سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی


سرماخوردگی رحم یا سردی رحم عامل عادت ماهیانه نامنظم و ناباروری بسیار از زنان در سنین باروری که به راحتی با درمان های خانگی قابل درمان است. نوشته سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی

سرماخوردگی رحم یا سردی رحم عامل عادت ماهیانه نامنظم و ناباروری بسیار از زنان در سنین باروری که به راحتی با درمان های خانگی قابل درمان است.

1+

قدیمی ها خیلی اعتقاد داشتند که گاهی رحم سرما می خورد و با روش های خاصی آن را گرم نگاه می داشتند. چرا که می گفتند سردی رحم بر باروری و حاملگی تاثیر بدی دارد و باعث عادت ماهیانه نامنظم و دردناک می شود. درست مثل آنفولانزای معده که باورش برای خیلی ها مشکل است، سرماخوردگی رحم هم واقعیتی است که وجود دارد ولی بیشتر ما از آن بی اطلاعیم. در نت نوشت امروز از سرماخوردگی رحم و روش های درمان آن بدانید.

سردی رحم یا سرما خوردگی رحم چیست؟

بعضی زن ها سرماخوردگی رحم را تجربه کرده اند. گاهی وقت ها بدون آن که زن عادت ماهیانه باشد، حس سردی رحم دارد و درد خاصی که اگر مادربزرگی حضور داشته باشد به او می گوید : «یک آجر داغ کن توی پارچه بگذار و روی آن بشین. جوراب بپوش. خودتو گرم نگه دار. چای زنجبیل بخور.» و راهکارهایی از این قبیل.

امروزه فقط کیسه آب گرم را روی شکم می گذارند. که درمان کننده نیست فقط مسکن است.

بسیاری از متخصصان زنان و زایمان و محققان پزشکی به این نتیجه رسیده اند سردی رحم و سرماخوردگی رحم حتی باعث می شود تا زن نابارور شود یا در صورت بارداری در ماه های اول جنین را سقط کند.

جنین برای رشد و تکامل نیاز به محیطی گرم دارد. در واقع گرم بودن رحم مادر باعث فعالیت های متابولیک، تغذیه و رشد جنین می شود. در مرحله تخمک گذاری یا دوره دوم عادت ماهیانه، هورمون پروژسترون باعث افزایش جسم زرد و افزایش دمای رحم می شود تا این مکان آماده باروری شود. به همین دلیل زنانی که عادت ماهیانه منظم ندارند امکان حاملگی در آنها صفر یا بسیار کم است.

از سراسر وب
پیشنهاد از سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی

نشانه ها و علت های سرماخوردگی رحم

امروزه بسیاری از متخصصان زنان و زایمان به محض مراجعه زنی که از ناباروری گله مند است بفوریت شرایط رحم و عادت ماهیانه او را بررسی می کنند. از دیگر مواردی که پزشک به آن توجه می کند ضعیف بودن میل جنسی زن، سرد بودن دست ها و پاها، تکرر ادرار، و دمای پایه بدن یا BBT است. همه مواردی که به پزشک می گوید آیا رحم سرماخورده است یا باید به دنبال بیماری خاصی باشد.

کم خونی از عوامل مهم سرماخوردگی رحم است. چرا که گردش جریان خون بخوبی در بدن انجام نمی شود و این عضو مهم بدن زن قادر نخواهد بود تا بموقع لایه سازی کند. در نتیجه لایه های رحمی از حد طبیعی کمتر شده و زن پریودهایی را با خونریزی لخته های خون تیره و آندرومتریوز تجربه می کند.

سردی رحم را چینی ها Kindney Yang Deficiency می نامند.

برای سرماخوردگی رحم چه باید بکنیم؟

سرد شدن رحم، سردی یا سرماخوردگی رحم را با چند راهکار خانگی ساده می توان درمان کرد.

رژیم غذایی برای گرم کردن رحم

پزشکان چینی اعتقاد دارند باید غذا و محیطی را که زن در آن زندگی می کند به دقت بررسی کرد. چرا که تغییرات هوایی، حتی نوع لباس، و البته رژیم غذایی حرارت داخل بدن را تغییر می دهد.

به همین دلیل رژیم غذایی باید حاوی خوراکی های گرم باشد و نباید نوشیدنی های سرد و غذاهای با طبع سرد مصرف کرد.

برای یک رژیم غذایی خوب برای گرم کردن رحم بهتر است سالادتان را نه به عنوان غذای اصلی بلکه به عنوان بخشی از غذایتان میل کنید. چون سالادها عموما طبع سرد دارند. همراه با سالاد حتما از غذاهایی که طبع گرم دارند استفاده کنید. اضافه کردن ادویه کاری به غذا که بیشتر آن ها ادویه های گرم است کمک زیادی می کند. زیره، هل، دارچین، زنجبیل از جمله ادویه هایی هستند که حتی می توانید علاوه بر سالادها، به نوشیدنی ها، اسموتی ها و حتی بستنی اضافه کنید.

