80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم فعالیت دارند


80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم فعالیت دارند

ایازی با اشاره به فعالیت 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم از فعالیت 680 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت خبر داد.

80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم فعالیت دارندبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت اظهار کرد: خیرین در سال ۹۵، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که در ساخت بیمارستان، مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، دانشکده، خوابگاه‌های دانشجویی و همراه سرای بیماران هزینه شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یاس ۱۹۰ به منظور ساماندهی مشارکت‌های خیرین در تامین نیاز‌های حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه طرح نذر سلامت با مشارکت بالای جامعه پزشکی آغاز شد و برخی پزشکان در طول هفته، ساعات یا روز‌هایی را برای خدمات رسانی رایگان به نیازمندان اختصاص می‌دهند.

ایازی با بیان اینکه ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور وجود دارد که به خدمات رسانی دندانپزشکی به مردم این مناطق می‌پردازند، افزود: خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم و مرزی از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات هم مربوط به خدمات دندانپزشکی می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت بیان کرد: تعداد خیرین و نیکوکاران در کشور بسیار زیاد است و باید ظرفیتی ایجاد کنیم تا عمل خیرخواهانه آن‌ها در حوزه سلامت انجام شود.

فعالیت 680 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در ارتقای توانمندی‌های سلامت جامعه گفت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت، برنامه‌های آموزشی، اقدامات فرهنگساز برای اصلاح رفتار و کمک به سلامت مردم و در نهایت توانمند سازی مردم را در دستور کار خود قرار داده اند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان تعداد سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در کشور را ۶۸۰ سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان‌های مردم نهاد در بیماری‌های مختلف به مردم و وزارت بهداشت کمک می‌کنند به عنوان نمونه در حوزه بیماری سرطان، ۷۲ سازمان مردم نهاد فعال وجود دارد و شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد