توسعه رشته سوارکاری در اردبیل نیازمند امکانات سخت‌افزاری است


توسعه رشته سوارکاری در اردبیل نیازمند امکانات سخت‌افزاری است

اردبیل – رئیس هیئت سوارکاری استان اردبیل با اشاره به ضعف زیرساخت‌های این رشته در اردبیل تاکید کرد که توسعه رشته سوارکاری نیازمند تجهیز امکانات سخت‌افزاری است.


به گزارش خبرگزاری مهر، بهاءالدین ایلخانی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته آموزشی این هیئت در اردبیل افزود: در ین راستا ضروری است زیرساخت های سخت افزاری این رشته در استان اردبیل ایجاد و یا تقویت شود.

وی ایجاد پیست ویژه اسب سواری و نیز توسعه باشگاه ها را از مهمترین زیرساخت های این رشته برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر این استان پیست ویژه سوارکاری ندارد و همین امر توسعه این رشته را با مشکل مواجه می کند.

رئیس هیئت سوارکاری استان تحقق ایجاد این پیست و توسعه زیرساخت ها را نیازمند حمایت ویژه اداره ورزش و جوانان استان دانست و یادآور شد: این هیئت برنامه های ویژه ای برای توسعه این دارد اما این برنامه ها بیشتر در حوزه نرم افزاری است.

وی رشته سوارکاری را جزو رشته های هزینه بر دانست و ادامه داد: هم اکنون اکثر هزینه ها از سوی ورزشکاران و فعالان این رشته تامین می شود و هیئت سوارکاری امکانات نرم افزاری را فراهم کرده است.

ایلخانی با اشاره به تمرکز این هیئت در بحث آموزشی بویژه برگزاری دوره های مربیگری با هدف توسعه رشته سوارکاری تصریح کرد: در این راستا اولین دوره مربیگری درجه ۳ سوارکاری در اردبیل برگزار شد.

وی تاکید کرد که در این دوره ۲۵ نفر از فعالان سوارکاری حضور داشته و توسط مهدی جمشیدخانی مدرس فدراسیون و داور بین المللی آموزش دیدند.

کد خبر 4304896

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من