خبرنگاران در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند


خبرنگاران در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند

زنجان-فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: خبرنگاران در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر؛ سردار علی آزادی ظهر چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در استان زنجان، با بیان اینکه خبرگزاری مهر در زمینه پوشش اخبار و گزارش‌های حوزه انتظامی فعالیت خوب و موفقیت آمیز داشته است، افزود: رسانه‌ها نقش مهم و تاثیرگذار در فرهنگ سازی و جریان سازی در حوزه‌های مختلف دارند و باید توجه ویژه به این حوزه از کارکرد رسانه‌ها شود.

خبرنگاران در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: خبرگزاری‌ها مطمئن‌ترین منبع برای اطلاع‌رسانی بوده و خبرنگاران با حضور به‌موقع در تمام مناسبت‌ها و برنامه‌ها در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه، تلاش می‌کنند.

آزادی ضمن گرامی‌داشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نیز سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، خاطرنشان کرد: حضور ویژه و منظم ماموران انتظامی استان در اوج ترافیک شهری، به‌ویژه در لحظات نزدیک به افطار و ساعاتی بعد از آن در خیابان‌ها و چهارراه‌ها برای روان‌سازی ترافیک و حضور در اماکن عمومی به‌ویژه مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در برنامه‌هایی مانند جمع‌خوانی قرآن‌کریم و مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان، جهت پیشگیری از سرقت‌ها و تامین آسایش و آرامش مردم از برنامه‌ها و ماموریت‌های ستاد فرماندهی انتظامی استان در ماه مبارک رمضان است.

وی، برنامه‌ریزی و آمادگی نیروی انتظامی برای تامین نظم و امنیت در ایام ویژه خردادماه مانند روز قدس، سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را از برنامه‌های دیگر این نهاد عنوان کرد و افزود: در راستای حفظ نظم و رعایت شعائر اسلامی با افرادی که در ملاء عام اقدام به روزه‌خواری کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد که در این رابطه، هماهنگی‌های لازم با اتحادیه‌ها، اصناف، مراجع قضایی و پایانه‌های مسافربری، از جمله راه‌آهن و ترمینال انجام و نکات لازم ارائه شده است.

آزادی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس و با بیان این‌که مراکز مشاوره انتظامی، تحت نظارت معاونت اجتماعی در تمام کلانتری‌های استان، مشغول انجام وظیفه هستند، ابراز کرد: مشاوره و مددکاری اجتماعی و مشکلات اجتماعی مانند فقدان مهارت‌های اجتماعی، مشکلات مربوط به چک و سفته، اختلاف با همسایگان و مزاحمت‌های تلفنی، بیشترین مراجعات به این مراکز بوده که راهنمایی‌های لازم برای مراجعان، صورت گرفته است.

خبرنگاران در جهت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان این‌که مشکلات خانوادگی از قبیل بدرفتاری‌های روحی و جسمی و نفقه در اولویت دوم مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره انتظامی قرار دارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری در اولویت بعدی تقاضای مراجعین قرار دارد. ضمن این‌که حقوق شهروندی نیز در کلانتری‌ها رعایت می‌شود به‌گونه‌ای که اتاق ویژه‌ای برای کودکان مراجعین در نظر گرفته شده که از امکانات و وسایل بازی آن استفاده کرده و در محل مشاجره والدین، حضور نداشته باشند.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۵ درصد پرونده‌ها در موضوعات مددکاری، منجر به سازش می‌شود، گفت: تعداد پرونده‌های مشاوره در سال گذشته، ۹ درصد نسبت به سال ۹۵ و تعداد پرونده‌های مشاوره مددکاری و انتظامی در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ با ۱.۵ درصد افزایش مواجه شد و تعداد کل مراجعان در سال ۹۶ نیز بالغ بر ۶۰۰۰ نفر بوده است.

کد خبر 4304478

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