به هیچ وجه نباید از نوشیدنی های سرد یا همراه با یخ یا یخ زده استفاده کرد. به جای آن می توانید از چای های گیاهی مثل پونه کوهی، سنبل الطیب و دیگر چای ها استفاده کنید.

یین را تقویت کنید

در طب سنتی چین دو نیروی یانگ و یین باید در تعادل باشند تا بدن بیمار نشود. احتمالا می پرسید چه طور ممکن است عدم تعادل این دو انرژی باعث ناباروری شود. ولی جالب است بدانید عادت ماهانه منظم نشان دهنده تعادل این دو نیرو در بدن زن است و در صورتی که عادت ماهانه منظم نباشد نشان می دهد که تخمک گذاری و تشکیل جسم زرد درست انجام نمی گیرد. در نتیجه رحم آماده پذیرش جنین نمی شود.

یانگ به تنهایی نمی تواند باعث عادت ماهیانه منظم شود، بلکه حضور یین هم لازم است. در واقع نیروی زنانگی یا یین در زنانی که رحم سرد دارند کم است. در نتیجه دمای داخلی بدن پایین می آید، عادت ماهیانه قطع یا نامنظم می شود و زن باردار نمی شود.

سعی کنید غذاهای تان حاوی امگا ۳ باشد: دانه های چیا، کنجد، روغن ماهی، اسپیرولینا ( جلبک سبز)، تخم مرغ، سوپ قلم، چغندر، سبزیجات سبز برگ منبع خوبی برای تامین امگا ۳ است.

در زمان تخمگذاری، استراحت کافی و نوشیدن چای های گیاهی باعث تقویت انرژی زنانه یین می شود. در این دوران باید از استرس دوری کنید. یوگا، رایحه درمانی ، طب سوزنی، تنفس عمیق، گوش دادن به موزیک های آرام بخش، از روش های مکمل تقویت یین و افزایش قدرت باروری در دوران تخمگذاری است.

تحقیق انجام شده درباره سرماخوردگی رحم

قبل از بیان هر ادعایی محققان بررسی های لازم را انجام می دهند. برای اثبات این ادعا هم زنان ۴۱ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. برای محققان مهم این بود سنی را برای تحقیق انتخاب کنند که قدرت باروری کمتر شده است تا تاثیر گرم شدن رحم را بر باروری اثبات کنند. نتیجه بررسی به ارائه پیشنهادات زیر منجر شد:

استفاده از قهوه برای درمان سردی رحم

این روش که muxibustion نامیده می شود عبارت است از حرارت دادن قهوه و گذاشتن آن بر روی قسمت پایینی شکم است. اگر شکم را به دو بخش تقسیم کنیم یک بخش بالای ناف و یک بخش زیر ناف است. یعنی جایی که رحم قرار دارد. بهتر است دانه ها یا پودر قهوه حرارت دیده را در یک دستمال نخی بگذارید و روی موضع بگذارید. با این روش جریان خون در بدن بهتر شده، بی نظمی عادت ماهیانه از بین می رود و تخمک گذاری بهتر انجام می شود. سه ماه متوالی روزی ۲ بار و هر بار ۲۰ دقیقه باید از این روش درمانی استفاده کرد.

گرم نگه داشتن پاها برای درمان سرماخوردگی رحم

یکی از روش های گرم نگه داشتن رحم گرم نگه داشتن پاها است. بخصوص اگر طبع سردی دارید بهتر است همیشه پاهای تان را با استفاده از جوراب های نخی در تابستان و در زمستان جوراب های پشمی بپوشانید. به هیچ وجه با پای برهنه روی زمین و کفپوش سرد راه نروید. در ماه های سرد سال بیشتر باید این نکات را رعایت کنید. زمان تخمگذاری این موارد را بیشتر باید رعایت کنید.

نوشیدن چای های گیاهی

برای انتخاب نوشیدنی های مناسب خودتان می توانید به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا بهترین چای های گیاهی با طبع گرم را به شما معرفی کند. هر چند می توانید از دمنوش بابا آدم همراه با عسل، دمنوش ترکیب زعفران، هل، چای کوهی استفاده هم کنید. دمنوش چای کوهی، دارچین و زنجبیل نیز ترکیب فوق العاده ای است که یک دمنوش حرارت بخش بدن است ولی در افراد مبتلا به فشار خون باید با احتیاط مصرف کنند.

نوشیدنی کامبوجا نیز انرژی زا، آرامش بخش و گرم کننده بدن است.
منابع:

Prior, J. C., Naess, M., Langhammer, A., Forsmo, S. (2015). Ovulation Prevalence in Women with Spontaneous Normal-Length Menstrual Cycles – A Population-Based Cohort from HUNT3, Norway. Plos One, ۱۰(۸). doi:10.1371/journal.pone.0134473

Lewis, R. A. (2005). The infertility cure: the ancient Chinese programme for getting pregnant. Boston, MA: Little, Brown.

سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی سرماخوردگی رحم چیست؟ علل، علائم و درمان سردی رحم با طب سنتی
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس