تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه


تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه

تشخیص بارداری با روش های خانگی  : روش های خانگی تست بارداری چیست ؟ چگونه بدون آزمایش تشخیص دهیم که باردار هستیم یا نه ؟ در اینجا با مقاله ای درباره روش های خانگی تست بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     نکاتی در مورد بارداری دوم , تشخیص بارداری با … نوشته تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه اولین بار در...

بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه

نکاتی در مورد بارداری دوم , تشخیص بارداری با روش های خانگی

روش های خانگی جالب برای تشخیص بارداری

در گذشته برای تشخیص بارداری روش هایی وجود داشته است که می توانستند پیش از مراجعه به پزشک باردار بودن شما را تایید کنند. در این مطلب برخی از روش های خانگی تست بارداری را خواهید دید که می توانند به شما در تشخیص بارداری کمک کند .

تشخیص بارداری بدون مراجعه به پزشک

تشخیص بارداری چه برای کسانی که منتظر عضو جدید خانواده هستن و چه کسانی که در اضطراب و بیتابی از بارداری به سر میبرن یه مقوله ی حیاتی به حساب میاد و شاید برای گرفتن تست بارداری بارها و بارها به داروخانه و پزشک مراجعه کردید و البته که زمان و درگیری ذهنی زیادی براتون ایجاد کرده، در دنباله مطالبی در اختیارتون میذارم که امیدوارم براتون مفید باشه و بتونین در خونه و با روش های ساده بفهمید که آیا باردارید یا خیر .

برگهای قاصدک

برگهای قاصدک برای تشخیص باردای میتونه کمکتون کنه این گیاه از خانواده آفتابگردان هست. نحوه ی استفاده از این شیوه به این صورته که ابتدا چند برگ قاصدک رو داخل یک ظرف پلاستیکی بذارید بعد درون ظرف ادرار بریزید تا جایی که برگها کاملا زیر اون قرار بگیرن، در ظرف رو ببندید و برای مدت ده دقیقه بهش زمان بدید حالا برای مشاهده ی نتیجه آزمایش در ظرف رو باز کنید و اگه برگها دارای لکه های قرمز رنگ بود نتیجه تست بارداری مثبت هست .

استفاده از خمیر دندان برای تشخیص بارداری

بله درسته! تست بارداری با خمیردندان هم ممکنه! در این روش کافیه مقداری خمیر دندان رو در یک ظرف پلاستیکی بریزید و اندکی ادرار رو بهش اضافه کنید بعد از مخلوط کردن این دو با هم باید منتظر واکنش باشید، اگه رنگ خمیردندان سفیدی که با ادرار مخلوط کردید به آبی کثیف تغییر کرد تست شما مثبت هست. و اما ایراد تست با خمیر دندان اینه که مدت زمان نتیجه دادن آزمایش و اینکه مقدارهای ادرار و خمیردندان مشخص نشده .

سرکه

سرکه دم دست ترین ماده ای هست که تو همه ی خونه ها میشه پیداش کرد. شاید براتون جالب باشه اگه بدونید در گذشته از این ماده برای تشخیص بارداری استفاده میشده. با این راهکار دم دستی خیلی راحت و بدون هیچ اتلاف وقت و درگیری ذهنی در کمترین زمان میتونید جواب این دوگانگی ذهنی رو بدید! روش استفاده به اینصورته که در یک ظرف مقداری سرکه رو با ادرار مخلوط کنید و هم بزنید تا جایی که روی مایع حباب ایجاد بشه، حالا زمان گرفتن نتیجه آزمایشه. اگه رنک مایع تغییر کرد به این معنی هست که جواب آزمایش مثبته و در غیر اینصورت منفیست. و اما ضعف این تست هم مثل تست با خمیر دندان اینه که مقدارها مشخص نشده .

گندم و جو روشی مصری در تشخیص حاملگی

گندم و جو به عنوان تست مصری یکی از روش های تشخیص بارداری است. مردم مصر بر این باورند که گندم و جو میتونه چیزای زیاد در مورد حاملگی بهتون بگه. این روش به اینصورته که باید ادرار رو بر روی دانه های گندم و جو بریزید و منتظر بمانید تا واکنش اتفاق بیفته. این آزمایش میتونه زمان زیادی ببره چون نتیجه ی آزمایش بستگی به تخمیر دانه های گندم و جو داره. اگه بذر گندم و جو را شروع به تخمیر کرد، به این معنی هست که نتیجه آزمایش مثبته همچنین گفته شده است که مصریان اعتقاد دارن که اگر دانه گندم رشد کنه بچه پسر هست و اگه دانه جو رشد کنه دختر هست .

قند

تست شکر یکی از رایج ترین آزمایشاتی هست که برای تشخیص بارداری در زنان استفاده میشه. شکر مولکولی است که در ماده مایع به سرعت حل میشه و تغییرات سریعتر انجام میشه. نحوه ی استفاده از این روش به اینصورته که فقط قند رو در ظرف بذارید و ادرار روی آن بریزید، اگه قند شروع به تجزیه کرد جواب منفی است و اگه قند حالت توده ای پیدا کنه جواب مثبته و شما باردارید .

سه نمونه دیگر از روش های خانگی تشخیص بارداری

تست بارداری خانگی با صابون

این محصول به راحتی در هر خانه ای یافت می شود و می توانید برای انجام تست باردار یخانگی از آن استفاده کنید. می توانید از هر صابونی با هر رایحه ای استفاده کنید .

– صابونی را بردارید که بزرگی آن به اندازه دستتان باشد .

– ادرار خود را روی صابون برزید و منتظر واکنش صابون باشید .

– اگر روی صابون حباب ظاهر شد، یعنی باردار هستید، در غیر این صورت باردار نیستید .

تست بارداری خانگی با پودر خردل :

– وان حمام را با آب گرم پر کنید و نصف فنجان پودر خردل به آن اضافه کنید .

– حداقل به مدت نیم ساعت داخل این آب بنشینید .

– دو الی سه روز منتظر بمانید اگر پریود نشدید، یعنی باردار هستید .

تست بارداری خانگی با وایتکس :

روشی قابل اعتماد که نسبت به دیگر روش ها می توانید به پاسخ سریع تری ئست یابید .

– ادرار خود را در ظرفی بریزید

– پودر سفید کننده را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید .

– اگر روی آن کف و حباب دیدید، به این معناست که باردار هستید .

– اگر هیچ گونه کفی وجود نداشت، باردار نیستید .

نباید وقتی که این محلول کف کرد، به آن نزدیک شوید. چون این محلول بسیار خطرناک است. این محلول می تواند باعث سرگیجه و حالت تهوع شود. اگر به طور اتفاقی دستتان با این محلول تماس داشت، فورا با صابون بشوئید .

تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه

شرایط آزمایش خون بارداری

نکاتی درباره آزمایش بارداری در خانه

آزمایش خانگی بارداری روشی سریع و آسان برای خانم‌هاست تا دریابند آیا بچه‌دار شده‌اند یا نه؟ کیت‌های آزمایش بارداری خانگی وجود دارد که می‌توان آنها را بدون نیاز به نسخه از داروخانه‌ها خرید و با آزمایش ادرار به‌وسیله این کیت‌ها بارداری را در هفته‌های اول با فاصله نه‌چندان زیاد از قطع عادت‌ماهانه شناسایی کرد.

خانم‌ها در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش با این کیت‌ها می‌توانند سریع به پزشکشان مراجعه و مراقبت‌های پیش از زایمان را از همان مراحل ابتدایی بارداری دریافت کنند.

تشخیص زودرس‌تر بارداری همچنین می‌تواند این فرصت را در اختیار کارکنان بهداشتی قرار دهد که به خانم‌ها درباره روند بارداری‌شان و عادات زیانباری مانند سیگار کشیدن که ممکن است بر جنین تاثیر بگذارد، توضیح دهند.

آزمایش بارداری در قدیم فقط به‌وسیله پزشکان و پرستاران انجام می‌شد و روند پیچیده‌تری داشت و نتیجه آن هم دیرتر معلوم می‌شد. این آزمایش در آن زمان شامل گرفتن نمونه ادرار خانم و تزریق آن به خرگوش، قورباغه یا موش ماده بود و بعد معاینه دستگاه تناسلی حیوان تا میزان هورمون گنادوتروپین جفتی (hCG) که فقط در خانم‌های باردار وجود دارد، اندازه‌گیری شود. نخستین کیت‌های آزمایش خانگی بارداری اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت و به طور گسترده وارد بازار شد.

این کیت آزمایشی در آن زمان شامل یک آب مقطر، یک لوله آزمایش حاوی سلول‌های قرمز خون گوسفند و یک قطره‌چکان بود. این آزمایش هم بر مبنای میزان hCG بود و ۲ ساعت طول می‌کشید تا نتایج آن معلوم شود. امتیاز این آزمایش این بود که حریم شخصی خانم‌ها حفظ می‌شد و انجام آن آسان‌تر و سریع‌تر بود.

امروزه چند برند آزمایش خانگی بارداری وجود دارد و معمولا با قیمت ۱۵ تا ۲۰ دلار برای دو آزمایش به فروش می‌رسند. کیت‌های آزمایش بارداری جزو پرمصرف‌ترین فراورده‌ها برای آزمایش تشخیصی خانگی هستند.

این آزمایش چه چیزی را اندازه می‌گیرد؟

آزمایش‌های خانگی بارداری میزان hCG را در ادرار اندازه می‌گیرند. این هورمون که فقط در خانم‌ها هنگام بارداری یافت می‌شود، مدت کوتاهی پس از کاشته شدن تخمک لقاح‌یافته در رحم به‌وسیله جفت تولید می‌شود.

میزان hCG ابتدای بارداری هر ۴۸ تا ۷۲ ساعت یکبار ۲ برابر می‌شود و بعد در ۳ ‌ماهه دوم بارداری میزان‌ این هورمون به حد ثابتی می‌رسد.

چه زمانی باید آزمایش را انجام داد؟

خانم‌ها برای رسیدن به بهترین نتایج باید تا یک هفته پس از قطع عادت‌ماهانه منتظر بمانند و بعد آزمایش را انجام دهند. این کار پنجره زمانی وسیع‌تری باقی می‌گذارد، به‌خصوص برای خانم‌هایی که چرخه عادت‌ماهانه نامنظمی دارند که کوتاه‌تر یا بلندتر از چرخه ۲۸ روزه معمول است.

چگونه باید این آزمایش را انجام داد؟

این آزمایش با جمع‌آوری نمونه ادرار در یک فنجان و بعد فروبردن نوار آزمایش درون آن یا استفاده از یک قطره‌چکان برای قرار دادن ادرار روی نوار آزمایش انجام می‌شود. آزمایش را همچنین می‌توان با نگه‌داشتن نوار آزمایش در جریان ادرار هنگام رفتن خانم به سرویس بهداشتی انجام داد.

در این آزمایش توصیه می‌شود از نمونه میانه جریان ادرار استفاده شود، به این معنی که خانم اول باید مقداری در سرویس بهداشتی ادرار کند و بعد نمونه ادرار را در فنجان گردآورد. اغلب خانم‌ها در طول چند دقیقه می‌توانند نتیجه آزمایش را ببینند.

برخی از تولیدکنندگان مدعی هستند اگر از کیت تولیدی‌شان در نخستین روز قطع عادت‌ماهانه استفاده شود، میزان دقت آزمایش ۹۹ درصد خواهد بود، اما برخی پژوهش‌ها این ادعاها را درباره دقت آزمایش مورد تردید قرار داده‌اند.

تعیین نتایج آزمایش

نتایج بسته نوع کیت مورد استفاده به‌صورت یک نشانه مثبت یا منفی، یک خطر منفرد یا دوگانه، تغییر رنگ و یک نشانه دیجیتال است که می‌گوید خانمی «باردار» است یا «غیر باردار».

برخی آزمایش‌ها دارای یک پنجره کنترل هستند که برای مقایسه با پنجره مربوط به نتایج استفاده می‌شود. پنجره کنترل همچنین می‌توان نشان دهد آیا کیت آزمایشی به درستی کار می‌کند یا نه. برای مثال اگر خط یا نمادی در این پنجره ظاهر نشود، کیت به درستی کار نمی‌کند.

عوامل متفاوتی می‌توانند بر نتایج آزمایش تاثیر بگذارند؛ انجام آزمایش زودتر از زمان تعیین‌شده هنگامی که میزان‌ hCG آنقدر بالا نیست که قابل‌شناسایی باشد، ممکن است بر دقت نتایج تاثیر بگذارد.

داروهایی که حاوی هورمون بارداری hCG هستند، مانند برخی داروهای باروری مورد استفاده در درمان ناباروری ممکن است بر نتایج آزمایش بارداری تاثیر بگذارند و نتایج مثبت کاذب ایجاد کنند. در این وضعیت آزمایش می‌گوید خانم باردار است، درحالی‌که در واقع این گونه نیست. اما اغلب داروهای دیگر مانند قرص‌های پیشگیری از بارداری، داروهای ضددرد یا آنتی‌بیوتیک‌ها با آزمایش بارداری تداخلی ندارند.

با توجه به اینکه زن چه زمانی نخستین ویزیت پزشکی یا مامایی دوران بارداری‌اش را انجام دهد، مرسوم است برخی پزشکان آزمایش ادراری بارداری را در مطبشان تکرار کنند یا آزمایش خون انجام دهند. اگر در این زمان خانم به هفته هشتم بارداری رسیده باشد، می‌توان به جای این آزمایش‌ها، سونوگرافی انجام داد تا زنده بودن جنین و زمان زایمان تعیین شود. آزمایش‌های بارداری بر اساس ادرار که در مطب دکتر یا ماما انجام می‌شوند، شبیه همان آزمایش‌های خانگی براساس میزان هورمون hCG هستند. آزمایش خون برای تعیین بارداری که آزمایش بتا hCG نامیده می‌شود، بر آزمایش ادراری برتری دارد چرا که حساسیت بیشتری در شناسایی hCG دارد. آزمایش خون می‌تواند بارداری را زودتر از آزمایش ادرار تعیین کند؛ یعنی ۶ تا ۸ روز پس از تخمک‌گذاری، اما آزمایش خون را فقط می‌توان در مطب دکتر یا کلینیک انجام داد و تعیین نتیجه آن ممکن است بیشتر طول بکشد.

پنج نکته برای انجام آزمایش‌های بارداری در خانه

دستورات را به دقت دنبال کنید: برای اینکه بهترین نتایج را به دست آورید، دستورالعمل روی بسته را با دقت بخوانید و آن را رعایت کنید، به‌خصوص دستورات مربوط به چگونگی و هنگام انجام آزمایش و مدت انتظار کافی برای خواندن نتایج قبل از تاریخ انقضای چاپ‌شده روی بسته، از کیت آزمایشی استفاده کنید و کیت را در مکانی خشک در دمای اتاق نگه‌دارید.

آزمایش را صبح انجام دهید: خانم باید از نخستین ادرار صبحگاهی‌اش برای انجام آزمایش استفاده کند زیرا میزان بیشتری hCG در آن وجود دارد. گرچه همه کیت‌ها استفاده از نخستین ادرار صبحگاهی را توصیه نمی‌کنند، این نمونه بالاترین میزان هورمون بارداری را در خود دارد.

ممکن است آزمایش مجدد لازم باشد: اگر خانم گمان می‌کند، باردار است و نتیجه آزمایشش منفی است، باید آزمایش را چند روز تا یک هفته بعد تکرار کند زیرا میزان hCG ابتدای بارداری به سرعت بالا می‌رود.

زمان اهمیت دارد: انجام آزمایش در فاصله زمانی نزدیک به لقاح تخمک یا خیلی زود پس از قطع عادت‌ماهانه ممکن است نتایج نادرستی به دست دهد زیرا جفت وقت کافی برای تولید hCG به اندازه لازم نداشته تا آزمایش آن را شناسایی کند.

کمک بگیرید: اگر پرسشی درباره کیت آزمایشی، استفاده درست از آن یا بررسی‌هایی درباره میزان دقت آن دارید، می‌توانید با سازنده تماس تلفنی بگیرید یا از طریق آدرس اینترنتی چاپ‌شده روی جعبه درخواست اطلاعات کنید.

تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه

تست بارداری در خانه

تشخیص بارداری با روش های خانگی با تست شکر و با سرکه

برگرفته از دو نفره ، نمونه ها / هفته نامه سلامت / برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس