نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری”


نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری” علائم اولیه بارداری,علائم بارداری در روزهای اول,علایم حاملگی نتیجه مثبت تست بارداری خانگی با همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک...

فهرست سرفصل ها

نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری” نتیجه مثبت تست بارداری خانگی عقب افتادن پریود کاهش میل جنسی از “علائم بارداری” یبوست بارداری حالت تهوع سینه های دردناک و بادکرده بیزاری از غذا خستگی بروز آکنه تغییر حالت های روحی افزایش دمای عمومی بدن تکرر ادرار باد کردن شکم سرگیجه بارداری تعیین جنسیت جنین با روش های خانگی اگر جنین پسر باشد اگر جنین دختر باشد

نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری”

نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری”علائم اولیه بارداری,علائم بارداری در روزهای اول,علایم حاملگی

نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

با همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.

عقب افتادن پریود

اگر پریود منظمی دارید و این ماه عقب افتاده، ممکن است باردار باشید. اما اگر پریود نا منظمی دارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستید.

کاهش میل جنسی از “علائم بارداری”

هنگامی که زنی حامله می شود، بدن او بر اثر تغییرات هورمونی زیاد، نظم و ترتیب خود را از دست می دهد، که همین عامل به تنهایی می تواند باعث کاهش میل جنسی در او شود. حتی در مواردی هم ممکن است اشتیاق به رابطه جنسی به طور کلی در زنان باردار، حتی تا زمان تولد نوزاد از بین برود. البته، فراموش نکنید که دلایل مختلف دیگری، مانند خستگی زیاد، استرس، مصرف برخی داروها و یا ورزش کردن بیش از حد نیز می تواند میل جنسی را در زنان کاهش دهد.

یبوست بارداری

به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می‌کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: تشخیص بارداری بدون آزمایش,”تست حاملگی” با روش ساده در خانه

حالت تهوع

برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز یک یا دو هفته زودتر این اتفاق رخ می دهد. البته این حالت مختص صبح نیست. حالت تهوع با استفراغ یا بدون استفراع می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد.
حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد.

نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری”علائم شایع بارداری,علائم اولیه بارداری,اولین علائم بارداری

سینه های دردناک و بادکرده

یکی از نخستین “نشانه های بارداری” ، باد کردن و دردناک شدن سینه هاست که در نتیجه افزایش هورمون های بدن ایجاد می شود. این درد پس از اتمام سه ماهه اول بارداری به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

بیزاری از غذا

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این روند احتمالا عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در این دوران متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید.

مطلب پیشنهادی: مانیکور و پدیکور ناخن در دوران بارداری

خستگی

آیا بدون دلیل احساس خستگی می کنید؟ هنوز ثابت نشده است دلیل خستگی های ابتدای دوره بارداری در نتیجه چیست. اما احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماهه دوم بارداری، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید.

بروز آکنه

پوست اکثر زنان حامله با بروز آکنه چرب شده و حالت تکه تکه ای به خود می گیرد. پس، فراموش نکنید که نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته نگه داشتن پوست بدن در جلوگیری از بروز این مشکل بسیار موثر خواهد بود. همچنین، به یاد داشته باشید زنانی که دارای پوست حساسی هستند، نباید از محصولات آرایشی در دوران بارداری خود استفاده کنند. در نهایت، یادتان باشد که اگر مشکل بروز آکنه بر روی پوست صورت شما ادامه یافت و با گذر زمان بدتر شد، بهتر است با یک دکتر متخصص زنان و زایمان در مورد آن صحبت کنید.

تغییر حالت های روحی

در دوران بارداری بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات (خوب یا بد) می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.
نکته: اگر احساس غمگینی یا ناامیدی می کنید و از عهده مسئولیت های روزانه خود بر نمی آیید یا تفکرات خودکشی در سر می پرورانید، حتما به مشاور و روانشناس مراجعه کنید تا درمان درست را به شما ارایه دهد.

افزایش دمای عمومی بدن

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا 3 هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.

نشانه های اولیه بارداری|علائم حاملگی|مهمترین “علائم بارداری”علائم بارداری,اولین علائم بارداری،علایم بارداری،دوران بارداری,علائم حاملگی

تکرر ادرار

زمان کوتاهی پس از باردار شدن، تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود.

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت. حجم خون در دوران بارداری افزایش پیدا می کند و باعث تولید مایعات بیشتر در بدن و جمع شدن آنها در مثانه می شود. با بزرگ شدن جنین در رحم این مساله باعث فشار آمدن به مثانه می شود.

مطلب پیشنهادی: خوراکی ها و نوشیدنی های مضر در دوران بارداری

باد کردن شکم

تغییرات هورمونی در ابتدای دوران بارداری باعث می شود تا احساس کنید شکم شما باد کرده است ، درست همچون اتفاقی که پیش از پریود برای برخی خانم ها پیش می آید. به همین دلیل ممکن است احساس کنید لباس هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شده است. این اتفاق وقتی هنوز رحم شما بسیار کوچک است اتفاق می افتد.

سرگیجه بارداری

حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود و میتوان جزء “علائم اولیه بارداری” به حساب آورد.

تعیین جنسیت جنین با روش های خانگی

اگر جنین پسر باشد

اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع نداشته اید. ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ در دقیقه است. در قسمت شکم چاق می شوید. شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود. نوک سینه هایتان به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می شود. به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید. به پروتئین (گوشت و پنیر) علاقه مند می شوید پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهد شد.

موی روی پاهایتان سریعتر رشد می کند. دست هایتان خیلی خشک می شود. پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند. حاملگی برایتان بسیار خوشایند است. رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد.. حلقه ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، دایره دایره یچرخد. سردرد خواهید داشت. سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد زوج به دست می آید.

مطلب پیشنهادی: “علائم بارداری” | لیست کامل علایم برای تشخیص بارداری و حاملگی

اگر جنین دختر باشد

اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع خواهید داشت.ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است. در قسمت های ران و باسن چاق می شوید.سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راستی می شود. موهایتان هایلایت قرمز می گیرد. شکمتان شکل هندوانه می شود.به غذاهای شیرین علاقه مند می شوید. به میوه جات علاقه مند می شوید. به آب پرتقال علاقه مند می شوید.

در دوران حاملگی نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید.در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید. صورتتان بیش از همیشه جوش می زند. ته مانده ی نان را نمی خورید. سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد.رنگ ادرارتان زرد تیره می شود. اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید. سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست می آید.

منبع:برترین ها

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل