یک مقام کره شمالی اظهارات مایک پنس را احمقانه خواند


یک مقام کره شمالی اظهارات مایک پنس را احمقانه خواند

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای گفته بود ترامپ آماده است در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات آتی با رهبر کره شمالی، از آن خارج شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یک مقام بلند پایه کره شمالی روز پنجشنبه اظهارات اخیر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا را درباره نشست پیش بینی شده میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی "احمقانه" توصیف و تهدید کرد ممکن است درمورد این نشست تجدید نظر شود.
شئو سون هویی معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده است اعلام کرد "من نمی توانم تعجب خودم را درباره چنین اظهارات ابلهانه و احمقانه ای که از دهن معاون رئیس جمهور آمریکا" در می آید، مخفی کنم".
این مقام کره شمالی افزود : "در صورتی که آمریکا برخلاف حسن نیت ما عمل کند و بر اقدام های غیر قانونی و توهین آمیز اصرار ورزد، من به رهبر کره شمالی پیشنهاد خواهم کرد درباره نشستی که میان سران دو کشور پیش بینی شده است، تجدید نظر کند".
معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرده بود ترامپ آماده است در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات آتی میان رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا ، از آن خارج شود.
پنس با انتقاد از دولت های کلینتون و بوش افزود هنگامی که آن ها تلاش می کردند کره شمالی را به خلع سلاح هسته ای وادار کنند، این کشور آنها را فریب می داد. پنس همچنین اطمینان داد دولت کنونی چنین اشتباه هایی را مرتکب نخواهد شد. این اشتباه بزرگی خواهد بود که کیم جونگ اون فکر کند می تواند با دونالد ترامپ بازی کند. در صورتی که کیم جونگ اون به توافقنامه ای با واشنگتن درباره خلع سلاح هسته ای دست نیابد، کره شمالی ممکن است به سرنوشتی مانند لیبی دوران معمر قذافی دچار شود که در انقلاب کشورش بعد از صرف نظر کردن از دست یابی به بمب اتمی کشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا