان ایران به ویژه امریکایی ها موجب همبستگی بیشتر مردم و مقامات می شود.
وی همچنین برتوجه دولت و مقامات کشور به حل مشکلات مردم و نیز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
نماینده کاشان: اظهارات پمپئو تنفر مردم ایران از آمریکا را دو چندان کرد
نماینده مردم کاشان گفت: سخنان خام وزیر امور خارجه امریکا درباره مردم ایران نشان داد مقامات امریکایی در مورد ایران حافظه تاریخی ندارند و ملت ایران همیشه در مقابل این گونه سخنان، بیش از پیش متحدتر می شوند.
سیدجواد ساداتی نژاد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: خروج امریکا از برجام نشان داد که دولت امریکا به قوانین بین المللی پایبند نیست لذا پاسخ ملت ایران به اظهارات مقامات امریکایی مشت محکم است.
وی گفت:​ ملت ما در طول 40 سال از پیروزی انقلاب نشان داد که در مقابل تهدیدات دشمنان بیش از پیش منسجم تر شده است و وحدت خود را حفظ می کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به هم پیمانان منطقه ای امریکا نیز گفت:​ بدانید که شما با حمایت از امریکا در چشم مردم مسلمان جهان هر روز بیش از پیش منفورتر می شوید و راه به جایی نخواهید برد.
بروجردی:​ سخنان پمپئو مصداق یاوه گویی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه امریکا گفت: وقتی رئیس سازمان سیا می شود وزیر امور خارجه امریکا، انتظاری بیش از این نیست که با الفبای کار سیاست خارجی آشنا نباشد و مطالبی را عنوان کند که می توان آن را مصداق یاوه گویی دانست.
علاالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ما، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار برجسته ای در مبارزه با تروریزم داشته است خاطرنشان کرد:­ ما بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کرده ایم، داعش با همت والای جمهوری اسلامی و نیروهای مستشاری و البته با محوریت ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی شکست خورد و در سوریه هم وضعیت مشابهی اتفاق افتاد که البته روسیه نیز نقش مهمی داشت.
وی آنچه را درباره مسائل منطقه ای ازجانب وزیر خارجه امریکا مطرح شد یک نوع فرافکنی دانست و تاکید کرد:­ امریکایی ها متهم ردیف اول حمایت از تروریزم و داعش هستند و بارها با بالگرد نیروهای زندانی داعش و فرماندهان و رهبران آنها را منتقل کرده اند.
بروجردی سخنان پمپئو را مطالب غیرواقعی و اتهاماتی دانست که به هیچ وجه قابل قبول نیست و گفت: در مورد صنعت موشکی بارها اعلام کرده ایم که این سیاست دائم ماست و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است که سلاح کشتار جمعی نداشته باشد، به این سیاست افتخار می کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: ما امروز معترض امریکا هستیم که بمب های هسته ای طراحی می کند و می سازد که برخلاف ان پی تی است و کاری که ایران انجام می دهد داشتن حداقل وسیله دفاعی و بازدارندگی است که صنعت موشکی ماست، ترامپ و هر کشور دیگری که احساس نمایش نگرانی می کند باید بداند که ما این سیاست را دنبال می کنیم.
بروجردی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس کاملا حمایت می کنیم، چه به لحاظ بودجه ای، چه به لحاظ حمایت علنی؛ این سیاست مصوب نظام است و دولت هم این حمایت را دارد و یک وفاق ملی در این زمینه وجود دارد.­
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امریکا متهم ردیف اول نقض موافقتنامه مهم بین المللی است و حرفی برای گفتن ندارد افزود: امریکا باید شرمسار کاری باشد که در تاریخ معاصر یک هنجارشکنی را شکل داده است.
وی تاکید کرد: حتما در جهت منافع ملی خودمان در عرصه هسته ای حرکت خواهیم کرد و توانمندی های ما به لحاظ غنی سازی بعد از آنکه برجام را پذیرفتیم، نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است و ما امروز توان ساخت سانتریفیوژهای نسل های بعد را پیدا کرده ایم و می توانیم غنی سازی را به سرعت در سطح کشور افزایش دهیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه امریکایی ها باید این فکر را از ذهن خود دور کنند که بتوانند فرمولی را که در لیبی و کشورهای دیگر انجام داده اند در ایران نیز انجام دهند گفت: این حق مسلم ملت ماست و با جدیت از آن دفاع می کنیم و امریکایی ها با تخلفی که انجام دادند می خواهند با فرافکنی شرایطی را در افکار عمومی ایجاد کنند که اذهان جهانیان از این خطای بزرگ امریکا منحرف شود.
بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا امریکا بعد از خروج از برجام بلافاصله این سخنان را عنوان کرده است گفت: بعداز خروج امریکا از برجام یک موج گسترده جهانی حتی در یاران نزدیک امریکا ایجاد شد یعنی در خود امریکا نخبگان و افراد تاثیرگذار به شدت ترامپ را محکوم کردند و اروپاییان از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه که یاران نزدیک امریکا هستند همه محکوم کردند و امریکایی ها به لحاظ اینکه افکار عمومی جهان را از یک خطای بزرگ تاریخی ­منحرف کنند این سخنرانی را انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان